Gå til innhold

Rundstykker med sprø skorpe


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest tusjen

Jeg lager ofte rundtstykker, men de blir alltid litt "bolle-aktige".. :-) ... Skulle gjerne hatt oppskrift på både grove og fine rundstykker med hard/sprø skorpe.. Blir veldig glad for tips.. ( for jeg skal bake rundstykker idag.. ):wink:

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker skjeldent oppskrift når jeg baker brød/rundstykker.

Jeg har oppi det jeg føler for :ler:

Hvetemel selvfølgelig, havregryn, grovt mel av forskjellige slag, det vi har for øyeblikket, litt kornblanding kanskje, noen ganger hvetekli, kanskje semulegryn. Også linfrø og solsikkefrø. Solsikkefrø gjør bakeverket mye saftigere :)

Noen ganger har jeg gulrot i og. Godt!

Og som Anafugia sa; pensle rundstykkene med litt vann eller melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ingen spesiell oppskrift for å få sprø skorpe på rundstykkene. Istedet gjør du følgende: før steking pensles rundstykkene med egg vispet med ørlite salt. Straks de er stekt legger du dem på rist og legger over et godt oppvridd vått håndkle og lar det ligge der til rundstykkene er kalde. Vips har du sprø skorpe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble så fristet av denne tråden, så nå står to brett rundstykker til heving. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tusjen

De ble litt sprøere enn vanlig.. Så det var en stor forbedring.. Tror jeg skal prøve å lage rundstykker av en brødoppskrift neste gang..

Jeg har kjøpt ferdigblandet mel en gang. Det var ciabatta og de ble kjempegode.

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det motsatte problemet. er ikke så veldig glad i sprø overflate, men uansett hva jeg gjør, så får jeg sprø overflate :klø: jeg vil ha myke rundstykker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det motsatte problemet. er ikke så veldig glad i sprø overflate' date= men uansett hva jeg gjør, så får jeg sprø overflate :klø: jeg vil ha myke rundstykker!

Jeg også, jeg vil ha myke rundstykker. Men det går fint det. Jeg pensler dem med egg og legger ingenting over dem når de er ute av ovnen. Da blir de bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pensler dem også med egg og lar være å legge noe over dem, men de blir sprøe hver gang. har prøvd uten å pensle dem og, men jeg får ikke myke rundstykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Jeg lar dem ligge litt stekebrettet også, legger dem ikke rett på rist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...