Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

'

Gode tips :))))

Bruker du ikke Effaclar sin rens? Jeg kjøpte den, mens synes effaclar H svir veldig ettr jeg har brukt den:s Kanskje jeg burde kjøpe en annen rens, som den du nevner :) Og en annen ting, effaclar H bruker jeg opp veldig fort, vet du om det finnes flere str?

Og hvordan er det med andre bivirkninger enn tørrhet? Jeg har begynt med neseblod, igår faktisk. Snart gått på den 3 uker, men veldig lite bivirkninger ellers. Litt flere kviser i ansikt og på rygg. Har du fått mange flere kviser nå?

Anonymous poster hash: 60307...75f

I tillegg, hvis du er jente og bruker sminke, så anbefaler jeg (hvis du ikke gjør det allerede) å bruke mineral sminke. Eller hvertfall puddersminke. Det å prøve å bruke flytende foundation på tørr hud er et mareritt, hvis du ikke allerede har merket det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nå gått på kuren siden 29 september og er veldig fornøyd så langt. Umiddelbar virkning på ryggen, og stor forbedring i ansiktet. Tar 2 piller hver dag. Litt tør hud og litt tørre lepper, men absolutt ikke noe problemer med det, effaclarh og carmex gjør susen. Eneste bivirkningen jeg merker til er humørsvingninger, tar meg selv i å lett bli sur for småting. Men strålende fornøyd overall!



Anonymous poster hash: 27a49...a3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelpost. Legger også ved bilde fra før oppstart(29.09) til nå 17 oktober. Forskjellig lyssetting men store forbedringer så langt. :-)

WEFGWDhp.jpeg

WFBSTWZH.jpeg



Anonymous poster hash: 27a49...a3b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, etter to mislykkede tetracyclin kurer, epiduo, melkefri og glutenfri diett, sukker redusert diett, milkpeel, endeløse turer til hudpleier og et enormt forbruk på hudpleieprodukter fikk jeg en respet på isotretionin! Gruer meg til bivirkninger men gleder meg til å få bukt med problemene.

Hvilke produkter anbefaler dere for å dempe symptomer i høyest mulig grad? Grunnet allergi så er jeg ofte tett i nesen og får lett sår der, har derfor gått til innkjøp av neseolje.

Hva gjør dere med ansiktet? Jeg blir så utfattelig lett flassete... :/ noen gode tips?

Så dette med sikker sex. Bruker dere dobbel prevansjon? Jeg bruker hormonspiral. Kan til nøds bruke kondom også ( har fast partner, vi har begge skjekket oss for sykdommer og gjør det regelmessig -bare sånn for å være på den sikre siden).

Elles hva med alkohol? Jeg er regelmessig ute på byen, men tåler ikke så mye alkohol så en flaske vin holder i massevis.

Jeg sliter med eksem... Noen andre her som har det samme problemet? Hvordan talkler dere dette?

Legen var så rask så fikk ikke stilt alle spørsmålene jeg lurte på. Var litt ør også etter å ha fastet.

håper dere kan hjelpe meg med råd og tips for å ha en best mulig isotretionin opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, etter to mislykkede tetracyclin kurer, epiduo, melkefri og glutenfri diett, sukker redusert diett, milkpeel, endeløse turer til hudpleier og et enormt forbruk på hudpleieprodukter fikk jeg en respet på isotretionin! Gruer meg til bivirkninger men gleder meg til å få bukt med problemene.

Hvilke produkter anbefaler dere for å dempe symptomer i høyest mulig grad? Grunnet allergi så er jeg ofte tett i nesen og får lett sår der, har derfor gått til innkjøp av neseolje.

Hva gjør dere med ansiktet? Jeg blir så utfattelig lett flassete... :/ noen gode tips?

Så dette med sikker sex. Bruker dere dobbel prevansjon? Jeg bruker hormonspiral. Kan til nøds bruke kondom også ( har fast partner, vi har begge skjekket oss for sykdommer og gjør det regelmessig -bare sånn for å være på den sikre siden).

Elles hva med alkohol? Jeg er regelmessig ute på byen, men tåler ikke så mye alkohol så en flaske vin holder i massevis.

Jeg sliter med eksem... Noen andre her som har det samme problemet? Hvordan talkler dere dette?

Legen var så rask så fikk ikke stilt alle spørsmålene jeg lurte på. Var litt ør også etter å ha fastet.

håper dere kan hjelpe meg med råd og tips for å ha en best mulig isotretionin opplevelse :)

Kjøp Dermologica Ultracalming Cleanser, Dermologica Multi Active Mist og effaclar H! Og carmex eller annen leppomade. Holder hvertfall huden min i sjakk! Også gjelder det å drikke mye vann, og bruke mineralsminke.

Jeg vet ikke hvordan det er med alkohol, siden jeg ikke drikker så mye selv. Jeg bruker bare P-ring som jeg har gjort en stund. Bruker ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Har kjøpt efficlar H, fant ikke de dermologica produktene, men kjøpte tilsvarende i la roche-posay. Pluss driiityre leppomader og mange håndkremer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! Har kjøpt efficlar H, fant ikke de dermologica produktene, men kjøpte tilsvarende i la roche-posay. Pluss driiityre leppomader og mange håndkremer.

Jeg kjøpte Dermalogica-produktene på nett rett fra deres hjemmeside. Da blir det faktisk litt billigere enn om man kjøper det fra en forhandler :) Var ganske rask levering også! Så anbefaler deg å gjøre det, dersom de andre produktene ikke fungerer så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, etter to mislykkede tetracyclin kurer, epiduo, melkefri og glutenfri diett, sukker redusert diett, milkpeel, endeløse turer til hudpleier og et enormt forbruk på hudpleieprodukter fikk jeg en respet på isotretionin! Gruer meg til bivirkninger men gleder meg til å få bukt med problemene.

Hvilke produkter anbefaler dere for å dempe symptomer i høyest mulig grad? Grunnet allergi så er jeg ofte tett i nesen og får lett sår der, har derfor gått til innkjøp av neseolje.

Hva gjør dere med ansiktet? Jeg blir så utfattelig lett flassete... :/ noen gode tips?

Så dette med sikker sex. Bruker dere dobbel prevansjon? Jeg bruker hormonspiral. Kan til nøds bruke kondom også ( har fast partner, vi har begge skjekket oss for sykdommer og gjør det regelmessig -bare sånn for å være på den sikre siden).

Elles hva med alkohol? Jeg er regelmessig ute på byen, men tåler ikke så mye alkohol så en flaske vin holder i massevis.

Jeg sliter med eksem... Noen andre her som har det samme problemet? Hvordan talkler dere dette?

Legen var så rask så fikk ikke stilt alle spørsmålene jeg lurte på. Var litt ør også etter å ha fastet.

håper dere kan hjelpe meg med råd og tips for å ha en best mulig isotretionin opplevelse :)

Vi anbefale deg å holde deg mest mulig unna alkohol altså! Det beste hadde vært å vært helt avholds perioden du går på kuren. Jeg gikk på en real smell forrige helg og drakk meg skikkelig full. Har aldri i hele mitt liv vært så dårlig dagen derpå før. Øynene mine var så sinnsykt hoven pga dehydrering. Og kroppen var så slapp som aldri før, med en dundrende hodepine. Kroppen er helt "uttørket" mens du går på denne kuren, og er det noe som ikke hjelper da, så er det er alkohol. Du skal også være forsiktig med alkohol pga leveren din. Denne medisinen er sterk for leveren! (Jeg fikk forhøyet kolestrol forrige kur) og jeg er en sunn og aktiv jente på 50 kg. Så det sier litt! Det er også derfor du tar blodprøver underveis, bl.a for å sjekke leververdier.

En annen ting som plaget meg veldig var tørre øyne om morgenen. Fikk nesten ikke åpnet dem, så noen gode øyedråper hjelper mye. Men dette kan du kjøpe først om du merker det blir nødvendig :)

Masse lykke til! Hvor mange tabletter skal du ta totalt, og hvor mange tar du for dagen?

Jeg er kommer til uke 3. Tar 2 for dagen og skal til sammen ta 200 tbl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er plaget av eksem, og dette er en bivirkning av kuren, starter jeg bare med 1 tablett i døgnet ( veier rett under 60 kg så dette er vel en tredjedel av maksdose)

Takk for tipset om øyendråper!! Er så greit å høre om andres erfaringer.

Ang alkohol; takk for god informasjon. Skal holde meg i skinnet. Men og greit å vite at det går an sjelden gang i blandt. Skal på julebord med jobben og har ikke så lyst å forklare at jeg ikke kan drikke pga fare for lever-problemer. :)

Gleder meg til å ikke ha fett hår lengre! Dessverre har jeg en anelse om at jeg vil få flass istedenfor.

Hvor lang tid tar det til man merker bivirkninger?

Og forresten, det har blitt nye regler nå slik at man får isotretionin på blå resept! Med andre ord -mye billigere kur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre om en ting til, er et flaut og banalt spørsmål, men kan jeg spise så mye gulrøtter jeg vil på denne kuren? Mtp vitamin A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Dermalogica-produktene på nett rett fra deres hjemmeside. Da blir det faktisk litt billigere enn om man kjøper det fra en forhandler :) Var ganske rask levering også! Så anbefaler deg å gjøre det, dersom de andre produktene ikke fungerer så bra!

Takk!! Genialt! Det skal jeg gjøre 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er plaget av eksem, og dette er en bivirkning av kuren, starter jeg bare med 1 tablett i døgnet ( veier rett under 60 kg så dette er vel en tredjedel av maksdose)

Takk for tipset om øyendråper!! Er så greit å høre om andres erfaringer.

Ang alkohol; takk for god informasjon. Skal holde meg i skinnet. Men og greit å vite at det går an sjelden gang i blandt. Skal på julebord med jobben og har ikke så lyst å forklare at jeg ikke kan drikke pga fare for lever-problemer. :)

Gleder meg til å ikke ha fett hår lengre! Dessverre har jeg en anelse om at jeg vil få flass istedenfor.

Hvor lang tid tar det til man merker bivirkninger?

Og forresten, det har blitt nye regler nå slik at man får isotretionin på blå resept! Med andre ord -mye billigere kur

Blå resept? Hvor mye penger blir det? Hvordan går man frem? Hva betaler du per pakke?

Anonymous poster hash: 61af2...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå resept? Hvor mye penger blir det? Hvordan går man frem? Hva betaler du per pakke?

Anonymous poster hash: 61af2...44a

Jeg fikk også roaccutane på blå resept, både i 2009 og 2012! Trodde "alle" fikk det? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også roaccutane på blå resept, både i 2009 og 2012! Trodde "alle" fikk det? :vetikke:

Hva vil det si? At man kan søke til HELFO om å få retunert beløp over 1500 eller noe?

Anonymous poster hash: 61af2...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la bare merke til at det tidligere i denne tråden stod at iso. ikke var på blå resept og dermed ble veldig dyrt. Mulig jeg er helt idiot, men når det er på blå resept regnes det som et svært viktig medikament for pasienten og ved utlevering betaler man bare en liten andel. Eksempelvis er min allergi nese spray på blå resept. Reseptfritt/ uten blå respet koster den 100 kr; jeg betaler vel en tredjedel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la bare merke til at det tidligere i denne tråden stod at iso. ikke var på blå resept og dermed ble veldig dyrt. Mulig jeg er helt idiot, men når det er på blå resept regnes det som et svært viktig medikament for pasienten og ved utlevering betaler man bare en liten andel. Eksempelvis er min allergi nese spray på blå resept. Reseptfritt/ uten blå respet koster den 100 kr; jeg betaler vel en tredjedel.

Hvor mye betaler du per pakke med Isotretinoin?

Anonymous poster hash: 61af2...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måtte betale fullpris nå,i underkant av 800 kr, får vist tilbakebetalt etterpå. Legen skulle lage et vedtak som blir gyldig etter at det er godkjent av HELFO. Neste gang jeg henter ut medisin skulle det være billigere. Som nevnt, legen var veldig rask. Var inne hos han i maks fem minutter, så fikk ikke med meg all info, kan skrive her inne hva det koster neste mnd når jeg skal hente ut ny resept :) mulig jeg har missforstått alt, men det var slik jeg oppfattet det hos legen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la bare merke til at det tidligere i denne tråden stod at iso. ikke var på blå resept og dermed ble veldig dyrt. Mulig jeg er helt idiot, men når det er på blå resept regnes det som et svært viktig medikament for pasienten og ved utlevering betaler man bare en liten andel. Eksempelvis er min allergi nese spray på blå resept. Reseptfritt/ uten blå respet koster den 100 kr; jeg betaler vel en tredjedel.

Tror det spørs litt på hvor hardt rammet du er (?).... Jeg hadde i allefall fått satt sprøyter med kortison i ryggen ved et par anledninger fordi jeg hadde problemer med å lene meg inntil stoler på skolen og det å sove på kvelden pga verk i byllene.. Så var ganske alvorlig. Husker ikke lenger hva jeg betalte per pakke men det var virkelig ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Hørtes vondt ut! I min første kvise-omgang hadde jeg også sånne store harde kviser. Når jeg lente meg fremover dunket det i dem, som om hver enkelt hadde puls.

Jeg er ikke sånn veldig hardt rammet. Men har noen arr og to laaaaange tetracyclin kurer har ikke gjort noe annet enn å gjøre meg symptomfri så lenge jeg brukte medikamentet. Men jeg skal "kreve" litt mer svar neste gang. :) han sa til meg at det er nytt at isotretionin gis på blå resept. Nytt kan jo bety de siste fem år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått masse hudormer på nesa etter at jeg begynte på denne kuren, hadde iiingen før. normalt? og hva gjør dere med dem?



Anonymous poster hash: 60307...75f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...