Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Jeg sminker meg egentlig lite......kan gå dager uten...(men er heldig, så jeg har ikke kviser og urenheter)....

Her er et bilde med sminke; (hadde farget håret mørkt, er egentlig mørkeblond)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/221844_7438276506_524726506_451260_8587_n.jpg

og her er bilde uten sminke;

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/168780_482601741506_524726506_6453389_5041289_n.jpg

(se bort ifra bernerbikkja som kysser meg!)

Sminken jeg bruker er mineralpudder fra Bare Minerals, mascara fra dior, og en brun kajal. Hvis jeg bruker øyenskygge så har jeg noen fra Chanel. Og lipgloss fra Chanel..

Endret av maya76
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager snusleppa, men jeg er så avhengig at jeg klarte ikke spytte den ut! :P

Vennligst ikke quote bildene! :)

Du er en pen jente på alle bildene, men aller nydeligst uten sminke, syns jeg! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt eksempel på at sminke ikke alltid gjør folk penere eller utgjør en stor forskjell. Synes du burde lære deg å legge ordentlig øyesminke.

Jeg er litt enig, men ikke i forhold til leggingen av øyeskygge, for det er pent lagt. Imidlertid er det litt mye. Ihvertfall blir det mye i forhold til øyenbrynene, som blir for lyse i forhold til resten, og skaper ubalanse. Litt samme feil som "gjest", men hos "gjest" er det mer ekstremt.

Jeg synes forresten du er penest usminket, HL!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Nei, jeg hadde fått frem øynene hennes mye bedre enn det der. Hun har jo et nydelig utgangspunkt, trist å se at hun ødelegger det med dårlig øyesminke.

Er den så dårlig da?? :gjeiper:

Jeg har lagt ut noen nye som viser bedre hvordan det faktisk ser ut i dagslys. Litt dårlig lys på ene bildet.

Men jeg tar velvillig imot tips! Always :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HL, du sminker deg da ikke dårlig! Du sminker deg kjempefint. Men poenget er at du er aldeles nydelig uten sminke. Ikke alle som er så heldige :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den så dårlig da?? :gjeiper:

Jeg har lagt ut noen nye som viser bedre hvordan det faktisk ser ut i dagslys. Litt dårlig lys på ene bildet.

Men jeg tar velvillig imot tips! Always :)

Enig i at du sminker deg for mye. Du er vakker, men blir ikke vakrere med så mye sminke. Less is more, vet du! :)

Men jeg synes du legger øyenskyggen veldig pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

HL, du sminker deg da ikke dårlig! Du sminker deg kjempefint. Men poenget er at du er aldeles nydelig uten sminke. Ikke alle som er så heldige :)

Jo, takk :) Men jeg smiler på usminket bildet. Kanskje derfor det virker penere. :)

Problemet er vel bare at jeg føler meg veldig usexy uten øyensminke.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg smører enten på foundation med sminkebørste, sponge eller hendene. Påfører så rouge og/eller solpudder og maskara. En gang i innimellom bruker jeg highlighterpennen fra Dior rundt omkring for å fremheve, som jeg kjøper igjen og igjen. Har egentlig funnet min sminke, bruker Vitalumiere-serien fra Chanel, Rouge fra Chanel i fargen Reflex og Clinique-maskara, og solpudder fra Chanel. Er bare tilfeldig at det er så mye fra Chanel, produktene deres passer meg tilfeldigvis veldig godt, kunne like gjerne vært fra L'Oreal.

Har for det meste diskret sminke, og går oftere usminket enn med sminke. En gang annenhvert år går jeg med skikkelig hard øyesminke når jeg er sur på verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante ikke at dette var "døm og fortell meg alt du mener om sminken min"-tråden.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanel Vitalumiere aqua i Beige 10.

Svart smokey eye/en trio fra Make up Factory (et merke du ikke lenger får fatt på i Norge)

Orgasme blush fra Nars og

Gosh Cosmetics Rose Gold Lebestift.

Min dagsminke er nok adskillig kraftigere enn folk flests, men jeg liker det sånn. Nude makeup er liksom ikke helt meg.

Endret av maya76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk :) Men jeg smiler på usminket bildet. Kanskje derfor det virker penere. :)

Problemet er vel bare at jeg føler meg veldig usexy uten øyensminke.. :/

Du ser litt tøffere/hardere og litt mer kynisk ut med øyesminke som på bildene, samtidig som du er veldig pen der og. Jeg syns det er vanskelig å bedømme kvinners sexynes, men jeg tror det usminkede slår an vel så godt hos menn? Der ser du frisk, sporty, søt, vakker og naturlig ut. Så kan det godt hende at smil/ikkesmil har en del å si også ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante ikke at dette var "døm og fortell meg alt du mener om sminken min"-tråden.

Skjønne rikke helt hvor du tar det der fra. Klart det kommer synspunkter i en slik tråd, men alle har da vært høflige og saklige, og også balansert kritikken ved å si positive ting ellers om brukerne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hud: Foundation Diorskin nude natural glow 022, rouge glo'minerals papaya (sorry for falmet leppestift)

Lepper: Rouge in love, lancome 277n (litt solbrent i kanten på leppene, så det ser kanskje litt rart ut)

Øyne til fest: (gammelt bilde): øyenskygge fra MAC i fargen steamy rost, sølvøyenskygge fra isadora og en svart fra et merke jeg ikke husker. Øyenbrynspenn fra isadora også. Mascara "false volume effect" maybelline.. eyeliner er MAC fluidline svart. Pleier alltid å ha smokey eyes, men varierer ofte med farger og hvor dramatisk jeg sminker meg.

Siste bildet er uten sminke.. det er også tatt for en stund siden og under andre lysforhold og med annet kamera, så jeg sminker ikke på meg så mye farge!

edit: glemte å ta med uten sminke på øynene så legger ved et bilde til

Til hverdags bruker jeg egentlig bare mascara og øyenbrynspenn. Foundation er til spesielle anledninger og hvis jeg vil føle meg ekstra fresh en dag. Samme med leppestift.

post-55980-0-09097800-1333837331_thumb.p

post-55980-0-11844600-1333837430_thumb.p

post-55980-0-93475100-1333837498_thumb.p

post-55980-0-68506300-1333837850_thumb.p

post-55980-0-98141600-1333922875_thumb.p

Endret av Destin
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HunterLady, jeg tror du hadde vært aldeles nydelig dersom du hadde lagt primer, lys øyeskygge (men ikke hvit, mer en matt lys nude-farge) over hele lokket, og så lagt en brungyllen (f.eks.) farge i globalen.

Ta lite skygge i gangen på en myk kost og jobb det inn i globalen, hold øyet åpent mens du gjør det så du ser hvor linjen går.

Begynn akkurat i linjen, og jobb innover mot midten av øyelokket. Ikke legg mørk farge på den innerste halvdelen/tredjedelen av øyelokket, da blir øyelokkene tunge.

Når du har fått den fargen du ønsker i globallinjen blender du skyggen opp over benet under øyebrynet (hva heter det? :klo: ) og inn mot øyet. Dusing/blending er vel omtrent det viktigste en gjør når en sminker seg, harde linjer og overganger er no-no! :)

Så bruker du en tynn eyeliner-kost, væter den og dypper den i en mørkere brunfarge, og legger en relativt tynn strek med dette mot vippekanten over hele øyet. Kost er så mye bedre enn en eyeliner, siden sistnevnte gjerne gir en veldig sterk og markert strek, noe som veldig sjelden er pent, og spesielt på dagtid.

På denne måten kan en egentlig bruke hvilke farger en vil, fra de veldig lyse til de ganske mørke (men generelt anbefaler jeg å styre unna sort og mørkeblå så lenge det ikke er dempet belysning. :), og fortsatt se kjempefresh ut.

Dette, maskara, litt farge på eplekinnene, og gjerne et lite sveip med solpudder i panna, på haka, nesa og kinnebena så er en good to go hvor som helst. :)

Som sagt, du har et så nydelig fint utgangspunkt som jeg gjerne skulle fått gått løs på sjøl ( :fnise: ), men jeg synes du sminker deg alt for hardt og strengt, og da virker sminken helt mot sin hensikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da ikke sjenert! :gjeiper: Men setter også stor pris på om ingen quoter bildene! :helen:

Jeg slet fryktelig med å finne usminka bilde! Så det ble et bilde med minimalt med sminke. Bare få rester fra dagen før. Skal se om jeg finner et 100 % usminka bilde etterhvert eller om jeg kan ta et! :)

Nesten usminka!

Hverdagssminke

Av sminke bruker jeg Maybelline mascara og vanlig svart eyeliner kjøpt på H&M :gjeiper:

Jeg har særdeles lite peiling på sminke! :sjenert:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av sminke bruker jeg Maybelline mascara og vanlig svart eyeliner kjøpt på H&M :gjeiper:

Jeg har særdeles lite peiling på sminke! :sjenert:

Synes du så frisk og naturlig ut. Sånn vil gutta ha det! Det verste som finnes er jenter med sminke man ser. Man skal se jenta først.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

HunterLady, jeg tror du hadde vært aldeles nydelig dersom du hadde lagt primer, lys øyeskygge (men ikke hvit, mer en matt lys nude-farge) over hele lokket, og så lagt en brungyllen (f.eks.) farge i globalen.

Ta lite skygge i gangen på en myk kost og jobb det inn i globalen, hold øyet åpent mens du gjør det så du ser hvor linjen går.

Begynn akkurat i linjen, og jobb innover mot midten av øyelokket. Ikke legg mørk farge på den innerste halvdelen/tredjedelen av øyelokket, da blir øyelokkene tunge.

Når du har fått den fargen du ønsker i globallinjen blender du skyggen opp over benet under øyebrynet (hva heter det? :klo: ) og inn mot øyet. Dusing/blending er vel omtrent det viktigste en gjør når en sminker seg, harde linjer og overganger er no-no! :)

Så bruker du en tynn eyeliner-kost, væter den og dypper den i en mørkere brunfarge, og legger en relativt tynn strek med dette mot vippekanten over hele øyet. Kost er så mye bedre enn en eyeliner, siden sistnevnte gjerne gir en veldig sterk og markert strek, noe som veldig sjelden er pent, og spesielt på dagtid.

På denne måten kan en egentlig bruke hvilke farger en vil, fra de veldig lyse til de ganske mørke (men generelt anbefaler jeg å styre unna sort og mørkeblå så lenge det ikke er dempet belysning. :), og fortsatt se kjempefresh ut.

Dette, maskara, litt farge på eplekinnene, og gjerne et lite sveip med solpudder i panna, på haka, nesa og kinnebena så er en good to go hvor som helst. :)

Som sagt, du har et så nydelig fint utgangspunkt som jeg gjerne skulle fått gått løs på sjøl ( :fnise: ), men jeg synes du sminker deg alt for hardt og strengt, og da virker sminken helt mot sin hensikt.

Takk for tips, men jeg ønsker ikke å framheve de delene du nevner. Dersom jeg sminker meg slik du foreslår, så vil øynene mine virke større. Noe jeg overhodet ikke er interessert i, i og med at jeg har over gjennomsnittet store øyne fra før :)

Angående dusing og forskjellige farger, så gjør jeg dette av og til. Er sjeldent jeg bruker kun svart øyenskygge over lokket, for eksempel. Ikke sjeldent, mer aldri. Men jeg duser ikke fra og med øyenbrynet, fordi da ser jeg ikke ut. Jeg har ganske store øyelokk, og god plass derfra og videre til brynet. Jeg har forsøkt å sminke meg slik du beskriver flere ganger, men det ser helt ræva ut.

Jeg mener at jeg kunne sminket meg med mindre sminke og lysere skygge, og likevel sett grei ut. Men jeg mener også at jeg sminker meg bra bra innenfor stilen jeg liker! :)

Men takk for tips uansett :)

Jeg synes egentlig det ser naturlig ut, selv om det selvsagt ikke er akkurat det. (Her er bilde fra idag, uten brynsminke. Så se bort fra det. Normalt sett sminker jeg også brynene tykkere):

Øyne

Endret av HunterLady
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mineral hygiencs mineral foundation i hele ansiktet + et ekstra lag der det trengs (nesevinger, ugjevnheter osv), og så bruker jeg MAC fluidline og laget cat-eye eyeliner på øvre øyenlokk. Tilslutt har jeg på clinique high impact curling mascara :) Og det var det :)

Innimellom bruker jeg tikei youth blush, me som oftst ikke siden jeg har ganske røde kinn fra før også. Jeg kan også bruke litt øyenskygge i blandt, men skjeldent noe mørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...