Gå til innhold

Hund fra utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En i familien har skaffet seg en hund fra utlandet. Etter det jeg forstår er det en hund som har bodd i bur i flere måneder. Hunden er under 1 år gammel.

Den som har kjøpt hunden har aldri hatt hund selv tidligere, men har altså fått en hund som virker å være veldig utfordrende. Jeg har møtt hunden noen ganger, og den virker å være fryktelig redd meg. Den nærmer seg ikke, den er ikke interessert i å hilse på meg, og den er veldig avhengig av eieren sin. Springer etter når eier går på badet eller i et annet rom.

Personlig er jeg veldig skeptisk til den. Men mest av alt er jeg veldig overrasket over at eier har fått kjøpe den. Den er visst kjøpt via en organisasjon som tar seg av forlatte hunder i utlandet.

Det jeg lurer på er hvordan bør man møte en hund som er som denne? Den er livredd meg, og også de fleste andre mennesker den møter. Den går godt sammen med andre hunder og vil leke.



Anonymous poster hash: 1c83e...16b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden min var i begynnelsen redd for faren min, men nå elsker hun han:) Dette kan gå bra så lenge de er tålmodige og personer som har mye kjærlighet å gi. Men husk at det ikke er gjort over natta. Skal bli gøy å høre senere om hvordan hunden har det/gått bedre/blitt mindre redd.

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at du setter deg ned på gulvet neste gang.. med en godbit den liker. Eller noe mat den liker. Også kaster du en bit utover gulvet mot den.. også nærmere og nærmere deg. IKKE prøv å strekk ut hånden, ikke se på hunden, ikke snakk til hunden. Bare sitt der og "gi" den mat/godbit.

Neste gang du kommer dit på besøk så gjør du det samme, du kan bare sitt der å prate med eieren.
Tilslutt så kommer hunden bort til deg (IKKE gå for fort frem, se an hunden).

Dersom den ikke godtar godbitene fra deg, så kan du holde godbiten først også gir eieren den til hunden (slik at din lukt er på godbiten).
Dersom dette ikke funker, så kan du sitte på gulvet ved siden av eieren som gir godbit (gjør som øverst, nærmere og nærmere, dersom hunden ikke kommer for å ta imot godbiten når du sitter der)

Dette går bra, så lenge du ikke presser deg på. La hunden ta den tiden den trenger, du kan også prøve å sette deg på gulvet først, ikke se på den, ikke snakk til den, bare sitt der. Det kan ta tid, men alle hunder er nysgjerrige, så h*n kommer til slutt :)



Anonymous poster hash: 7fa1f...32e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...