Gå til innhold

Kattemor dør av fip. Hva med kattungene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 av kattene jeg har avlivet har vært kosete, spist, lekt med de andre kattene osv. Men jeg kjenner sykdommen godt og tar de raskt til veterinær når jeg ser symptomene komme og katten din har mange symptomer som beviser at hun har smerter og er syk! Det er vanlig at de ofte spiser mer mat når de har FIP, men de legger ikke på seg. Tenk litt på katten din nå... Ikke dra dette ut for din skyld, man har et ansvar som katteier å la de slippe når de er syke og katten din er døende og vil bli verre for hver dag som går! Hadde jeg vært i ditt ståsted, så hadde jeg enten dratt på en akutt veterinær som har vakt eller fått en hastetime i morgen! Hun har det ikke bra og kjenner at det verker i meg når det virker som du drar det ut da du ser håp og positive tegn. Jeg måtte avlive den flotteste Maine Coon jenta mi for 2 uker siden pga FIP, og hun hadde ikke i nærheten av de symptomene katten din har engang, men de ville hun fått om 4-7 dager. Våt-varianten går fort!! Gjør katten din en tjeneste nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 av kattene jeg har avlivet har vært kosete, spist, lekt med de andre kattene osv. Men jeg kjenner sykdommen godt og tar de raskt til veterinær når jeg ser symptomene komme og katten din har mange symptomer som beviser at hun har smerter og er syk! Det er vanlig at de ofte spiser mer mat når de har FIP, men de legger ikke på seg. Tenk litt på katten din nå... Ikke dra dette ut for din skyld, man har et ansvar som katteier å la de slippe når de er syke og katten din er døende og vil bli verre for hver dag som går! Hadde jeg vært i ditt ståsted, så hadde jeg enten dratt på en akutt veterinær som har vakt eller fått en hastetime i morgen! Hun har det ikke bra og kjenner at det verker i meg når det virker som du drar det ut da du ser håp og positive tegn. Jeg måtte avlive den flotteste Maine Coon jenta mi for 2 uker siden pga FIP, og hun hadde ikke i nærheten av de symptomene katten din har engang, men de ville hun fått om 4-7 dager. Våt-varianten går fort!! Gjør katten din en tjeneste nå...

Jeg drar ikke ting ut for min egen del, jeg har ikke vært klar over at dette er så akutt ettersom dyrlegen vår er så vag.. Jeg har snakket med henne mange ganger uten å bli klok på dette, og fått inntrykk av at så lenge pusen spiser og er i aktivitet så kan vi vente.

Som sagt så skal jeg ringe en annen dyrlege i morgen for å få komme med henne.. :(

Anonymous poster hash: 89601...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Jeg drar ikke ting ut for min egen del, jeg har ikke vært klar over at dette er så akutt ettersom dyrlegen vår er så vag.. Jeg har snakket med henne mange ganger uten å bli klok på dette, og fått inntrykk av at så lenge pusen spiser og er i aktivitet så kan vi vente.

Som sagt så skal jeg ringe en annen dyrlege i morgen for å få komme med henne.. :(

Anonymous poster hash: 89601...8df

Var ikke meningen å skrive som anonym, skriver fra mobilen. Men det var altså svar fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, er ikke meningen å virke krass, beklager. Forstår at du har gjort som du har gjort med tanke på at veterinæren har vært litt forsiktig og kanskje ikke sittet med all kompetanse..

Veterinæren min har spesialisert seg på denne sykdommen, så det har vært lettere å ta raskere beslutninger.

Godt å høre at du tar hun med til en annen veterinær i morgen! Det er en helt riktig avgjørelse av deg! Kos deg masse med pusen din i kveld, gi hun god mat og nyt siste tiden med hun. Du skal vite at du gjør det helt riktige og at pusen din blir smertefri nå, det er oss menneskene det er værst for i ettertid... God klem til deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du tar kontakt med en annen veterinær, den du har nå høres vel vag ut.

Puser er også veldig, veldig gode på å skjule hvor vondt de har det. Så det er ikke lett å forstå når de faktisk er dødssyke :( KG-klem til deg!



Anonymous poster hash: b3274...c4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...