Gå til innhold

Hvor vanlige er det egentlig å besvime?


Tiit

Anbefalte innlegg

Har besvimt en gang pga sjokk (fikk en beskjed som satte livet på hodet)

Mange ganger pga panikkanfall

Og så et par ganger pga at jeg ikke har tålt medisiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har besvimt 4 ganger i mitt liv. 2 ganger pga av menssmerter, 1 gang da jeg ble slått av en gutt i klassen og slo hodet i en vegg og 1 gang pga at jeg skled på isen, falt og slo hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 13-14 års alderen, så besvimte jeg av ganske mye. faktisk så ille at lærerne hadde med seg godteri i klassen i tilfelle.. (lavt blodsukker? kan det stemme) Ellers er det kun når det går noen timer mellom hver gang jeg spiser.. :forvirret: skumle greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har besvimt noen ganger. Første gangen var når jeg var liten og løp på vått flisgulv, bang, hode i flisgulv.

Så var det en gang vi var på en lang tur ute i varmen, og jeg var veldig tørst og hadde ikke tilgang til vann. Vi kom hjem igjen, og jeg sto foran vasken og skulle fylle opp et glass. Da besvimte jeg

Siste gangen jeg besvimte var da jeg hadde forferdelig vondt i magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har besvimt to ganger. Første ganger var da jeg skulle prøve meg som blodgiver. Det var visst ikke så lurt, for selv om det gikk greit å se blodet, tok de visst for mye eller for fort, og plutselig ble alt så tåkete og langt borte. Etterpå måtte jeg være der ganske lenge og spise og drikke før jeg fikk dra hjem. Da kom jeg i snakk med en nervøs mann som var der for første gang. Jeg tenkte det var best å ikke nevne min opplevelse, og forsøkte å berolige ham. Det gikk bra til en annen kom til meg å spurte: "Hvordan går det med deg? Har du kommet til hektene igjen?"

Den andre gangen var jeg syk, og besvimte da jeg forsøkte å karre meg til toalettet om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svimt av noen ganger av at det har vært for varmt, takler det veldig dårlig. Svimer av hvis jeg tar badstu, så det har jeg sluttet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reddet meg fra å besvime - faktisk. Hadde ikke spist noe den dagen, husker det var i fjor. Meg og ei klassevenninne skulle være dritkule og røyke under lundsbroa. Lavt blodsukker gjorde at jeg så masse rare farger og plutselig ble det sort, men jeg greide da å komme meg ut av det der.

Ikke bja, ikke bja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var en sånn 18-20 år besvimte jeg i forbindelse med mensen, skikkelig ekkelt. Hadde kjempesmerter, kaldsvettet over hele kroppen og klask i gulvet :forvirret: Har heldigvis ikke sånne menseproblemer lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har besvimt noen ganger med overlegg da jeg gikk i 7.-8.kl, lekte besvimelsesleken, en helt idiotisk ting å gjøre, og jeg er glad for at ungene på skolen nå ikke driver med det.

Ellers har jeg besvimt jevnlig da jeg gikk gravid -alle tre gangene.

Og noen ganger som det har vært nære på, men er snar å sette meg med hodet mellom føttene når synet blir borte og fargene danser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Jeg har aldri besvimt. Men det svartnet for meg en gang etter jeg hadde tatt en vaksine på ungdomsskolen, men det hjalp da jeg fikk sitte meg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri besvimt sånn uten slag mot hodet. Besvimte en gang da jeg gikk på barneskolen jeg turnet på huske, og datt på hodet. En annen gang var for 3 år siden i en trafikkulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har besvimt noen ganger før. Første gang jeg husker at jeg besvimte var på barneskolen. Vi hadde tatt katteklor, og en av venninnene mine besvimte (fordi hun ikke likte blod og slikt), så hun gikk i bakken og når jeg så at hun besvimte, var det rett i bakken med meg også :ler: Flaut.

Har også besvimt noen ganger når jeg har slått med veldig, blødd mye eller slått hodet. Holder også ofte på å besvime hvis jeg er ordentlig syk, har mensen, hvis det er veldig varmt, eller hvis jeg ser noe jeg synes er veldig ekkelt i virkeligheten eller på film, men det går som regel bra om jeg legger meg/setter meg ned og drikker noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har besvimt en gang da jeg rett før en operasjon GIKK til røntgen. Tok ett bilde og så svartnet det. Også besvimte jeg tre dager etter det, men det var pga hjertestans, så "besvime" dekker vel ikke det helt :ler:

what? kan man bare plutselig få hjertestans, liksom aaalle? Kan man dø av det? hvor vanlig er det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

what? kan man bare plutselig få hjertestans, liksom aaalle? Kan man dø av det? hvor vanlig er det?!

Morsom gjest, du. Man har gjerne noe feil i kroppen, en sykdom etc. om man får hjertestans. I teorien kan det vel skje alle, men det er absolutt ikke vanlig blant friske folk.

Selv har jeg besvimt utallige ganger. Pirquetprøve på ungdomsskolen, kollaps i skolegården pga. lite mat og hard festing i kombinasjon med idrett. Intense menssmerter, smerter i et øre, et kutt som var veldig stygt, og en haug av ganger pga. feilernæring og utmattethet. Og en gang jeg måtte sy masse sting og de satte bedøvelse i betent sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg var nær ved å besvime etter et samleie for noen år siden.

Og når jeg var sammen med kjæresten min.

Vi hadde hatt samleie på natta, og det var veldig varmt i rommet.

Det var ubehagelig. :tristbla:

Og når jeg hadde vært hos legen og tatt blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bare besvimt en gang. Da var jeg 14 år og hadde dobbelt lungebetennelse. Jeg stod på kjøkkenet og skulle ta en smertestillende og plutselig datt jeg i gulvet. Slaget var så hardt at jeg fikk kraftig hjernerystelse i tilegg. Fin kombinasjon! ;p

Hva er forresten besvimelseleken? Det hørtes skummelt ut. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besvimte pga menssmerter en gang.

Det uheldige var at jeg befant meg i en matbutikk, og endte opp med overkroppen oppi frysedisken. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Jeg har svimt av en gang, da hadde jeg veldig lav bloprosent, også var jeg syk i tillegg. Satt meg ned på en stol for å snakke i tlf, også plutselig bare slokna alt. Når jeg våkna lå jeg på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...