Gå til innhold

Hjelp! Hva gjør jeg nå? Jeg angrep noen som var stygg mot katten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anmeld møkkaljerringa for dyremishandling. Du bevitnet det jo.

Anonymous poster hash: 8ec11...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BrienneOfTarth

Fy faen.

Greit nok å ikke like katter, men å sparke til en katt flere ganger? Da er man bra dum i hodet.

Tror jeg hadde reagert på samme måte, og tror ikke hun kommer noen vei med en eventuell anmeldelse. Det er jo hun som burde vært anmeldt.

Håper det går bra med pusen forresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Her hadde jeg gitt dama en rett høyre og oppgitt nødverge på vegne av katten som grunn - hun sparket katten mens du var der og tydeligvis forstår hun kun vold som språk og det var eneste måten å redde katten fra ytterligere spark.

Helt seriøst, dama kommer ingen vei med å anmelde og jeg skal vedde ganske mye på at hun ikke gjør det heller. Da er hun i tilfelle dummere enn et brød.

Håper du har funnet katten din igjen og at den ikke har fått noen skader! Hadde jeg vært deg hadde jeg faktisk anmeldt damen for dyremishandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper katten har kommet hjem.

Ville tatt en sjekk hos veterinæren, om det viker som pus har noen smerter.

Får å ikke bli uvenner med naboen, ville jeg nok tatt en prat med de før politianmeldelse.

Håper det ordner seg og pusejenta de er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig mange som skriker ut at de skal anmelde, uten at de kommer til å gjøre noe som helst med det. Skulle det skje, har hun i hvert fall ingen sak, så du kan ta det helt med ro. Gjør hun det kan du anmelde henne tilbake.

Jeg hadde tatt med katten til veterinæren og sendt regninga til henne.

Også ville jeg sørget for å ringe naboene så fort du har roet deg ned. Husk at hun er søstera til en av de, så de står nærmere henne enn de gjør deg og katten din, så ikke kall henne stygge ting selv om det sikkert er fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skulle fått filma dette og vist det til politiet hvis det skal skje noe. Men i sånne situasjoner tenker man ikke på sånt. Hvis det hadde vært noen som hadde gjort det med katten min eller hunden min, tror jeg at jeg hadde flydd på personen og slått den ned. For jeg hater folk som ikke liker dyr og gjør noe sånt mot dem! Neste gang hvis katten din er ute og ho kommer, så tar du på opptak eller film det hele og få katta de inn og se hva ho sier. Men vær forsiktig å ikke ha katten din ute uten tilsyn og vent til naboene dine kommer hjem og forklar deg hvis det skal bli tatt opp. Dra til dyrlegen og få den sjekket og krev at den regningen skal den personen betale!!

Det hadde ihvertfall jeg gjort!



Anonymous poster hash: f268c...509
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla drittkjærring. Hadde noen gjort det mot min katt, hadde vedkommende endt opp på legevakta.

Ift. Anmeldelsen kan du ta det helt med ro, du handlet i nødverge. Anmeld henne!

Har du funnet katten din og tatt h*n med til veterinær?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det der vært min katt hadde hun hatt en meget gyldig grunn for anmeldelse nå, med både brukne ben, blåmerker, og sykehusopphold å melde om. I beste fall.



Anonymous poster hash: fe252...bd0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus kom ikke hjem før sent i går kveld. Normalt vil hun ha kos når hun kommer hjem, men ikke denne gangen. Hun bare spiste litt og gikk for å sove.

Jeg har hørt på rådene her, og vi var hos veterinæren i dag morges. Hun sa at hun ikke kunne finne noe tegn på skader, selv om pus mjauet og trakk seg unna da vi strøk henne på siden av bakbeinet. Veterinæren mente det bare var litt ømt, og ikke noen brudd/skade.

Så har jeg fått tak i naboene på telefon nå for en halvtime siden. Jeg forklarte ganske rolig hva som hadde skjedd. Jeg sa også at hvis dette skjer en gang til kommer jeg til å politianmelde henne. Jeg snakket med begge, de virket så sjokkert at de først ikke ville tro meg. De lovet å umiddelbart ringe til søsteren.

Nå venter jeg bare på at de ringer meg tilbake. Kanskje søsteren har en annen versjon av historien?

Pus er i hagen nå, men holder seg veldig nær trappen opp til vår terrasse.



Anonymous poster hash: f84a0...056
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Skjønner at du ble sjokkert, sint og lei deg. :hug:

Enig med de som sier at du skal anmelde utysket. Nå har du jo (forhåpentligvis) dokumentasjon på at du har oppsøkt veterinær.

Bunnslammet av menneskeheten slutter aldri å sjokkere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pus kom ikke hjem før sent i går kveld. Normalt vil hun ha kos når hun kommer hjem, men ikke denne gangen. Hun bare spiste litt og gikk for å sove.

Jeg har hørt på rådene her, og vi var hos veterinæren i dag morges. Hun sa at hun ikke kunne finne noe tegn på skader, selv om pus mjauet og trakk seg unna da vi strøk henne på siden av bakbeinet. Veterinæren mente det bare var litt ømt, og ikke noen brudd/skade.

Så har jeg fått tak i naboene på telefon nå for en halvtime siden. Jeg forklarte ganske rolig hva som hadde skjedd. Jeg sa også at hvis dette skjer en gang til kommer jeg til å politianmelde henne. Jeg snakket med begge, de virket så sjokkert at de først ikke ville tro meg. De lovet å umiddelbart ringe til søsteren.

Nå venter jeg bare på at de ringer meg tilbake. Kanskje søsteren har en annen versjon av historien?

Pus er i hagen nå, men holder seg veldig nær trappen opp til vår terrasse.

Anonymous poster hash: f84a0...056

Sørg for å få veterinæren til å skrive i journalen at katten var øm ved berøring på siden av bakbeinet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt vondt av lille pusen jeg :( Tenk å bli fratatt tryggheten i sin egen hage på en slik måte. Er veldig glad jeg ikke vet hvem monsteret er, for da hadde jeg sikkert oppsøkt henne. Greit å ikke like dyr, men man mishandler ikke likevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Hun kommer ingen vei med og anmelde deg. Det hele er jo latterlig.

Synes det var godt gjort at du ikke slo henne ned og tråkket på trynet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var galt av henne å sparken katten. Men hun er kanskje allergisk eller noe og derfor ikke ville dytte den vekk, så derfor gjorde hun det med foten i stedet? Det var galt av deg også å true henne, selv om jeg kan forstå at man kan bli revet med. Men hun var jo ikke direkte slem med katten. Det hadde holdt om du sa i fra at du skulle holde katten innestengt mens hun var der så hun ikke ble plaget av den mens hun var der. Det går an å tenke på andre vet du.



Anonymous poster hash: f2005...914
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var galt av henne å sparken katten. Men hun er kanskje allergisk eller noe og derfor ikke ville dytte den vekk, så derfor gjorde hun det med foten i stedet? Det var galt av deg også å true henne, selv om jeg kan forstå at man kan bli revet med. Men hun var jo ikke direkte slem med katten. Det hadde holdt om du sa i fra at du skulle holde katten innestengt mens hun var der så hun ikke ble plaget av den mens hun var der. Det går an å tenke på andre vet du.

Anonymous poster hash: f2005...914

Har du lest tråden ordentlig? Kjerringa sparket til katten flere ganger!

Skjønner ikke hvordan du klarte å beherske deg såpass TS... Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis det hadde vært min katt. Håper det går bra med pus!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var galt av henne å sparken katten. Men hun er kanskje allergisk eller noe og derfor ikke ville dytte den vekk, så derfor gjorde hun det med foten i stedet? Det var galt av deg også å true henne, selv om jeg kan forstå at man kan bli revet med. Men hun var jo ikke direkte slem med katten. Det hadde holdt om du sa i fra at du skulle holde katten innestengt mens hun var der så hun ikke ble plaget av den mens hun var der. Det går an å tenke på andre vet du.

Anonymous poster hash: f2005...914

Er det ikke direkte slemt å sparke en katt flere ganger??? Har du lest hele tråden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...