Gå til innhold

Tips til Blek foundation?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig veldig lys hud og sliter med å finne en foundation som matcher min hud, jeg har skjønt at jeg må ha en som har rosa undertone. Har også kombinert hud så den må være olje fri! :) noen som har noen gode å anbefale?

Anonymous poster hash: 2aa8d...18e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig veldig lys hud og sliter med å finne en foundation som matcher min hud, jeg har skjønt at jeg må ha en som har rosa undertone. Har også kombinert hud så den må være olje fri! :) noen som har noen gode å anbefale?

Anonymous poster hash: 2aa8d...18e

Sjekk Illamasqua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler https://www.everydayminerals.com/store/base-matte.html , som jeg har brukt i flere år. Det hender jeg prøver noe nytt innimellom, men vender alltid tilbake til disse. Bare man finner den rette fargen, ser det veldig naturlig ut på, og siden formulaen er så ren som mulig (i motsetning til flere av de mer kjente mineralfoundationene), er det lite sannsynlig at man opplever irritasjon eller allergiske reaksjoner.

Rosy fair 0C er antageligvis en god match for deg, fargemessig, Den finnes i matte og semi-matte. Jeg har noen oljete partier selv, men synes matte fort kan bli litt for tørt (smak og behag). Bruker mest semi-matte eller jojoba base, men jojoba har andre fargekoder.

Kjøper du "3 piece custom kit", får du 25% i avslag. Her kan du f.eks kjøpe en en matte base, en semi-matte, og en kost til påføring (enten kabuki eller flat-top). Er du usikker, kan du bestille et gratis sett med 7 prøver (tror dog du må betale for frakten hvis du ikke bestiller noe annet).

Edit: Du kan også få kjøpt disse produktene via norske nettbutikker, men da til blodpris, så jeg anbefaler å bestille direkte fra siden :)

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke absolutt er ute etter foundation, så syns jeg

Jane Iredale glow time full coverage mineral bb cream,

denne kan du få i veldig lyse farger helt opp til mørke farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også svært blek, og den eneste foundationen jeg har funnet som matcher min hud om vinteren er Tikei (www.tikei.no). Denne er riktignok litt tørr i konsistensen, men til min litt fete hud passer den veldig bra, så kanskje den vil passe din kombinasjonshud også?

Flytende foundation som er lys nok i tillegg til ikke å gi meg kviser har jeg desverre ikke funnet :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt blek hud med litt rødskjær og jeg synes det er veldig vanskelig å finne en god foundation. Blir det for mørkt så ser det bare latterlig ut, men veldig lyse foundations har en tendens til å bare få meg til å se enda verre ut. I det siste har jeg kun brukt BB-cream fra bodyshop som er en slags mellomting mellom foundation og dagkrem og funker veldig bra på meg! Den dekker ikke særlig bra, men den gir en veldig fin glød i huden uten at det ser ut som om jeg har på meg noe særlig sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raptuza

Oriflame har sin lysaste nyanse som heiter Porselain i mange av sine foundation typar. Den er veldig lys. Dei har og foundation for feitare hudtypar. Sjekk sida deiras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...