Gå til innhold

Hunde på do om natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt at hunden må på do midt på natta, den våkner å piper og viser tydelig at den må på do. den får mat før vi legger oss sånn i 12-tiden, også får den så klart ut på do rett før vi tusler på rommet for å legge oss. så klokka 3-4-5-6 så må hun på do om natta. ikke hver natt, men noen ganger i uka. Dette er så klart veldig irriterende for meg, søvnen min blir jo avbrutt av at jeg må gå ut med henne. for om hun ikke får ut på do, så basjer hun i senga/gulvet/buret.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for at dette ikke skal skje?

Anonymous poster hash: 52e6f...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår måtte det ganske ofte de to første leveårene, men så har det gått seg til etterhvert.

Anonymous poster hash: 26b13...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun er voksen og husren ellers. Men må hun på do, så må hun på do, og da kan jeg ikke vente så lenge

TS

Anonymous poster hash: 52e6f...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en sjekk hos veterinæren. Byttet mat eller noe?

Anonymous poster hash: f9224...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har sjekket en del hos veterinæri det siste, og hun er egentlig veldig fin. mabytte har jeg gjort noen ganger da hun fort ble lei det hun har hatt.

ja. jeg gir henne mat så seint fordi jeg fikk et tips om det av personen jeg kjøpte hunden av, fordi da kanskje hun holder seg hele natta. men virker ikke som det hjelper noe.

TS

Anonymous poster hash: 52e6f...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Flytt matingen gradvis noen timer bakover og se om det ikke løser seg da. Min må få seinest kl. 19 for at jeg skal slippe nattevåke. Men jeg råder deg til å flytte litt og litt. Hunder venner seg fort til bestemte tider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire chihuahuaer, og de får egentlig bare mat på morgenen/formiddagen. Da har jeg mer kontroll på når de må ut :) Da skjønner de også at de må spise når maten er satt frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det ikke slik at hunden får maten akkurat 12.00. men litt etter når jeg legger meg. men skal prøve å gradvis fikse maten litt tidligere for hver dag.takk for tips

TS

Anonymous poster hash: 52e6f...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også flyttet fòringen til tidligere på kvelden, men jeg synes ikke det er nødvendig å gjøre det gradvis egentlig. Mine får mat til veldig varierende tider i løpet av dagen (selv om det vanligste er at de får rett før de legger seg, i ti-tiden), litt etter hva som passer og litt fordi jeg ikke vil ha hunder som går fra konseptene ved et visst klokkeslett. :=)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville også flyttet fòringen til tidligere på kvelden, men jeg synes ikke det er nødvendig å gjøre det gradvis egentlig. Mine får mat til veldig varierende tider i løpet av dagen (selv om det vanligste er at de får rett før de legger seg, i ti-tiden), litt etter hva som passer og litt fordi jeg ikke vil ha hunder som går fra konseptene ved et visst klokkeslett. :=)

Jeg ser heller ikke at dette må skje så gradvis.

Som med oss mennesker blir de fort vant til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også flyttet fòringen til tidligere på kvelden, men jeg synes ikke det er nødvendig å gjøre det gradvis egentlig. Mine får mat til veldig varierende tider i løpet av dagen (selv om det vanligste er at de får rett før de legger seg, i ti-tiden), litt etter hva som passer og litt fordi jeg ikke vil ha hunder som går fra konseptene ved et visst klokkeslett. :=)

Enig i dette. I hvert fall når man flytter foringen til et tidligere tidspunkt.

Våre får mat 20.30.21.00, og får alltid bæsjet det de skal før natta, så jeg må aldri opp før det er morgen for hele huset. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 9f909...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får siste måltid tidligere på kvelden og må aldri ut på natten. Det tar en god stund før mat går gjennom systemet.



Anonymous poster hash: ac181...e33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gir valpen min (9 uker) siste måltid klokken 2100, går siste tur ca 2330, og han holder seg frem til ca 0730 om morgenen. Så jeg tror det vil hjelpe seg om du gir han kveldsmat litt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal prøve å gi hunden min mat litt tidligere på dagen. men det er ikke alltid lett, fordi det er jo ikke alltid jeg er hjemme tidlig på kvelden, så den vil nok aldri få en rutine ved at akkurat klokka 20.00 får den mat. fordi jeg er avhengig av å kunna være litt fleksibel. men jeg skal prøve å gi den maten sin tidligere på kvelden å se om det kan hjelpe, selv om jeg egentlig ser for meg at det vil gjøre problemet større, for som nevnt tidligere her, så tar det en stund for maten å gå igjenom systemet, å da om jeg gir den mat lkokka 20.00, så tar det kanskje si 6 timer for maten å gå igjenom kroppen, og da må denjo på do klokka 2-3 på natta igjen. det var dette argumentet jeg fikk fra den jeg kjøpte hunden i fra. men det er ikke sikkert det gir like stor mening i virkeligheten?

TS



Anonymous poster hash: 52e6f...672
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder fordøyer mat svært raskt, og magen danner rutiner på samme måte som hos oss mennesker.

Dersom du er sent hjemme, så er du vel hjemme på dagtid og kan gi hunden mat da?

Spiller liten rolle om klokka er 15.00 eller 18.00.

Anonymous poster hash: 39748...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: altså, ettersom hundene døgnrytme er regulert av dine vaner så sover den jo når du er borte og når du sover :)

Mat på natten er bare tull

Anonymous poster hash: 39748...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...