Gå til innhold

Hjelp! Hva gjør jeg nå? Jeg angrep noen som var stygg mot katten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i tomanns-bolig. Vi bor i 2. etasje, og under bor det et par i 60-årene.

Vår pusejente er en rolig og kosete og tillitsfull katt. Naboene under liker henne godt, og gir henne godbiter og hun får lov til å breie seg i hagemøblene deres.

Nå er naboene på ferie, og de har bedt en søster om å vanne blomster og å se etter leiligheten.

Så: Jeg sitter på balkongen min og ser denne søsteren komme inn i vår felles hage. For å vanne blomster og sånt. Jeg ser også pusejenta vår komme denne dama i møte, med høy haleføring og et tillitsfullt og vennlig svak mjauing.

Og hva gjør denne helvetes kjerringen? (Beklager språkbruken). Hun SPARKER katten. Flere ganger. Katten min skjønner ingenting. Hun er vant med at alle er vennlige her inne i vår hage.

Det klikker omtrent for meg. Jeg raste ned trappene og skrek til kjerringmonsteret. Hun sier: "Jeg liker ikke katter. De pisser overalt." Mens jeg sto og snakket med kjerringdritten, kommer katten min tilbake. Fordi hun ser mamma, og tror at alt er trygt. Da sparker kjerringhelvete katten min enda en gang. Katten min skriker, og løper vekk. Jeg klikker i vinkel. Tar tak i kjerringhelvete (skuldrene) og sier at neste gang hun sparker katten min skal jeg sparke henne minst like hardt. Med beksømstøvler.

Nå sier hun at hun skal anmelde meg. For trusler.

Jeg har prøvd å ringe naboene mine, men får ikke svar på mobilnummeret deres.

De er jo glad i katten vår.

Så hva gjør jeg nå? Jeg er så sint at det nesten klikker for meg! Katten er ikke kommet tilbake. Hun gjemmer seg et sted og er sikkert redd :-(



Anonymous poster hash: f84a0...056
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden hun uansett skal anmelde deg nå, kan du like gjerne banke henne skikkelig opp (som du burde gjort med en gang).

Men seriøst, hun kommer ingen vei med den anmeldelsen, så ta det helt med ro.

Endret av Brezhnev
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt rolig, vet det ikke er så lett og at du nå er redd for hva som skjer.

Hør her, kjerringa sparket katten din, hun mishandlet den faktisk, og det flere ganger, inkludert rett foran deg. I disse tider hvor folk avliver dyr på de mest grusomme måter, har media og politiet søkelys på akkurat det å mishandle/drepe dyr.

Hun må gjerne anmelde deg, ta det med ro, du går til motanmeldelse fordi hun mishandlet katten din og du reagerte med å stoppe henne.

Hun kommer ingen vei med dette her, se for deg dette:

Gal kjerringhelvete: Jeg skal anmelde ei som truet med å sparke meg med beksømstøvler!!
Politi: Ja, ok, forklar hva det gikk ut på?
Gal kjerringhelvete: Jo, jeg sparka katten hennes noen ganger, og når hun ba meg slutte, sparka jeg den igjen.
Politi: Ja, okei.....................................



Anonymous poster hash: b468a...24f
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun uansett skal anmelde deg nå, kan du like gjerne banke henne skikkelig opp (som du burde gjort med en gang).

Men seriøst, hun kommer ingen vei med den anmeldelsen, så ta det helt med ro.

Er du sikker? Jeg truet henne jo, ganske så direkte?

Anonymous poster hash: f84a0...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

Jeg ville funnet katten, tatt den med til dyrlegen for sjekk og sendt regninga til kjærringa. Anmelder hun deg henviser du til at du måtte til dyrlegen med katten.

Hadde hun gjort det igjen hadde jeg glatt anmeldt henne.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker? Jeg truet henne jo, ganske så direkte?

Anonymous poster hash: f84a0...056

Hun sparka katten din flere ganger, hvorpå du truet henne med om hun gjorde det en gang til skulle du banke henne. Tror neppe noen norsk domstol ville dømme deg for "trussler" over det. Da har nok du bedre sjanser til å få henne dømt for dyremishandling, eller i det minste måtte erstatte evt. dyrlegeutgifter.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i tomanns-bolig. Vi bor i 2. etasje, og under bor det et par i 60-årene.

Vår pusejente er en rolig og kosete og tillitsfull katt. Naboene under liker henne godt, og gir henne godbiter og hun får lov til å breie seg i hagemøblene deres.

Nå er naboene på ferie, og de har bedt en søster om å vanne blomster og å se etter leiligheten.

Så: Jeg sitter på balkongen min og ser denne søsteren komme inn i vår felles hage. For å vanne blomster og sånt. Jeg ser også pusejenta vår komme denne dama i møte, med høy haleføring og et tillitsfullt og vennlig svak mjauing.

Og hva gjør denne helvetes kjerringen? (Beklager språkbruken). Hun SPARKER katten. Flere ganger. Katten min skjønner ingenting. Hun er vant med at alle er vennlige her inne i vår hage.

Det klikker omtrent for meg. Jeg raste ned trappene og skrek til kjerringmonsteret. Hun sier: "Jeg liker ikke katter. De pisser overalt." Mens jeg sto og snakket med kjerringdritten, kommer katten min tilbake. Fordi hun ser mamma, og tror at alt er trygt. Da sparker kjerringhelvete katten min enda en gang. Katten min skriker, og løper vekk. Jeg klikker i vinkel. Tar tak i kjerringhelvete (skuldrene) og sier at neste gang hun sparker katten min skal jeg sparke henne minst like hardt. Med beksømstøvler.

Nå sier hun at hun skal anmelde meg. For trusler.

Jeg har prøvd å ringe naboene mine, men får ikke svar på mobilnummeret deres.

De er jo glad i katten vår.

Så hva gjør jeg nå? Jeg er så sint at det nesten klikker for meg! Katten er ikke kommet tilbake. Hun gjemmer seg et sted og er sikkert redd :-(

Anonymous poster hash: f84a0...056

Du har utøvet vold mot henne og da er det riktig at hun anmelder deg. Hun sparket etter katten, men det gir deg ikke grunn til å angripe henne på den måten. Du skulle snakket rolig til henne. Tatt opp katten din og båret den inn i huset ditt.

Jeg beklager men damen som sparket etter katten din har sitt på det tørre. Fornuftige folk anvender ikke vold mot andre mennesker og/eller dyr.

Hvis du vil at hun skal få svi, anmelder du henne for dyreplageri. Forsøk å kontroller sinnet ditt hvis du ser hun sparker etter katten din flere ganger.

Anonymous poster hash: 1303c...54b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har utøvet vold mot henne og da er det riktig at hun anmelder deg. Hun sparket etter katten, men det gir deg ikke grunn til å angripe henne på den måten. Du skulle snakket rolig til henne. Tatt opp katten din og båret den inn i huset ditt.

Jeg beklager men damen som sparket etter katten din har sitt på det tørre. Fornuftige folk anvender ikke vold mot andre mennesker og/eller dyr.

Hvis du vil at hun skal få svi, anmelder du henne for dyreplageri. Forsøk å kontroller sinnet ditt hvis du ser hun sparker etter katten din flere ganger.

Anonymous poster hash: 1303c...54b

Hun har ikke utøvet vold, nei. Hun truet med vold.

Saken blir nok henlagt, spesielt siden kjerringa som sparket katten ikke kan gi en god nok forklaring uten selv å innrømme et lovbrudd.

Endret av KaDust
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Du har utøvet vold mot henne og da er det riktig at hun anmelder deg. Hun sparket etter katten, men det gir deg ikke grunn til å angripe henne på den måten. Du skulle snakket rolig til henne. Tatt opp katten din og båret den inn i huset ditt.

Jeg beklager men damen som sparket etter katten din har sitt på det tørre. Fornuftige folk anvender ikke vold mot andre mennesker og/eller dyr.

Hvis du vil at hun skal få svi, anmelder du henne for dyreplageri. Forsøk å kontroller sinnet ditt hvis du ser hun sparker etter katten din flere ganger.

Anonymous poster hash: 1303c...54b

Nå sparket ikke vedkommende etter katten,men katten,og det er 2 forskjellige ting.Det går under dyremishandling,så hvordan kan hu ha sitt på det tørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har utøvet vold mot henne og da er det riktig at hun anmelder deg. Hun sparket etter katten, men det gir deg ikke grunn til å angripe henne på den måten. Du skulle snakket rolig til henne. Tatt opp katten din og båret den inn i huset ditt.

Jeg beklager men damen som sparket etter katten din har sitt på det tørre. Fornuftige folk anvender ikke vold mot andre mennesker og/eller dyr.

Hvis du vil at hun skal få svi, anmelder du henne for dyreplageri. Forsøk å kontroller sinnet ditt hvis du ser hun sparker etter katten din flere ganger.

Anonymous poster hash: 1303c...54b

:laugh::klappe:

Skjønner deg godt. Dette er en veldig trollbar tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jessica-Oslo

Forbanna kjerring!! Skulle gjerne sparket henne for deg selv - jeg blir sjelden sint men akkurat dyremishandling har jeg nulltoleranse for!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt kan du ta det helt med ro i forhold til det med at hun skulle anmelde deg. Om hun skulle gjøre det (hvilket jeg betviler) så kommer hun ingen vei. Her er det hun som har gjort noe straffbart. Og ja, det er straffbart i henhold til Lov om dyrevern å sparke en katt. Så hun har allerede begått et lovbrudd. At du truet med å sparke henne om hun skulle sparke katten din igjen, er en helt normal reaksjon, og ikke noe hun kommer noen vei med å anmelde. Og gjør hun det, innrømmer hun samtidig at hun har bedrevet dyremishandling, så da går det i "din favør".

Hvis du likevel føler deg utrygg, ville jeg ha ringt politiet og snakket med dem. Du kommer til å bli beroliget! Og treffer du rett politimann/kvinne, så vil du også bli anmodet om å anmelde henne (selv om hun ikke anmelder deg) for mishandling av katten din. Da vil du også få dekket event. veterinærregning (jeg ville nok tatt pus med for en sjekk i alle tilfeller).

Det er nå bare å håpe på at pus ikke blir redd for å bevege seg i hagen.. Ta en god samtale med de som bor der og forklar hva som er skjedd, så vil de forhåpentligvis forsøke å snakke dette utysket til fornuft så det ikke gjentar seg!

Jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort om jeg så noen gjøre sånt mot Pusina mi.. Men jeg tror faktisk jeg ville ha anmeldt, om ikke annet for å gjøre det klart at slikt får konsekvenser (en anmeldelse kan være ubehagelig nok).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Glem det. Trusler blir med anmeldelsen. Du kan true med å sparke henne så mye du orker. Bare ikke true med å drepe henne.

Faktisk, så hadde det nok vært verdt å fike til dama. Det tror jeg at jeg hadde gjort. Så kunne hun anmeldt meg for det. Herregud..hva snakker vi om for en fik etter å ha sparket en katt? Antakelig en bot, i værste fall betinget fengsel i to mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anmeld henne for brudd på Lov om dyrevelferd:

§ 14.Særskilte forbud

Det er forbudt å:

a) utøve vold mot dyr,



Anonymous poster hash: a1888...204
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld hun på flekken! :frustrert:

Makan til frekk kjerring :sur: Man behandler ikke et dyr på den måten fordi at man "liker de ikke" Herlighet for en barnslig og dårlig oppførsel!

Og ja, finn katten gå til en veterinær å sleng regningen til hun kjerringen!

Endret av Frk.K
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mer over hva jeg ville ha gjort.

Jeg ville ha funnet katten og tatt den til veterinæren for en sjekk. Der forteller du veterinæren hva som er skjedd. Uansett om de finner skader eller ikke, vil grunnen til at den kom inn bli registrert.

Gjør du dette, vil du stå svært sterkt i forhold til en anmeldelse. Når det kommer til beviser, vil det at du faktisk tok katten til veterinæren i ettertid av hendelsen (så kort tid etter som mulig) veie tungt!

Så ville jeg ha anmeldt og lagt ved regning fra veterinær. Selv om h*n ikke skulle finne skader som ikke direkte kan bevise at katten bli sparket, vil en veterinær se svært alvorlig på en slik hendelse og lete med "lys og lykter". Og det vil forundre meg om de ikke finner noe etter et slikt spark (det være seg hevelse, ømhet ved berøring o.s.v). Uansett vil det at du tok den til veterinær like etter, ha stor betydning.

Jeg ville ha gjort dette fordi jeg uansett ville ha tatt pus til en sjekk etter et slikt spark. Og da har du ikke noe å tape på å gå videre med det heller.

Du må kanskje regne med at det blir litt ekkelt siden det utysket som sparker katten er søstra til en så tett nabo, så det må du vurdere.

Uansett, jeg råder sterkt til å ta katten vil veterinær så snart som mulig, og så vurderer etterpå hva du vil gjøre!

Endret av Aurora M.
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta i alle fall katten til veterinær! Men, jeg synes du skal anmelde utysket også. Hun har begått et lovbrudd, du har bare prøvd å hindre henne i å begå et nytt lovbrudd.

Men, jeg skjønner bare ikke hvordan du klarte å unngå å tyne livskitten ut av hespetreet. Det haddde ikke jeg klart å unngå!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...