Gå til innhold

De tre BESTE filmene du har sett!


Gjest nicecar

Anbefalte innlegg

Gjest nicecar

Inspirert av en annen tråd så tenkte jeg å lage en der alle kan komme med sine 3 beste filmanbefalinger, og hvorfor likte du akkuratt de 3 filmene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anastasia

Pulp Fiction - den har alt! Humor, action, drama. Blir aldri lei.

42 - syns det er en veldig fin film som belyser raseproblematikken i USA, den er veldig lærerik.

Silence of the Lambs - en god thriller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-The Cube, heftig mindfuck film

-Beautiful mind, må bare oppleves

-Gone girl, utrolig spennende og syk film.



Anonymous poster hash: fb2de...ee3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter bryllupet

Adams epler

Så som i himmelen

Liker ofte danske og svenske filmer og er svak for Mads Mikkelsen som skuespiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Gone With The Wind ( 1939 )

2. Dark Victory ( 1939 )

3. Manhattan Melodrama ( 1934 )

kult, har du begrenset deg til årene mellom 1934 og 1939?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

kult, har du begrenset deg til årene mellom 1934 og 1939?

Nei det er bare det at de tre er mine favoritt filmer. Jeg ser på filmer fra 1900 til i dag. Er ikke slik at jeg bare ser på filmer laget på 30 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Almost Famous - feelgood og herlig

True Romance - mer romantisk enn romantiske komedier. Elsker Patricia Arquette her. Og min 90-talls helt Christian Slater er med.

Ringenes Herre-trilogien - jukser litt og tar med alle tre. Storslått eventyr. Fikk du ikke sett denne på kino syns jeg nesten litt synd på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er bare det at de tre er mine favoritt filmer. Jeg ser på filmer fra 1900 til i dag. Er ikke slik at jeg bare ser på filmer laget på 30 tallet.

Nei, da hadde du sluppet opp for filmer etterhvert kanskje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter bryllupet

Adams epler

Så som i himmelen

Liker ofte danske og svenske filmer og er svak for Mads Mikkelsen som skuespiller.

Den filmen der er bare rå! Har du sett grønne slaktere? Samme skuespillere og samme "type" film.

Anonymous poster hash: 57eee...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dead man - fordi jeg elsker Jim Jarmusch, Johnny Depp, Neil Young og det ville vesten.

The wolf of wall street - fordi jeg elsker Scorsese, særlig sammen med Leo.

Apocalypse now - trenger jeg si mer?

Endret av sukkerspinnn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Notebook- Et must dersom man liker romantiske filmer.

Exorsisten (1973)- En klassiker, skrekkfilmene var rett og slett bedre før.

The Orphanage- Spansk skrekkfilm fra nyere tid som nesten kan måle seg med de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Nei, da hadde du sluppet opp for filmer etterhvert kanskje:)

For å være ærlig så tror jeg om du tar et hvilket som helst år så er det laget nok filmer til at du kan se en film vær dag så lenge du lever altså la oss si man lever til man er 80 så vil man fremdels ikke ha sett alle filmer som er laget.

Dette er hva jeg tror. Jeg kan selvsagt ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen der er bare rå! Har du sett grønne slaktere? Samme skuespillere og samme "type" film.

Anonymous poster hash: 57eee...d26

Nei, jeg googla den nå. Kan ikke tro at den har gått meg hus forbi- fra 2003! Det er jo 12 år siden! Den må jeg passe på å få sett. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Passion of the Christ

2. The Last Samurai

3. Pirates of the Caribbean - The curse of the black Pearl

Det disse tre filmene har til felles er helt fantastisk musikk. Ellers så er det mye annet jeg også liker med de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så tror jeg om du tar et hvilket som helst år så er det laget nok filmer til at du kan se en film vær dag så lenge du lever altså la oss si man lever til man er 80 så vil man fremdels ikke ha sett alle filmer som er laget.

Dette er hva jeg tror. Jeg kan selvsagt ta feil.

Jeg synes det var morsomt at du likte noe så snevert og ser du liker Fjodor også- men kan umulig tro at det ble laget så mye filmer i den perioden? Og etter det kom jo krigen og da ble det vel stillstand- vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Jeg synes det var morsomt at du likte noe så snevert og ser du liker Fjodor også- men kan umulig tro at det ble laget så mye filmer i den perioden? Og etter det kom jo krigen og da ble det vel stillstand- vet ikke.

Det ble nok ikke laget noe særlig filmer i Europa under 2 verdenskrig. Men det ble laget fult av filmer i USA på 30 og 40 tallet.

Å joda det ble laget mange veldig mange filmer på 30 og 40 tallet. Det ble også laget fult av filmer under stumfilm perioden.

Det er jo slik at de fleste filmer fra den tiden som man husker i dag er de filmer som er bra. Mens de dårlige filmene er glemt. Det er jo også slik at det finnes filmer som rett og slett er forsvunnet. F.eks så er rundt 75% av alle stumfilmer forsvunnet.

uansett hadde det vært topp 10 så hadde jeg hat filmer fra flere ti år-

Endret av Methusalem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan innlede med å si at jeg på ingen måte er et filmmenneske og de siste par årene har jeg sett gjennomsnittlig 2-5 filmer i året... :P

1. Interstellar

2. Ringenes Herre (slår de sammen, skulle jeg valgt bare en så måtte det blitt Atter en Konge)

3. Forrest Gump



Anonymous poster hash: bc617...a74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...