Gå til innhold

DESPERATE TILTAK


Wonders

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om jeg har nevnt denne her inne tidligere, men på leirskole tok en av jentene selvlysende neglelakk på både lepper og øyenlokk, for å være kul på diskoen. Funket ikke særlig bra, det svei som fy og tårene rant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle sole meg litt midt på vinteren. Brukte ett sånnet gammelt apparat som kalles Høyfjellssol. Som ett mini solarium, og livsfarlig skulle jeg erfare.

Jeg visste hvor mamma hadde gjemmt det, og at at jeg ikke skulle sitte lenger enn max ett minutt. Dette er mega sterke stråler jeg snakker om for de som IKKE kjenner apparatet! Jeg satt i ca 3 minutter, til brutter ropte på meg, x-files begynnte, dette var i 1997. Jeg skrudde av Høyfjellssolen å så på tv.

Så begynnte jeg å svette, ble kok-varm, og jeg satt med vaskelut i ansiktet får å kjøle meg ned.

Mamma kom hjem og jeg ble sendt rett på legevakten med 2. grads forbrenning i hele ansiktet...Legen var helt satt ut, men jeg nektet å bli lagt inn på sykehuset. DÆVEN, det var vondt, øynene mine var limt fast i 2 dager, alene hjemme mens de andre var på skole og jobb , jeg var sinnsykt håven, jeg skiftet hud den uka oxo, og uka etter var jeg HELT RØD i ansiktet. Men gikk på skolen...Etter 3 uker var jeg frisk, og har aldri vært så brun og fin i hele mitt liv.

SKAL IKKE GJENNTAS.

Skyr dette apparatet som pesten.

Bra det ikke bare er jeg som har gjordt den feilen. Jeg var 17 og gikk på videregående, satt i over 5 minutter. Og dagen etter...huff, tør ikke tenke på hvor ille det var. Men jeg hadde ikke vett på å gå til legen, da jeg hadde tentamen den dagen, så jeg ringte legevakta og spurte hva de syns jeg burde gjøre, og forklarte at jeg var forbrent i ansiktet. Fikk til svar at jeg fikk smøre meg med noe fet krem, and thats it. Ikke mye hjelp å få derfra nei. Tror muligens de hadde sagt noe annet hadde jeg møtt opp. Var de jævligste 4 ukene etterpå noensinne, og var ikke mye brun og fin etterpå. Tålte ikke noe sol i lang tid etterpå og ble solbrent bare jeg satt i solen ett lite øyeblikk. Før ble jeg alltid knallbrun.

Anonym poster: 824e7c45c7a29caa36da0d5ed527e8e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Tror muligens de hadde sagt noe annet hadde jeg møtt opp. Anonym poster: 824e7c45c7a29caa36da0d5ed527e8e1

Så sant. Jeg møtte opp vettu...De hadde nesten ikke ord for meg. Da ble jeg satt ut for det hadde ikke kjentes så jævelig som jeg så ut som...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Nå har jeg flira meg svett av denne tråden :fnise:

Ting jeg har gjort i tenåra:

-Prøvd å hatt balsam på kjønnshåra for å se om de ble mykere (hva er greia med det??)

-Syntes ikke den røde øyenskyggen min var rød nok så hadde rød leppestif oppå...

-Hadde superkomplekser for at jeg hadde så lyse øyenbryn at de ikke vistes. Så jeg, som er blek og lyseblond, løser dette med å tegne to, kullsorte, rette streker på bryna. Ikke med øyenbrynsblyant, men lipliner:P Lekkert!

-Brukte de hår-mascara-greiene på det glade 90-tall. Hadde rosa og blå, og pleide å gå med en rosa stripe på den ene siden og en blå på den andre som forsvant inn i hårsstrikket.

-Håret mitt var TJUKT, og brusete, så ut som jeg konstant hadde en skikkelig overdreven permanent. Dette var før glattetangen ble vanlig, så jeg hadde jo ikke noe å hjelpe meg med. Løsningen? Satte håret i en stram hestehale, og nedover den lange halen satte jeg sikkert 20 hårstrikk tett i tett for å klemme det sammen, og tok deretter hårsprayen til mamma over der igjen, og fremdeles var det stort om jeg tok det løst:P Så sikkert glupt ut!

-Magetopper tilhørte jo 90-tallet, og jeg hadde fått en av den kule venninnen til mamma og på liv og død skulle jeg alltid ha den på meg på sånne elev-kvelder:P Mamma nektet og ville jeg skulle ha en annen, langermet topp, som for tiden så helt ok ut. Smart som jeg var tok jeg på meg magetoppen under, og dro av den andre på toalettet da jeg kom frem :fnise:

-Har også klippet min egen pannelugg da jeg var type... 10 år. Den var i øya, men mamma gadd ikke klippe den før jeg skulle til min far for helgen. Jeg ble lei, klippet den selv. Trenger vel ikke gå i detaljer for hvordan det gikk...

-Ooooog da jeg var noe yngre, på barneskola, var jeg skikkelig guttete, men mamma insisterte på langt hår. Dette håret ble jo ikke like godt tatt vare på de 2 ukene av sommerferien jeg var til pappa, og det lange, tykke, brusete håret ble omtrent ikke børstet på de 2 ukene... Gikk som det måtte gå det; kvelden før jeg skulle dra tilbake til mamme legger jeg merke til at i nakken, der er ca. halve håret en eneste enorm floke. Mamma kom til å få hetta. Prøvde å børste det ut men ikke snakk om. Det var rett og slett tovet! Tok saksa, klippet det av, satte opp håret som vanlig i hestehale, ikke en kjeft som merka noen ting for håret mitt var så tjukt uansett :hoho: Aldri så galt at det ikke er godt for noe:P

-Den siste tabben skal min MOR få æren av:P Husker ikke lengre hva jeg skulle på av festligheter, men var på ungdomsskolen. Hadde jodet berømmelige tjukke håret, og moren min skulle lage krøller med krølltanga som var gass-drevet. Krølla håret rund tangen, helt innmed hodet, men fikk hun krølltanga ut igjen? Nope:P Den hadde satt seg fast i håret og ikke faen om den kom derifra. Da gikk hun for å hente kjøkkensaksa. Jeg hadde hår til rumpa og ble hysterisk, dekket krølltanga i håret med hendene og løp unna.

Heldigvis for meg måtte mamma dra et eller annet sted og hadde ikke tid til å krangle, husker ikke hva hun skulle, men at vi bare måtte dra til frisøren og klippe det av i morra.

Straks hun dro ringte jeg venninna mi, bælja på telefonen som om jeg holdte på å bli drept, og hun kom nedover. Hun klarte å klippe i stykker den gummi-greia som satt uttpå tanga, altså selve børsten, og fikk den etter mye om og men ut av håret. Men etter all slitingen i håret så var håret som var igjen ved tinningen skikkelig tynnslitt, flisete og jævlig:P Det var da jeg fikk sidelugg gitt :fnise:



Anonymous poster hash: 7cdf4...87e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Når jeg gikk på melanotan(barbiedop). I mitt eget hode den gangen var jeg gylden og lekker, men når jeg ser tilbake på bilder så blir jeg full av skam. Jeg så bare forferdelig skitten ut og hadde store mørke ringer under øynene.

- Barberte leggene rett før jeg skulle på stranda. Det klødde bra etterpå og leggene mine så ikke ut!

- Hadde blondt hår med sort under(det var "fint" en gang i tiden), og skulle farge det sorte blondt igjen...endte opp med rosa hår som ikke tok til seg annen farge på mange måneder.

- Geleinnlegg i bh'en, som selvfølgelig falt ut foran en guttegjeng. De trodde det var "silikonpuppene" mine som sprakk. Jeg var 13.

- Det var en gang der jeg prøvde det trikset med å suge(?)på ei topp for å få store lepper...det eneste jeg fikk var blåmerke rundt leppene, i en hel uke etterpå.

- Brunkremperioden min. Med skille på haka/kjeven. Misbruk av selvbruning, med tydelige flekker og striper overalt. Hva tenkte jeg med?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd :D

 

Da jeg var 8-9 kjøpte jeg en rosa hårfarge, den var ikke permanent og bare en krem man skulle skylle ut. Klinte til hele håret og endte opp med oransje hår i en måned.

 

Senere, i 11-års-alderen tror jeg, ville jeg ha "rocka" hår. Jeg begynte å tupere håret, men ikke under håret som man vanligvis gjør - nei, jeg brukte en stor hårbørste og tuperte rundt hele hodet. Gikk sånn hver dag, og brukte en halvtime på å gre det ut hver kveld. Kombinert med svart øyenskygge rundt øynene uten mascara eller noe annen sminke, så jeg vel mer ut som et halvdødt skogtroll.

 

Har en føflekk på kinnet som ikke er så veldig synlig, men hadde veldig komplekser for den da jeg var yngre, så jeg prøvde å skrape den bort med neglen til det ble en skorpe der. Føflekken forsvant selvfølgelig ikke :P

Endret av Apocalypse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kommer på var en gang jeg var med en gutt hjem fra byen som jeg har likt i mange år. Var veldig full og hadde jo helt klart glemt at jeg ikke hadde barbert meg, leggene inkludert på flere uker (vintertid og singel!). Jeg har veldig sorte hår og veldig mye hår. Fikk helt sjokk da jeg halv-vinglete og tissastreng gikk på toalettet hans mens han ventet på soverommet. Når jeg dro av meg buksa og så alt håret og kom på at jeg ligner på Yeti fikk jeg helt panikk. Hadde jo hatt et secret crush på denne fyren i mange år og kunne ikke backe ut nå. Gikk desperat gjennom skuffene til jeg fant barbersaker som jeg tenkte jeg skulle låne uten at han ville merke noe som helst. Fikk barbert vekk alt i en fart selv om han syns jeg brukte sykt lang tid. Enden på visa er at natten gikk bra den. Men på morgenen ble det en klein situasjon når jeg våknet av A) han bodde vist ikke alene, foreldra bodde der også uten at jeg viste det. B) jeg hadde brukt badet til mora og glemt å ta vekk alle hårene i vasken som sikkert ligna på et roadkill etter jeg hadde barterte meg etter alt for my vodka C) det var hennes barbersaker og hun som brukte badet først på morgenen D) måtte spise frokost med hele familien..... Enden på visa er at jeg alltid barberer leggene fra nå og er sikker på at hvem enn jeg er med bor alene.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

En gang skulle jeg fjerne barten og hår mellom brynene, så jeg kjøpte veet hårfjerningskrem. Det hadde fungert så greit på beina, og hårene bare datt av. Jeg kjøpte en som var litt ekstra sterk, og satte igang å smøre i ansiktet. Det tok 5 minutter før det begynte å svi noe sykt, og jeg løp til vasken for å vaske det bort. Når jeg prøvde å vaske det bort kjentes det ut som jeg vasket vekk huden også, det var vondt for å si det mildt.
Etter jeg hadde fjernet det var jeg helt rød både over leppene og mellom øyenbrynene, det så grusomt ut, og det var fortsatt vondt. Jeg smurte på med masse aloe vera krem, det var vondt i flere dager, og den rødheten var der lenge før den ble til skorper før den endelig tilslutt datt av. 

Det var mange som lurte på hva i alle dager jeg hadde gjort. Har fortsatt noen bilder der jeg har masse sminke, men man kan glimte rødheten under.

 

Ikke bruk veet hårfjerningskrem i ansiktet, om ikke du er sykt lei huden din og vil brenne den med det samme. 

Endret av Adara den Vakre
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Dette var på ungdomsskolen, og vi skulle på ball. Jeg hadde valgt ut en nydelig kjole med min mor, og neste dag snakket jeg med en venninne på Facebook.(dette var vel dagen før ballet eller noe slikt.)

Så sier hun at hun må gå, siden hun må stryke kjolen sin, slik at den blir fin til ballet. Jeg får det for meg at jeg også skal stryke kjolen min! (Jeg som aldri hadde stryker noe i hele mitt liv). Så jeg rigget meg til, tok på strykejernet, begynte så smått. Når jeg skulle flytte det, ser jeg bare at det er et stort hull i kjolen! Tror jeg stod der og måpte kjempelenge. Følte meg ikke så smart da, nei.

Min mor kunne ikke forstå at jeg absolutt skulle stryke denne kjolen, som helt klart ikke tålte det. "Jammen hun gjorde det jo.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Annonse

Nå har det gått en stund, noen som har noe å tilføye? :)

Anonymkode: 02be9...658

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk for meg for noen år siden at håret mitt var for gult og gikk til innkjøp av en lilla toner til håret. Tenkte at for å få best mulig effekt burde det stå i så lenge som mulig. Dessverre tok den ikke vekk det som var værst, så endte opp med blå og gule striper i håret. Følte meg lite kul på jobb dagen etter. 

Anonymkode: e6394...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker og brukte olje i håret for glans og unngå splittede tupper,men før visste jeg ikke helt hvor lite olje man skulle bruke så jeg tok så mye at jeg gikk rundt med "glansfullt"hår (dvs det så ut som det var ekstremt fett/fremdeles vått)hver dag..

Vaselin på kinnene for subtil glans=så ut som jeg hadde veldig fet hud.

Leppestift på øyelokkene for sterkere farve....barbert av øyebryn og tegna dem på igjen...

Masse solpudder=bilder der ansiktet mitt er mørkebrunt og resten av kroppen er hvit...nyyyyydelig.

Rosa leppestift og hvit øyenskygge...nice kombo du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg skulle vaske håret med bayolje en gang, gikk vel på Ungdomskolen. Håret ble fett i flere dager etterpå :PAner ikke hvorfor jeg fikk den ideen :klo:

Har også puttet tigerbalsam i badevannet...

Spoiler

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, kamel skrev:

Fant ut at jeg skulle vaske håret med bayolje en gang, gikk vel på Ungdomskolen. Håret ble fett i flere dager etterpå :PAner ikke hvorfor jeg fikk den ideen :klo:

Har også puttet tigerbalsam i badevannet...
 

Altså... what? :klo: Jeg lurer FÆLT på hvordan du resonnerte deg frem til at det var en god idé :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel omtrent 8 år kan jeg tenke meg, og hadde fått med rosa hårmascara i favorittbladet mitt. Sto på badet og klinte på alene, men etter noen timer var jeg lei den ene stripa jeg hadde midt på hodet og prøvde å vaske ut. Det gikk ikke, så da tok jeg bare saksa og klippet av hårlokken helt nede ved rota. Måtte gå med sideskill i nesten et år etterpå!

Anonymkode: 3546b...2b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...