Gå til innhold

En litt annerledes uføretråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så hvordan skal hun da ikke misforstå, når oppegående mennesker (som jeg regner med du er) blir sure for at andre har det bra økonomisk som ufør?

Hadde du vært blid og fornøyd om hun hadde hatt et helvete økonomisk som ufør??

Den uttalelsen din faller på steingrunn. Uføre SKAL altså ha det dårlig økonomisk, for da føler de som kan jobbe seg bedre.

Gud hjelpe oss alle...

Anonymous poster hash: 4ead7...089

jeg sa misunnelig, med sur i parentes. Jeg mente ikke sur slik du forstår, men misunnelse kan for tolkes som at folk er sure.

Selv synes jeg kanskje at folk som har det så bra som TS skriver kanskje burde fått litt mindre støtte, ettersom det er så stort trykk allerede.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk for deg selv.

Jeg er stolt og glad for at vi har stilt oss slik i dette landet at det å bli syk og ufør ikke er det samme som livsvarig økonomisk ruin for en selv og familien.

STOR forskjell på "livsvarig økonomsik ruin" og et par 100.000 i banken. Jeg sier ikke at uføre skal bo på gaten, jeg sier bare at det må være forståelig at folk som arbeider hardt og sitter igjen med nesten ingenting blir misunnelig på de som ikke gjør noe og har så mye penger mellom hendene.

Det er merklig hvordan folk som er uenige med meg alltid skal tolke meg i verste mening.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa misunnelig, med sur i parentes. Jeg mente ikke sur slik du forstår, men misunnelse kan for tolkes som at folk er sure.

Selv synes jeg kanskje at folk som har det så bra som TS skriver kanskje burde fått litt mindre støtte, ettersom det er så stort trykk allerede.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Nuvel.

Da hadde du nok blitt ekstra sur om du kjente meg.

Jeg har nemlig vanvittige (i dine sure øyne) 50.000 utbetalt i mnd som 100% ufør. Ikke meningen å provosere, men måtte bare si det. Det går nemlig an å bruke hodet og ha det ok økonomisk som ufør også:-)

Anonymous poster hash: 4ead7...089

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..tar gladelig imot???? Hva i helvete? For det første; det er faktisk slik at man har rett på en ytelse og har gått igjennom ganske mye før man blir evt innvilget uføretrygd. 2. Vi betaler skatt vi også. 3 Privatøkonomi har vel litt med prioriteringer og andre ting å gjøre..? 4. Dere som presterer å bli misunnelige/sure må mer enn gjerne gå i mine sko en dag eller 3...Prøve å leve med flashbacks etter massive fysiske og psykiske overgrep...PTSD, angst, panikkanfall med hyperventilering, minner og følelser man ikke har kontroll over, spiseforstyrrelser, psykiske lidelser osv...Fortsatt misunnelig??

Jeg skal vedde på at du ikke er misunnelig på eventuelle smerter/operasjoner/plager/mangel på sosial omgang osv. osv. For det er nemlig ikke så rent hyggelig og "enkelt" å være så syk at man faktisk har fått innvilget en uføretrygd.

Jeg er selv ikke uføre, men jeg har gått igjennom smertehelvete og sykdom nok til at jeg setter pris på - og mye heller vil være nogenlunde frisk og jobbe, enn å være syk.

Anonymous poster hash: 613ca...391

Jeg gir opp, dere tolker meg langt ut av proposjoner. Hva får dere til å tro at ikke jeg også har smerter i livet mitt? Bare fordi jeg gir en forklaring på hvorfor folk kan oppfattes som sure på uføretrygdede med masse penger betyr det ikke at jeg hater dere.

Lær dere å ikke overtolke ting. Hvis dere TROR dere har lest noe mellom linjene SPØR først, ikke klikk helt mongo.

Dette er hva jeg mener

Det er fælt å være ufør (i de fleste tilfeller)

Dere skal ikke måtte bo på gaten

Dere skal få støtte

Dere skal få et verdig liv

Dere må slutte å være så hårsår.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STOR forskjell på "livsvarig økonomsik ruin" og et par 100.000 i banken. Jeg sier ikke at uføre skal bo på gaten, jeg sier bare at det må være forståelig at folk som arbeider hardt og sitter igjen med nesten ingenting blir misunnelig på de som ikke gjør noe og har så mye penger mellom hendene.

Det er merklig hvordan folk som er uenige med meg alltid skal tolke meg i verste mening.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Du får ordlegge deg litt bedre.

Vi gjør noe, skjønner du. Vi har nemlig fullt opp med å være syk og dårlig i et tidsrom pr år som langt overskrider dine timer på jobb.

Anonymous poster hash: 4ead7...089

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel.

Da hadde du nok blitt ekstra sur om du kjente meg.

Jeg har nemlig vanvittige (i dine sure øyne) 50.000 utbetalt i mnd som 100% ufør. Ikke meningen å provosere, men måtte bare si det. Det går nemlig an å bruke hodet og ha det ok økonomisk som ufør også:-)

Anonymous poster hash: 4ead7...089

Kan du forklare hvor disse 50.000 kommer fra? Hvis det er penger du tjener er det ikke noe problem, men da burde du ikke ta imot penger fra staten. Hvis dette er penger fra staten, som du ikke bruker hovedsaklig på medisinsk hjelp synes jeg du er en ufyselig snylter på fellesskapet.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir opp, dere tolker meg langt ut av proposjoner. Hva får dere til å tro at ikke jeg også har smerter i livet mitt? Bare fordi jeg gir en forklaring på hvorfor folk kan oppfattes som sure på uføretrygdede med masse penger betyr det ikke at jeg hater dere.

Lær dere å ikke overtolke ting. Hvis dere TROR dere har lest noe mellom linjene SPØR først, ikke klikk helt mongo.

Dette er hva jeg mener

Det er fælt å være ufør (i de fleste tilfeller)

Dere skal ikke måtte bo på gaten

Dere skal få støtte

Dere skal få et verdig liv

Dere må slutte å være så hårsår.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Skal tro hvem som overtolker ting mest her? Når det er snakk om at folk blir sure og misunnelige på uføre personer.

Som tilfeldigvis har nok penger som ufør.

Må være dette de kalle smålighet...

Anonymous poster hash: 4ead7...089

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ordlegge deg litt bedre.

Vi gjør noe, skjønner du. Vi har nemlig fullt opp med å være syk og dårlig i et tidsrom pr år som langt overskrider dine timer på jobb.

Anonymous poster hash: 4ead7...089

Ordlegge meg bedre? Hva var det jeg sa som fikk dere til å føle at jeg var imot dere?

Jeg sa noe i den retningen av at TS kanskje ikke burde ta imot statens penger hvis hun har det så godt. Og at hun ikke burde "tror" at hennes foreldre betalte dette for henne. Og så sa jeg at det kan oppfattes urettferdig at folk som sliter på arbeid dag inn og dag ut står dårligere stilt enn henne.

Hvordan er dette et angrep? eller frekt? hva var det jeg sa som fikk folk til å bli helt tilbakestående? Er det felles mensen denne uken eller noe? (ja, det var en trigger)

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare hvor disse 50.000 kommer fra? Hvis det er penger du tjener er det ikke noe problem, men da burde du ikke ta imot penger fra staten. Hvis dette er penger fra staten, som du ikke bruker hovedsaklig på medisinsk hjelp synes jeg du er en ufyselig snylter på fellesskapet.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Og det kom surheten og overtolkningen inn?? Igjen?

Ja. Det er selvfølgelig penger jeg tjener i tillegg til min uføretrygd. 100% lovlig og korrekt utført.

Anonymous poster hash: 4ead7...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tro hvem som overtolker ting mest her? Når det er snakk om at folk blir sure og misunnelige på uføre personer.

Som tilfeldigvis har nok penger som ufør.

Må være dette de kalle smålighet...

Anonymous poster hash: 4ead7...089

Å herregud. Folk blir misunnelige på folk som har mer enn dem, slik er det bare. Og hva overtolker jeg? Jeg er ikke ufør, så jeg vet ikke hvordan de har det. Jeg vet bare at hun har hus og drar på ferier og har masse penger i banken. Det høres bra ut.

Og jeg vet at jeg sa "jeg", men jeg mener egentlig "vi". Jeg gir godt faen, så lenge du er syk så er det greit. Selv om det kan føles litt urettferdig. På samme måte som at det er "urettferdig" at jeg ikke er ungen til Bill Gates. Jeg vil også "få masse penger for å ikke gjøre en dritt". Hvertfall prøv å forstå, jeg har ikke energi til å forklare meg i detalj slik at dere ikke skal ha mulighet til å mistolke.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kom surheten og overtolkningen inn?? Igjen?

Ja. Det er selvfølgelig penger jeg tjener i tillegg til min uføretrygd. 100% lovlig og korrekt utført.

Anonymous poster hash: 4ead7...089

Og du har ikke problemer med å ta imot penger når du tjener dine egne? Og tjener ganske godt? Hvis du kan gjøre dette lovlig er det nok på tide å endre systemet.

Du er en belastning på samfunnet (ikke med vilje, men du er alikevel det), og du sitter med 50.000 i måneden. Det er ikke greit i mine øyne.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kom surheten og overtolkningen inn?? Igjen?

Ja. Det er selvfølgelig penger jeg tjener i tillegg til min uføretrygd. 100% lovlig og korrekt utført.

Anonymous poster hash: 4ead7...089

Mener du "der kom surheten"? Hva var surt og overtolket med det innlegget? Det var tydelig og presist. Ikke noe surt i det hele tatt. Og ingen overtolking... Lær deg hva det betyr ;)

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har ikke problemer med å ta imot penger når du tjener dine egne? Og tjener ganske godt? Hvis du kan gjøre dette lovlig er det nok på tide å endre systemet.

Du er en belastning på samfunnet (ikke med vilje, men du er alikevel det), og du sitter med 50.000 i måneden. Det er ikke greit i mine øyne.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Du overtolker igjen. Mye. Ta deg sammen. Du skriver om ting du ikke har peiling på, virker det som.

Jeg er ikke en belstning på samfunnet.

Med så høy inntekt skatter jeg mer enn hva jeg har utbetalt i trygd. Såpass trodde jeg du klarte å forstå.

Anonymous poster hash: 4ead7...089

Endret av Frk.K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har råd til hus og ferie, og har mer penger på bok en de fleste. Og samtidig tar du gladelig imot pengene til staten. Du ser hvorfor noen kanskje ikke er helt fornøyd med den ordningen?

Og gjerne du tenker at foreldrene dine "betaler" for deg, men det er ikke slik det fungerer. De betaler for seg selv, for det staten brukte for å få dem der de er, og for pensjonen sin, sykedager, veien de bruker, ikke deg. Det skulle du egentlig gjort selv.

Ikke misforstå, er du syk så er du syk, det er greit nok det. Jeg håper bare du forstår at vi som arbeider dag inn og dag ut blir misunnelige (sure) for at du som ikke "gjør en dritt" har det bedre økonomisk enn oss.

Anonymous poster hash: 3a459...e7a

Og hvis/når du selv skulle være uheldig å bli syk ramler du ned av pidestallen med et brak og befinner deg i gruppen av mennesker som andre må betale på. Men du rangerer vel der også, for du har vært så heldig å kunne arbeide før du ble syk, og da rettferdig gjør du vel pengene du får med at du allerede har betalt inn din del til trygdekassen.

Men tro ikke at andre gjør tenker slik, nei da havner du der nede sammen med alle oss andre, som helst bør ligge lenket til sengen, ha dårlig råd, og konstant være ulykkelige, og veldig takknemlige ovenfor alle disse som må jobbe for at vi skal få penger.

Jeg har nyheter til deg, siden du er så heldig å ha klart å jobbe før du ble syk så tapper du statskassen for mer penger også, altså du blir mye dyrere som syk enn de som må nøye seg med minste trygd, så du belønnes for å være frisk, mens de straffes for å være syke.

Denne damen du så frekt svarte, har mann også, hun hadde neppe hatt råd til mye av det hun sier, som trygdet alene.

Men jeg skal ikke være smålig, du er velkommen.

Anonymous poster hash: aeec9...10b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kom surheten og overtolkningen inn?? Igjen?

Ja. Det er selvfølgelig penger jeg tjener i tillegg til min uføretrygd. 100% lovlig og korrekt utført.

Anonymous poster hash: 4ead7...089

Beklager , men dette tror jeg ikke på. Jeg tror du bevisst legger ut slik info for å nøre oppunder de som er skeptiske til trygdesystemet i slike tråder som dette. Og du lykkes...

Anonymous poster hash: aeec9...10b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager , men dette tror jeg ikke på. Jeg tror du bevisst legger ut slik info for å nøre oppunder de som er skeptiske til trygdesystemet i slike tråder som dette. Og du lykkes...

Anonymous poster hash: aeec9...10b

Det gjør jeg nok ikke. Om du tror det eller ikke, er ditt problem. Men det går altså an å få det til, selv som ufør.

Jeg gir blaffen i om folk som er på jobb klager over at uføre har for mye. Deres problem.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=822344&page=1

3 siste sider. Jeg er Juletrebonden.

Anonymous poster hash: 4ead7...089

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her på forumet florerer det med uføretråder, hvor det er mye klaging og syting om hvor lite de har å leve av,

For all del, jeg skjønner at det kan være vanskelig for noen, men er så lei av å lese det.

Noen uføre snakker jo om at vi (uføre ) har det fælt. Hvorfor si "vi", er vi en egen gruppe hvor alle har det vanskelig.

Så, jeg lurer på om det er noen uføre her som ikke passer inn i "vi" gruppen?

Er det noen som har god økonomi, eier hus, godt gift, har barn? (Se bort i fra sykdommen) er din hverdag bra? Slipper fuck bekymre deg for økonomi ol?

Anonymous poster hash: ae00a...697

Jeg er gift, har snart bare voksne barn, eier bolig og har det greit økonomisk. MEN det økonomiske må jeg takke mannen for som jobber 100%, for selv er jeg minstepensjonist.

Hverdagen min er bra, for jeg har lagt lista for aktiviteter slik at jeg ikke skal bli verre. Det er kjedelig å ikke kunne gjøre det jeg har lyst til, men jeg kunne jo ha vært enda verre, så jeg er glad for det jeg klarer.

Men det er klart jeg er bekymret for fremtiden. Skulle jeg bli igjen alene, enten på den ene eller den andre måten, sitter jeg hardt i det økonomisk og vil sannsynligvis ikke klare å beholde hjemmet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg nok ikke. Om du tror det eller ikke, er ditt problem. Men det går altså an å få det til, selv som ufør.

Jeg gir blaffen i om folk som er på jobb klager over at uføre har for mye. Deres problem.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=822344&page=1

3 siste sider. Jeg er Juletrebonden.

Anonymous poster hash: 4ead7...089

Du kan ikke tjene 50 000 i mnd lovlig, og fremdeles heve trygdepenger. Ikke prøv å innbill noen det.

Anonymous poster hash: aeec9...10b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift, har snart bare voksne barn, eier bolig og har det greit økonomisk. MEN det økonomiske må jeg takke mannen for som jobber 100%, for selv er jeg minstepensjonist.

Hverdagen min er bra, for jeg har lagt lista for aktiviteter slik at jeg ikke skal bli verre. Det er kjedelig å ikke kunne gjøre det jeg har lyst til, men jeg kunne jo ha vært enda verre, så jeg er glad for det jeg klarer.

Men det er klart jeg er bekymret for fremtiden. Skulle jeg bli igjen alene, enten på den ene eller den andre måten, sitter jeg hardt i det økonomisk og vil sannsynligvis ikke klare å beholde hjemmet mitt.

Har det som deg, det går så lenge mannen min er i fult arbeid, alene hadde jeg aldri kunnet beholdt hverken hus, bil eller levestandard. Jeg har prøvd og det var ikke rom for noe annet enn det aller mest nødvendige som mat og tak over hodet i en liten leid, trang leilighet.

Anonymous poster hash: aeec9...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke tjene 50 000 i mnd lovlig, og fremdeles heve trygdepenger. Ikke prøv å innbill noen det.

Anonymous poster hash: aeec9...10b

Jeg forstår at du har veldig, veldig god greie på dette.

Fortell meg så hva jeg gjør som er ulovlig eller feil?

Anonymous poster hash: 4ead7...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...