Gå til innhold

Mann med lettere uren hud - Noen tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Mann på 31 år. Spiser sunt og trener. Trodde at uren hud var noe som ville gi seg når jeg var ferdig med puberteten men den gang ei. Har ikke store plager. Ville nok aldri sett det på et bilde, så sant det ikke er et nærbilde, men har det jeg kaller lettere uren hud, primært på nese og panne. Stort sett sorte prikker/hudormer..

De som er overmodne kniper jeg ut, men prøver å la de andre være. Uansett hjelper ikke dette annet enn med å holde det i sjakk. Har prøvd ulike produkter før i god tro, men det som alltid skjer er at jeg som regel blir verre. Noen har sagt at dette er fordi urenheter blir trukket ut. Dette er jo greit om det er i en overgangsfase men har aldri kommet forbi denne.

Finnes det noen produkter som kan hjelper meg med dette? Og hva slags vaskerutine bør man ha? Slik det er i dag vasker jeg meg morgen og kveld med vann. Vasker også ansiktet i dusjen. Merker at huden på pannen og nesen fort kjennes fet på overflaten men samtidig tror ikke jeg at jeg har veldig fet hud. Trener også ganske mye, men har ikke merket noen forskjell etter noen ukers ufrivillig pause nå.

Tusen takk for svar og tips :)



Anonymous poster hash: ead04...973
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er plaget med en del uren huhd, og merker en del av det kan kobles til maten jeg spiser. Men når det gjelder produkter har jeg prøvd flere typer uten noe særlig hell, men til min stor eglede har jeg nå funnet ut at Body Shop sine tea tree serie har vært veldig god, den har minsket urenhetene betraktelig, bruker da ansikts vask enten krem eller skum (veksler lit) natt krem fra samme serie og dag krem med alovera. Jeg vil anbefalle deg tea tree serien, men vet Body Shop også han en hudpleie serie bare for menn, du kan jo høre om hvilke tilbakemeldinger de har fått på den.
Forøverig er rutinene mine slik:
Morgen ansiktsvask med krem/skum og fuktighets krem.

Kveld ansikts vask med krem/skum og natt krem, 2 ganger i uken bruker jeg en ekstra fuktighets givende maske krem fra clarins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Skal stikke innom en dag og høre :)



Anonymous poster hash: ead04...973
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra innom en hudpleieforretning eller KICKS. Kicks er fullt av sminke og derfor er det mange menn som ikke tør å gå inn, men der er de flinke med hudpleieprodukter og du vil få veiledning i hvordan du bruker dem. :)

Generelt sett trenger du hjelp til å finne en ansikstvask du bruker morgen og kveld, og en toner du bruker på huden etter det. Det siste du trenger er en oljefri krem som gir masse fuktighet. Gå innom og spør, så hjelper de deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kan godt være allergier, mange reagerer ikke så godt på gluten og meieriprodukter, noe som kan reflekteres i ansiktet... i form av akne. Om du vet at du ikke er allergisk mot noe kan det allikevel være en fordel å tenke på å ha et miminalt inntak av sukker og hvetemel osv, men siden du trener og spiser sunt trenger det ikke være kosten, bare en hudtype eller en hudtilstand som ikke trives av en eller annen grunn. Dette er veldig ofte pga. for lite fukt, noe som spesielt er vanlig nå som lufta blir tørrere og været blir kaldere.

Menn er genetisk velsignet med en bedre hud enn kvinner, spesielt når man trekker på årene, ikke trenger dere å tenke på fjerning av sminke heller. Det eneste man kan være obs på er at hårprodukter ofte kan være uheldig for huden, spesielt om man har litt lengre hår som kommer borti panne og kinnbein og slikt. Broren min lurte fælt på hvorfor han hadde hudormer i panna, til slutt fant han ut at det var voksen og lengden på håret som var problemet. Tror bare du trenger en standard rens og en fuktighetskrem som fjerner urenheter, og som tilfører pleie. Det kan også være en fordel siden du trener ofte. Å vaske ansiktet morgen og kveld med vann uten å tilføre fukt kan ofte føre til at huden blir strippet for sine naturlige oljer, noe som skaper ubalanse i hudens talgproduksjon. Noe som igjen kan føre til urenheter... Huden endrer seg også ofte når man er uti 20-årene/når man bikker 30, så derfor er det ikke så uvanlig med voksenakne som kommer ut av det blå.

Om du vil ha en mer aktiv rens som virkelig renser huden er MD Formulations i sensitiv formula noe jeg anbefaler, som glatter ut huden og fjerner urenheter uten at det blir for hardt på huden. Dessverre er ikke dette merket tilgjengelig i Europa lenger, men kan kjøpes av amerikanske selgere på ebay til en god pris. Innen fuktighetskrem har jeg i det siste brukt Emergin C sin Hyper Vitalizer Cream, som er såpass alsidig og mild at jeg tror de fleste vil like den. Skjønner det er vanskelig for menn å ha troen på unisex hudpleie når det er så mange produktnavn og design på pakningen som sier det motsatte, men disse lukter verken tropiske blomster eller har rosa forpakning.

Om du er helt grønn kan det lønne seg å oppsøke en hudpleier for råd, men ikke la de ukritisk prakke på deg masse dyre produkter, spesielt når det ikke høres ut som du har spesielt med problemhud. Vil anbefale deg å finne ut av hva du kan gjøre med huden din for å forbedre den før du går til innkjøp av produkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det masse gode svar, tusen takk! :) Er det forresten noen som kan anbefale noen konkrete butikker/salonger i Oslo? Skal en tur inn dit i morgen eller lørdag.

Forrige gang jeg gjorde et forsøk var jeg innom en hudpleiesalong i Oslo. Fulgte tipsene til hun som jobbet der og kjøpte en hudvask og en hudkrem. Følte at vasken bare trekte urenhetene ut i huden, men uten å få de vekk. Så egentlig verre ut. Mulig jeg gav opp for tidlig? Eller at det var feil produkt?

Kremen var imidlertid veldig bra og nesten verdt pengene vil jeg si. Følte den fuktet huden men uten å gjøre den fet. Droppet vasken, men brukte kremmen.

Husker at jeg helt tilbake i puberteten prøvde noen striper som jeg la på nesen og dro av etter en stund. Skulle fjerne hudormer. Er dette effektivt? Husker ikke selv.

Det eneste man kan være obs på er at hårprodukter ofte kan være uheldig for huden, spesielt om man har litt lengre hår som kommer borti panne og kinnbein og slikt. Broren min lurte fælt på hvorfor han hadde hudormer i panna, til slutt fant han ut at det var voksen og lengden på håret som var problemet.

Stemmer. Jeg bruker voks, men har ganske kort hår/lugg. Prøver å være oppmerksom på dette.



Anonymous poster hash: ead04...973
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Fikk det litt travelt, så har ikke hatt tid til å oppdatere! Stoppet innom en hudpleiesalong i Oslo og hun sendte med meg prøver på Dermalogica. Ansiktsvask og fuktighetskrem, samt en slags gelemaske jeg kunne legge på nese eller problemområder over natten. Hun mente jeg ikke hadde spesielt uren hud og det er sikkert sant, men jeg føler jo at jeg har en del sorte prikker på nese.

Hun ville jeg skulle prøve det først før jeg eventuelt kjøpte det. Prøven ble jo brukt opp på noen dager og er vanskelig si noe annet enn at det virket jo bra, men det har jo tidligere produkter gjort også. Høres dette ut som noe å satse på? :)



Anonymous poster hash: ead04...973
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg få resept av legen på differin eventuelt til å bruke lokalt der du plages med hudormer. Kanskje det hjelper litt ekstra på. Er antiage i den kremen og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk det litt travelt, så har ikke hatt tid til å oppdatere! Stoppet innom en hudpleiesalong i Oslo og hun sendte med meg prøver på Dermalogica. Ansiktsvask og fuktighetskrem, samt en slags gelemaske jeg kunne legge på nese eller problemområder over natten. Hun mente jeg ikke hadde spesielt uren hud og det er sikkert sant, men jeg føler jo at jeg har en del sorte prikker på nese.

Hun ville jeg skulle prøve det først før jeg eventuelt kjøpte det. Prøven ble jo brukt opp på noen dager og er vanskelig si noe annet enn at det virket jo bra, men det har jo tidligere produkter gjort også. Høres dette ut som noe å satse på? :)

Anonymous poster hash: ead04...973

Noen som kan gå god for disse eller har noe annet å anbefale? Blir fort en god tusenlapp så vil gjerne vere sikker :)

Har glemt litt av "problemet" mitt fordi jeg har vært opptatt men skal kanskje en tur til Oslo i dag og kunne kjøpt da.

I tillegg få resept av legen på differin eventuelt til å bruke lokalt der du plages med hudormer. Kanskje det hjelper litt ekstra på. Er antiage i den kremen og. :)

Det er ikke litt overkill dette da? Har ikke VELDIG uren hud altså, men brukbart med små sorte prikker på nese. Ikke slik at det skriker mot deg men du ser det om du er nær meg. Tenker bare at det må være veldig sterkt ettersom det er reseptbelagt :)

Forresten. I gamle dager brukte en kamerat å gi meg noen greier som jeg klebet på nesen og rev av etter 10-20 minutter eller noe sånt. Tror det var en tynn folie som jeg bare limte på. Skulle dra med seg urenheter.

Husker ikke om det fungerte særlig bra. Noen som vet? :)

Anonymous poster hash: ead04...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle! Nå kjøpte jeg dermalogica så får se om det hjelper.

http://hudpleieklinikken.no/produkter/md-formulations/

Dette går for å være den beste hudpleieserien. Har prøvd den selv, og kan gå god for den

Har hørt om den før men hun som jobbet der mente den var for sterk? Var faktisk på den butikken du linker til jeg kjøpte :)

Får se om det hjelper om ikke skal jeg vurdere den du nevner.

Særlig sorte prikker på nesen plager meg, så skulle gjerne hadde noe spesifikt for de :)



Anonymous poster hash: ead04...973
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle! Nå kjøpte jeg dermalogica så får se om det hjelper.

Har hørt om den før men hun som jobbet der mente den var for sterk? Var faktisk på den butikken du linker til jeg kjøpte :)

Får se om det hjelper om ikke skal jeg vurdere den du nevner.

Særlig sorte prikker på nesen plager meg, så skulle gjerne hadde noe spesifikt for de :)

Anonymous poster hash: ead04...973

Fikk du ikke det da?

Du får prøve det du kjøpte, og heller vurdere MD hvis du ikke syns det hjelper.

Ellers kjøpte jeg Shiseido Men Deep Cleansing Scrub til min sønn av samme årsak. Den funker fint, og kan brukes hver dag. For å tilføre fukt har jeg en fra Biotherm Aquasource Nuit som brukes før du går til sengs :)

Nok å velge mellom skjønner du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser av tråden at dere har diskutert MD Formulations her,

jeg liker den serien, men utfra det du skriver virker det ikke som du

har hud som har behov for den, så mulig derfor hun i butikken ikke

anbefalte den for deg. MD er veldig bra til uren hud, særlig acne,

men skrubben er super for alle, og kan hjelpe godt mot hudormer også.



Anonymous poster hash: 62573...0fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.thebodyshop.no/ansikt/vitamin-c/vitamin-c-facial-cleansing-polish.html

Jeg har også lettere uren hud, å har hudormer på nesa å av og til kviser. Denne har jeg brukt, å kunne merke forskjell allerede etter ei uke, men det må prøves i en mnd før man ser skikkelig ressultat fikk jeg beskjed om. Har ei venninne på The Body Shop som sier mange menn er veldig fornøyde med Maca Root serien deres. http://www.thebodyshop.no/menn/for-men-maca-root-face-wash.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...