Gå til innhold

Har du funnet noe i maten din, som IKKE skal være der?


SusanneGullet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Michelet

Sneglebæsj på salat jeg fikk på restaurant

Død flue inni en centersjokoladebit

Larve i et eple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lagde min egen salat fra en salatbar i en butikk. Når jeg hadde spist halve, så jeg at det krydde av larver i den.. HVORDAN jeg klarte å overse det, vet jeg ikke.

Mmmmmm...

Endret av Mr.Dean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utlandet nå, og tenkte å spise middag på den lokale strandrestauranten om en times tid.

Tror jeg blir hjemme. Uten mat, selv om jeg egentlig er sulten.

:spy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt sjokkert over hvor mye rart som havner i maten våres. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Har ikke funnet noe unormalt fra kjøpemat men fra eget drivhus kryr det med søte små grønne larver fra brokkolien og blomkålen.

Lar de ligge i vannbad en halvtimes tid så kommer de flytende opp til overflaten, nam.

En arbeidskollega fant en møll under plastikken på grandiosa-pizzaen en gang. Klagde og fikk en hel eske grandiosa som plaster på såret :fnise:

Tror ikke hun spiste de.

klarer du selv å spise de brokkoliene og blomkålene da?

det du skriver om grandisen- en kompis av meg har jobbet på Regal, og han fortalte hvor mye møll som krydde overalt til enhver tid! jeg fikk helt bakoversveis!!

melmaskinene søler en hel masse mel, og møllene lager seg bol i dette melet, og uansett hvor mange ganger han feide og støvsugde daglig, så dukka de opp fortere enn lynet...

.....det er ikke rart at man finner møll til tider :/ merkelig at man ikke gjør det langt fler ganger!

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Gran Canaria for noen år siden og kjøpte en sjokolade på butikken, en slik med hele nøtter i fra Nestle.

Om kvelden skulle jeg og kjæresten kose oss med sjokolade og etter at vi hadde spist en del av den og dro mer av sølvpapiret bort, så oppdaget vi at det var spindelvev på sjokoladen.Tok litt borti spindelet og det rørte på seg! Det viste seg å være en feit mark! :overrasket:

Var på en "fin" resturant (også i utlandet)og bestilte biff. Etter at vi hadde fått servert maten oppdaget jeg at det kravlet av smådyr på salaten som var til biffen! Og etterhvert utover fatet også. . . . De hadde vel ikke vasket salaten på den resturanten nei :roll:

Anonym poster: f0b6675fea86b2a0c2d11c011d64b4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klarer du selv å spise de brokkoliene og blomkålene da?

det du skriver om grandisen- en kompis av meg har jobbet på Regal, og han fortalte hvor mye møll som krydde overalt til enhver tid! jeg fikk helt bakoversveis!!

melmaskinene søler en hel masse mel, og møllene lager seg bol i dette melet, og uansett hvor mange ganger han feide og støvsugde daglig, så dukka de opp fortere enn lynet...

.....det er ikke rart at man finner møll til tider :/ merkelig at man ikke gjør det langt fler ganger!

Jeg har spist de noen ganger etter å ha sett skikkelig igjennom de. Men det ble så mye styr til slutt, tok jo en time bare å se gjennom et par brokkolier og blomkåler så nå er det slutt på det.

Regner med mange av dere har spist de larvene der, de ser ut som en brokkolibit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist de noen ganger etter å ha sett skikkelig igjennom de. Men det ble så mye styr til slutt, tok jo en time bare å se gjennom et par brokkolier og blomkåler så nå er det slutt på det.

Regner med mange av dere har spist de larvene der, de ser ut som en brokkolibit.

Også jeg som elsker brokkoli, da.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med mange av dere har spist de larvene der, de ser ut som en brokkolibit.

HELT SANT! Jeg hadde aldri i verden lagt merke til den lille grønne hvis det ikke var for at han nikket god dag til meg.. :overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å dele opp brokkolien og legge den i vann med salt i en stund da?

Ikke for meg som er litt småhysterisk, da skal hver bit gjennomgåes så det tar en stund.

Jeg fant jeg fant : Dette er i maten din

Endret av Sinner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg leste denne tråden og en halvtime seinere lagde jeg en salat. Har aldri inspisert salatingrediensene mine så nøye som nå :P Brr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihøne i jordbærkurv

en krabbe inni et blåskjell

larve i frokostblanding

stearin på Non Stop (Fikk en pappeske med produkter da jeg klaga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har derimot ikke funnet det jeg forventet å finne i maten min en gang: skulle lage chili con carne, men da jeg åpnet bønneboksen var den tom - kun blank væske oppi.

Sendte en tilbakemelding til Eldorado (?), mest for å varsle dem om det i tilfelle det gjaldt flere bokser eller hele partiet. Fikk tilbake en svær pakke med et utvalg av mange av produktene deres - inkludert en bønneboks (denne inneholdt bønner).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Franzen

Sneglebæsj på salat jeg fikk på restaurant

Død flue inni en centersjokoladebit

Larve i et eple

Æsj, jeg hadde gleda meg til å spise centersjokoladen min i hele dag.

Engang vi var i Side i Tyrkia spiste vi på sunshine resturant. Fikk ballongbrød med hvit dip og rød dip. Kjempegodt, bortsett fra flua som lå i den røde dippen. Yuk.

Ellers har jeg jobbet i tre år på et gatekjøkken. Hatet alltid å måtte ta å vaske og kutte salat på sommeren. Da er det nemlig betydelig mer ekle ting i salaten enn ellers. Fant både biller, edderkopper, marker, snegler og fluer opp til flere ganger daglig. Ekkelt, følte at det krøp noe over hele meg mens jeg sto å dreiv på. Etter dette spiste jeg aldri salat som jeg ikke hadde rensket selv, eller sett blitt rensket. Verstingene ligger som oftest helt innerst, hvor få tydeligvis gidder å sjekke. Nå derimot gidder jeg ikke å bry meg, det jeg ike vet har jeg ikke vondt av. Håper jeg. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Larve i ostepoppen, masse sånne små mellarver i melet, og det aller aller verste, plastikk i en grillpølse. Litt vanskelig å forklare, men plastikken inneholdt det som er inni en pølse, så når jeg tok en bit så dro jeg ut plastikken og alt pølseinnholdet. Det var som en kondom fylt med pølsefarse inni en pølse, bare at det ikke var en kondom!!

Nei, fy søren! Jeg som elsker ostepop over alt på jord og eter det hver helg! Nå vet jeg ikke om jeg tør. Takk for den ... :overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten(!!!): Til dere som finner alt slags drit i maten; send det til produsenten og du får belønning! :) Vi fikk en hel eske med forskjellige sjokolader p.g.a. det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Æsj, jeg hadde gleda meg til å spise centersjokoladen min i hele dag.

Sorry blush.png Men har spist masse centersjokolade senere uten å finne noe rart i dem :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa fant en trebit inni sjokoladen i M posen. Såg ut som en helt vanlig M, bare at det ikke gikk ann å tygge den i biter.

Og da jeg bodde hjemme fant vi en gul, tykk larve på 7 cm i jordbærsyltetøyet. Fikk erstatning fra Nora da.

Endret av cha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...