Gå til innhold

Henger dere på plass klærne etter dere har prøvd dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg svarte akkurat i en tråd om butikker man aldri besøker igjen, hvor jeg kom på en situasjon med en Gina Tricot-ansatt som på en ganske frekk og sur måte ba meg henge klærne på plass selv etter å ha prøvd dem.

Jeg har opplevd å bli bedt om dette noen ganger før både på Gina Tricot og på H&M. Har lurt litt på hva som er butikkenes policy der, dere som er eller har vært ansatt på lignende kjedebutikker, hva er beskjeden fra ledelsen der? Og blir dere irritert på kunder som ikke henger klærne på plass igjen?

Og hva gjør dere andre? Lar dere klærne henge i prøverommet, tar dere det med ut til stativet man kan henge fra seg, eller tar dere med alt ut og finner riktig plass å henge det på?

Jeg henger det som oftest bare fra meg på stativet, men det er nesten med litt dårlig samvittighet etter jeg har fått "kjeft" et par ganger. Men jeg tenker jo at det er en del av servicen til butikken og jobben til de ansatte?



Anonymous poster hash: 7f06a...7cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lar i alle fall aldri klærne henge igjen i prøverommet, uansett hvilken butikk jeg er i. Jeg pleier å bite meg merke i hvor plaggene jeg tar henger, og så henger dem pent tilbake når jeg er ferdig. Så fremt det ikke står skilt om at jeg skal henge dem på et stativ ved prøverommet slik at de ansatte henger dem tilbake. Husker jeg ikke hvor jeg har tatt det fra og det heller ikke er et sånt stativ, så gir jeg det til de ansatte og sier jeg ikke husker hvor jeg tok det fra.

Men når det er sagt skal jo ikke butikkansatte kjefte på kundene fordet. Og dette med at det er en del av servicen; ærlig talt jeg synes det bare skal mangle å henge tilbake klær man har prøvd, ikke så mye for de ansatte, men for de andre kundene. Ikke gøy å komme til et prøverom overlesset med klær de ansatte ikke har rukket å fjerne så jeg ikke kan henge fra meg noe som helst. Og tror du jeg har vært mange ganger å lett etter et plagg jeg ikke finner/ikke har min størrelse, som viser seg å henge og slenge på det sabla prøverommet?

Jeg anser meg som gjest i en butikk, jeg vil heller ha service i form av å finne noe jeg leter etter f.eks. enn at de skal løpe rundt å rydde etter folk som ikke klarer å henge ting på plass. For meg er det akkurat det samme som når folk tar en frossen pizza på matbutikken, finner ut de ikke skal ha den, og så legger den i kosmetikk hylla så den tiner så den ikke kan selges og butikken får svinn.



Anonymous poster hash: 7682b...4bc
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer som regel aldri å huske hvor jeg har hentet plaggene, så jeg henger de som regel ut på stativet. Er det ikke noe stativ kan jeg lett la klærne bli hengende i prøverommet.

Jeg har faktisk flere ganger prøvd klær som allerede hang i prøverommet før jeg kom inn dit, og endt opp med å kjøpe et par også. vinn vinn he he

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid klærne med meg ut fra prøverommet. De fleste butikker nå til dags har folk som jobber ved inngangen til prøverommene. Hvis det er en person der, og et stativ, spør jeg alltid om jeg kan henge det fra med der, eller om jeg skal henge det på plass. Har bare opplevd én gang at jeg ble bedt om å henge på plass selv. Er det ikke noe stativ, henger jeg det på plass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som oftest henger jeg tilbake der jeg fant dem. Men, hvis det er sånn rett før stengetid, så henger jeg på stativet. Tenker de ansatte heller vil henge på plass selv, enn å stå overtid mens jeg leter etter hvor jeg fant tingene.

Men, aldri at jeg lar dem henge i prøverommet. Har faktisk forlatt butikker pga overfylt prøverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Alltid. Tar meg maks to minutter og det gjør arbeidsdagen bittelitt lettere for personen bak kassa. Tviholder ikke på min rett til å ikke rydde opp etter meg bare fordi jeg kan.

Synes det bare er normal folkeskikk, når det tross alt er jeg som har rotet og fjernet det fra den opprinnelige plasseringen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Tar alltid med meg klærne ut igjen og henger de på plass. Blir irritert når jeg går inn i et prøverom og det ligger hauger av klær der fra før. Og da blir jeg irritert på kunden som har gjort det, ikke de ansatte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å henge klæra på plass der eg fann dei. Har vore litt usikker på det stativet som står utanfor, så har berre hengt klær ein gong.

Alltid trudd at alle gjorde det på den måten, utanom nokon få som lar det henge/slenge i prøverommet.

Anonymous poster hash: 6b619...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger dem aldri på plass, med mindre det står skilt om det. De som jobber der må jo ha noe å gjøre!:)))

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle at man henger på plass etter seg, det er normal folkeskikk.



Anonymous poster hash: fe4e8...3d8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg lar aldri klærne henge i prøverommet, og som regel henger jeg det på plass der jeg fant det. De få gangene jeg ikke har hengt det på plass har jeg tatt det med til kassen slik at de kunne henge det på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg prøvd ganske mye klær pleier jeg ofte å bruke stativet utenfor, men har jeg bare et par klesplagg henger jeg dem tilbake der de var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid. Tar meg maks to minutter og det gjør arbeidsdagen bittelitt lettere for personen bak kassa. Tviholder ikke på min rett til å ikke rydde opp etter meg bare fordi jeg kan.

Synes det bare er normal folkeskikk, når det tross alt er jeg som har rotet og fjernet det fra den opprinnelige plasseringen.

Men du fjerner den jo fra den opprinnelige plasseringen fordi du vurderer kjøp, butikker ønsker jo kjøp og legger til rette for at folk skal prøve klær. Jeg har jobbet i platebutikk, der ryddet vi alltid på plass coverne for kundene, ikke noe å lure på en gang.

Faktisk gjorde vi helst det, for folk plasserte jo ganske ofte coverne feil, så vi brukte mye tid på å rydde i samlingen pga dette.

Jeg tenker litt sånn når jeg prøver BHer, jeg klarer f*enmeg aldri å henge den BHen på den bittelille hengeren sin igjen på en like fin måte som den var. Det er jo ikke rakettforskning, men jeg får det bare ikke til. Da føler jeg meg teit når jeg henger på plass igjen alle de BHene som dingler på halvåtte fra hengeren og at det kanskje var en jobb jeg burde overlatt til de profesjonelle - de må vel gå rundt og rydde i dette etterpå uansett :fnise:

Anonymous poster hash: 7f06a...7cb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Henger dem aldri på plass, med mindre det står skilt om det. De som jobber der må jo ha noe å gjøre!:)))

Ja, de har sikkert ikke andre ting å gjøre i løpet av en arbeidsdag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar henger på plass klærne eller henger de på et stativ utenfor prøverommet eller gir de til den ansatte hvis prøverommet er bemannet. Hater selv å komme inn på et prøverom hvor det henger klær eller enda verre, klærne er bare slengt inne i prøverommet. Veldig respektløst ovenfor de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du fjerner den jo fra den opprinnelige plasseringen fordi du vurderer kjøp, butikker ønsker jo kjøp og legger til rette for at folk skal prøve klær. Jeg har jobbet i platebutikk, der ryddet vi alltid på plass coverne for kundene, ikke noe å lure på en gang.

Faktisk gjorde vi helst det, for folk plasserte jo ganske ofte coverne feil, så vi brukte mye tid på å rydde i samlingen pga dette.

Jeg tenker litt sånn når jeg prøver BHer, jeg klarer f*enmeg aldri å henge den BHen på den bittelille hengeren sin igjen på en like fin måte som den var. Det er jo ikke rakettforskning, men jeg får det bare ikke til. Da føler jeg meg teit når jeg henger på plass igjen alle de BHene som dingler på halvåtte fra hengeren og at det kanskje var en jobb jeg burde overlatt til de profesjonelle - de må vel gå rundt og rydde i dette etterpå uansett :fnise:

Anonymous poster hash: 7f06a...7cb

Dette høres ut som bortforklaring for meg. De fleste prøverom har tydelige skilt hvor de ber kundene ta med varene ut igjen. Alle butikker ønsker at folk skal kjøpe varene deres, det betyr ikke at de synes det er greit at de kommer inn og lager et massivt rot.

Anonymous poster hash: 97504...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I store butikker lar jeg de ligge eller legger de på skranken foran prøverommet/henger de på stativet. I butikker med normal str. rydder jeg opp etter meg.

Anonymous poster hash: 883aa...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har sikkert ikke andre ting å gjøre i løpet av en arbeidsdag.

Man lager jo arbeidsplasser da.. :)

Ja, jeg vet det er dum argumentasjon som hensynsløse folk slenger ut imens de går fra brettet sitt på McDonalds, men "the fact remains".. på verdensbasis kunne nok HM kuttet ned en god del på staffing om alle kunder alltid hang på plass alle klærne sine.

Men jeg tror også de kunne kuttet ned på inntekter om de innførte dette som en slags tvang. Jeg shopper mye og ofte, og jeg tar ofte masse klær med i prøverommet. Noen ganger har man dårlig tid eller lavt blodsukker, måtte jeg hengt alt på plass etterpå så hadde jeg bare droppet det mange ganger, eller sluttet å ta med like mye inn i prøverommet og følgelig heller ikke endt med å handle like mye.

Anonymous poster hash: 7f06a...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...