Gå til innhold

Eier lei av kaninen, satte den i låven


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min tante eier en gård. En dame har hester på for der, og satte kaninen i låven fordi ungene var så lei av kaninen etter 14 dager. Den har stått der i 1 år nå, både vinter og sommer. Jeg fikk høre om denne stakkars kaninen i dag. Eieren slenger inn litt høy i ny og ne, mens tanta mi må gi den mat og skifte vann fordi eieren gidder ikke. Jeg synes SÅ SYND på den stakkars kaninen som sitter i det buret dag ut og dag inn. Kjenner jeg blir så forbanna. Hadde jeg hatt plass skulle jeg så gjerne tatt den med meg hjem, men vanskelig når jeg bor i en liten leilighet. Hva feiler det folk?! Hvis dem skaffer seg dyr må dem vel FOR FADER meg ta ansvar for de, og ikke bare sette dem i en låve!



Anonymous poster hash: 46ca3...4bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy faen, ta å se om du får gitt den bort så får dere bare si til kjerringa at den døde. Det der er faen ikke holdbart.



Anonymous poster hash: 47a0d...0df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars kanin! :(
Du kan jo høre om du får lov til å hjelpe til med å omplassere den da?



Anonymous poster hash: 8c2c5...454
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eier sier rett ut at hun er lei av kaninen, ville jeg ha spurt om du ikke kunne få lov å hjelpe til med å omplassere den. Det er mange besøksgårder/åpne gårder rundt om som har kaniner som et populært innslag for barna. Disse kaninene får mye kos og stell og har det topp! :) Jeg har selv hjulpet til med å omplassere kaniner til slike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over her som sier at du skal ta den bort og si til eieren at den døde. Kan ikke du verste fall kjøpe noen kompostgrinder på Biltema e.l. og ha den i leiligheten din på et lite område mens du leter etter et hjem til den? Save that bunny !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eier sier rett ut at hun er lei av kaninen, ville jeg ha spurt om du ikke kunne få lov å hjelpe til med å omplassere den. Det er mange besøksgårder/åpne gårder rundt om som har kaniner som et populært innslag for barna. Disse kaninene får mye kos og stell og har det topp! :) Jeg har selv hjulpet til med å omplassere kaniner til slike steder.

Eier sier ikke direkte at hun er lei av kaninen, men skylder på at barna har mistet interessen. Jeg mener det nesten går for det samme, ettersom hun ikke gidder å stelle med den. Jeg har aldri møtt denne dama, fått høre det gjennom tanta mi. Fint forslag du kom med, skal undersøke det nærmere! Orker ikke tanken på at den må sitte i den låven alene hver dag.

Anonymous poster hash: 46ca3...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper du hjelper den. Den lider nok og er veldig ensom. Kaniner er sosiale dyr som trenger å bevege seg.

Anonymous poster hash: 98133...d36

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt til meg en kanin som vokste opp i en hestestall. Den var direkte traumatisert, men kan nå ligge i fanget og kose i flere timer. Dyrebeskyttelsen kom og hentet kaninene fra stallen da de ikke har det bra der, og de skal heller ikke vokse opp i bur. De trenger plass til å hoppe rundt og løpe, ellers blir de rett og slett apatiske og svakelige.

Ring dem for omplassering!

Endret av MyElixir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp kaninen med å finne et godt hjem. Får vondt av å lese innlegget. Stakkars liten:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan den ikke løpe løs i stallen da? Kjenner mange stallkaniner, som er ute og løper fritt i stallene. De blir jo rene stallsjefene og spiser høy sammen med hestene og får kos og stell av de som er i stallen. Det er kaniner som lever gode liv det.



Anonymous poster hash: 1f4e9...ca8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ringt på å sagt at kaninen hennes ikke kan stå i garasjen. Ta den inn, eller så må hun finne et annet hjem til den. Stakkars kanin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan den ikke løpe løs i stallen da? Kjenner mange stallkaniner, som er ute og løper fritt i stallene. De blir jo rene stallsjefene og spiser høy sammen med hestene og får kos og stell av de som er i stallen. Det er kaniner som lever gode liv det.

Anonymous poster hash: 1f4e9...ca8

Kaniner skal ikke ha samme type høy som hester, det er ikke fullverdig mat for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaniner skal ikke ha samme type høy som hester, det er ikke fullverdig mat for dem.

Javel? Hvorfor kjøper Dyrebeskyttelsen høyballer fra en forleverandør til hest da? Det høyet er jo mye bedre enn de plastpakka man kjøper i en butikk og kaninene foretrekker helt klart dette. Om hesten står på ensilert for, så bør kaninen få eget, men rent tørrhøy av god kvalitet, er jo det beste for kaninen.

Anonymous poster hash: 1f4e9...ca8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånn det er idag. Ungene spørr om de kan få lov til å få en kanin. Men de går lei den bare etter noen dager og blir da etterlatt fordi dem ikke vil ha noe med den å gjøre. Men kan du ikke kontakte dyrebeskyttelsen nær deg eller ta kontakt med eieren av kanin og spørre om du/tanta de om dere kan ta dere av den til de finner nytt hjem til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel det at du kan ha en kanin "i en liten leilighet"? Hvis du ikke henter den, er du med på dyreplageriet.

Anonymous poster hash: 34b4a...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Hvorfor kjøper Dyrebeskyttelsen høyballer fra en forleverandør til hest da? Det høyet er jo mye bedre enn de plastpakka man kjøper i en butikk og kaninene foretrekker helt klart dette. Om hesten står på ensilert for, så bør kaninen få eget, men rent tørrhøy av god kvalitet, er jo det beste for kaninen.

Anonymous poster hash: 1f4e9...ca8

Jeg er ingen kaninkjenner, men ville latt kaninen gå fritt i stallen. Vet om en sauebonde som hadde kanin i samme fjøs og som spiste av det samme høyet. Hvis kaniner trenger tilleggsfor burde det ikke være et problem å ha det i en skål. Min bestefar drev en gård for mange år siden og hadde også kaniner. De formerte seg og ble ville etterhvert. Han la ut mat, og de klarte seg gjennom vinteren. De hadde tilgang til et tomt fjøs når driften ble lagt ned. Jeg har ikke sett en kanin på gården på over tretti år, så de klarte seg kanskje ikke så bra når hans dager var talte, og jeg er usikker på om han fikk de skutt eller om de rett og slett ikke taklet vintrene eller ble rammet av en epidemi.

Hvis kaniner ikke trives uten andre kaniner, ville jeg hatt to i stallen og sørget for kastrering. De formerer seg raskt.

Jeg tror ikke det er lett å omplassere en kanin, så la den gå fritt i stallen er kanskje det beste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ingen kaninkjenner, men ville latt kaninen gå fritt i stallen. Vet om en sauebonde som hadde kanin i samme fjøs og som spiste av det samme høyet. Hvis kaniner trenger tilleggsfor burde det ikke være et problem å ha det i en skål. Min bestefar drev en gård for mange år siden og hadde også kaniner. De formerte seg og ble ville etterhvert. Han la ut mat, og de klarte seg gjennom vinteren. De hadde tilgang til et tomt fjøs når driften ble lagt ned. Jeg har ikke sett en kanin på gården på over tretti år, så de klarte seg kanskje ikke så bra når hans dager var talte, og jeg er usikker på om han fikk de skutt eller om de rett og slett ikke taklet vintrene eller ble rammet av en epidemi.

Hvis kaniner ikke trives uten andre kaniner, ville jeg hatt to i stallen og sørget for kastrering. De formerer seg raskt.

Jeg tror ikke det er lett å omplassere en kanin, så la den gå fritt i stallen er kanskje det beste alternativet.

Du er ekstremt uvitende. Nei, du er absolutt ingen kaninkjenner..sukk

Anonymous poster hash: 34b4a...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ekstremt uvitende. Nei, du er absolutt ingen kaninkjenner..sukk

Anonymous poster hash: 34b4a...fe1

Hva mener du? Kan ikke en kanin trives med å gå løs i en stall eller har den det bedre i en leilighet der den kanskje får gå fritt par timer daglig?

Hva er det du vet om kaniner som andre burde vite?

Endret av sunSpring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel det at du kan ha en kanin "i en liten leilighet"? Hvis du ikke henter den, er du med på dyreplageriet.

Anonymous poster hash: 34b4a...fe1

Mener du en kanin vil trives bedre i et bur i en leilighet bare fordi du eller eieren kan gå forbi og si noen gode ord, ta den ut av buret når det passer. Det mener jeg er dyreplageri. Ellers er jeg ikke typen til å ha kanin(er). Hvis jeg skulle hatt kaniner ville det være for å tjene penger på ulla eller for å spise kjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så kjenner jeg, og har kjent, flere stallkaniner. Og de kaninene lever virkelig fantastiske liv. De løper løs hele tiden, men har sine tilholdssted i form av et bur, en kasse eller lignende, der de kan gå til ro. Men som regel bomper de rundt og passer på stall, hester, hunder, katter og folk og eier hele stedet. Det er først når jeg møtte en slik stallkanin jeg virkelig fikk se hva som bor i en kanin. Hvor kule dyr de egentlig er. Disse stakkars deprimerte burkaninene er jo helt ødelagt i psyken, men de som lever fritt har egoer større enn en elefant.

De har alle vært veldig sunne og friske og har da levdt på tørrhøy fra hestene. Noen har bare spist kraftforrester fra hestene, mens andre har fått kaninfor i tillegg. Og sånn BTW så har kaniner og hester veldig likt fordøyelsessystem.



Anonymous poster hash: 1f4e9...ca8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...