Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014


Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Gjest Oubliette

Terminliste:

01. September:

Miranda Hobbes :babyjente:

06. September:

Incintissima :babysmokk:

10. September:

Spavalica :babysmokk:

12. September:

HopsiDeisi :babygutt:

Mafalda :babygutt:

13. September:

Amilie :babygutt:

Andrea89 :babyjente:

20. September:

Governorswife :babysmokk:

22. September:

2014 :babygutt:

28. September:

Sack0 :babygutt:

29. September:

Solan123 :babyjente:

01. Oktober:

Ariel* :babygutt:

08. Oktober:

Almarea :babygutt:

05. Oktober:

Ninakanin :babygutt:

14. Oktober:

Alice i Eventyrland :babyjente:

19. Oktober:

Frøken Fips :babysmokk:

24. Oktober:

Clafoutis :babysmokk:

30. Oktober:

Fruen92 :babygutt:

Endret av Amilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da sitter jeg også med en positiv test i hånden, og vi får kanskje en lillebror eller lillesøster i hus.
Foreløpig termin er 19 september.

Jeg sluttet med p-plaster i sept/okt. Vi hadde ikke planlagt å begynne å prøve før i april/mai, men vi har heller ikke gjort noe for å forhindre at det skulle skje.
Storesøster vil være litt over 2 år hvis dette går bra. Samboer er nok den av oss som gleder seg mest enda, sikkert fordi det ikke er han som må bære frem barnet :fnise: Men selvfølgelig, vi har ønsket oss enda et barn, jeg må bare la det hele synke inn over meg.

Forrige svangerskap gikk relativt greit. Slet noe med bekkenløsning, samt kvalme ca uke 7-12. Håper jeg slipper unna begge deler denne gangen (selvom jeg ble akutt kvalm når testen viste positiv...), og jeg skal ihvertfall ikke la litt ryggvondt stoppe meg fra å komme meg på jobb. Jeg skal også prøve å være så aktiv som mulig, og komme meg på en gåtur minst 4 ganger i uken. Og fra og med idag er det slutt på godteri og sukkerholdig drikke alle dager utenom lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel snike meg inn her, jeg også... :sjenert:

Er midt i de glade (?) 30-årene, gift og bor i Oslo. Etter flere år med harde forhandlinger ble mannen og jeg enige om en liten attpåklatt, og hun kom i mai i fjor og er muligens verdens mest bortskjemte lille tulle. Dermed er det kanskje like greit at attpåklatter ofte kommer i topakninger, som legen min sier- for om alt går bra får hun selskap av en liten søster eller bror rundt 14. september :fnise:

Var i ganske sjaber form sist og gruer meg litt til både svangerskap og fødsel, men å ha en liten baby i hus var mye bedre enn jeg husket- så da er det en liten pris å betale, tross alt! :)

Det er veldig tidlig ennå, så jeg er ikke helt der at jeg tør slippe gleden fullstendig løs. Men jeg håper det beste, også på deres vegne, og så hadde det vært morsomt å få selskap av flere her inne snart!

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 26 år, fikk diagnosen pcos, har svært sjeldent hatt eggløsning. Begynte på metformin, provera og pergotime. Ble gravid på første prøverunde :D Foreløpig termin 20.september. Skal på ultralyd i uke 8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Hei på dere! :vinke:

Straks 8 uker, og alt har gått supert så langt. :hoppe:

1. Sv.kontroll på torsdag og tidlig UL uke 9+4, kjenner jeg grugleder meg og skifter mellom positive og negative tanker :fnise:

Hvordan er det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! :vinke:

Straks 8 uker, og alt har gått supert så langt. :hoppe:

1. Sv.kontroll på torsdag og tidlig UL uke 9+4, kjenner jeg grugleder meg og skifter mellom positive og negative tanker :fnise:

Hvordan er det med dere andre? :)

Jeg er 6 uker på vei :) Nå i 6.uke er jeg kun sår i brystene, har tidvis følt meg noe uvell/kvalm på kvelden når jeg har lagt meg (mulig dette kun er innbilling). Vil helst kjenne litt symptomer, er redd det er noe galt hvis ikke. Alle svangerskap er ulike så det trenger vel ikke bety noe selvom jeg ikke er altfor mye plaget enda? Dette er bare altfor godt til å være sant for meg så skal bli deilig å ha 8 ukers ul overstått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo..!! :hoppe:

Fant for noen timer siden ut at jeg er gravid! :hoppe:

Har prøvd i ett år, tok ut spiralen 20. Desember i forfjor.

Hadde en blighted ovum/MA i mai som tok helt knekken på oss.. Lot kropp og sinn få en pause, og begynte å senke skuldrene litt i august og i september begynte vi å telle PP'er igjen (jeg ;) ).

Fant ved en tilfeldighet ut at jeg hadde fått EL en uke før jeg vanligvis har EL, og løp til senga med testen i hånda omtrent :ler:

Utbeente og slitne etter et travelt og tøft år "klinte vi til" med det vi hadde av krefter, og jammen meg traff vi jo!! :hoppe:

Så ifølge termin-kalkulator på nett har jeg termin en gang i begynnelsen av oktober :)

Venter litt med å bestille tid hos lege, men tenker at det er ikke mange dagene i forskjell på utregnet termin...

Og samma det, babyer kommer jo når det passer dem likevel :ler:

Håper spiren er frisk og fin og sitter fast denne gangen..!!

Spirulf, som jeg har døpt han/henne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! :vinke:

Straks 8 uker, og alt har gått supert så langt. :hoppe:

1. Sv.kontroll på torsdag og tidlig UL uke 9+4, kjenner jeg grugleder meg og skifter mellom positive og negative tanker :fnise:

Hvordan er det med dere andre? :)

Så spennende!

Jeg lurer veldig på når jeg skal bestille tid hos lege og gynekolog/jordmor.. Er veldig spent på om det går bra denne gangen, eeeer så full av lengt etter en nydelig liten baby som er "bare min'sin" <3

Du er heldig som er 8 uker på vei, jeg fant dette ut i går og syns dagene går så treeeegt...!

Er 5 uker på vei i morgen :)

(Spiren er 3 uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel slenge meg med her. Kom litt overraskende på, men da blir det en lillebror eller lillesøster på mini som bare er 9 mnd nå. Hjelpes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, folkens!

Begynner å bli en liten gjeng her, jo :ler:

Og Solan, da er vi to som vet hva vi skal bruke 2015 til: løpe, løpe, løpe etter to små som finner på den ene røverstreken etter den andre :fnise:

Jeg skulle vært til første kontroll i går, men ga opp etter 25 minutter på venterommet :sukk: Enten har jeg misforstått noe (de har jo ikke noe så luksuriøst som en resepsjon, må vite, så ingen å spørre), eller så har dama gitt meg feil dato. 28. januar i stedet for 28. februar. Uke 7 er jo veldig tidlig til første kontroll, har aldri hatt det før uke 11 før, så jeg ble litt overrasket. Kanskje hun bare tok feil. Uansett, har sendt en mail for å høre hva som var greia, og ikke minst for å få ny dato for å tisse i glass og sette seg på venterommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ganske riktig: det var jordmor som hadde surret med datoene- hun hadde skrevet 28. januar, men mente selvfølgelig 28. februar :fnise:

Så da er det en hel måned igjen til det skjer noe spennende her... :sukk: Har ikke tenkt meg på tidlig UL, så det er ikke stort annet å finne på enn å la dagene gå. Er passe kvalm og fryyyyktelig trøtt om dagen, men ellers går det greit. Håper alt står bra til med alle her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vel!

Bare sykt trøtt og tissetrengt her i gården :P

5 uker i dag :D

Skal bestille tidlig UL pga MA i mai.. Vil vite at alt er som det skal <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, folkens!

Begynner å bli en liten gjeng her, jo :ler:

Og Solan, da er vi to som vet hva vi skal bruke 2015 til: løpe, løpe, løpe etter to små som finner på den ene røverstreken etter den andre :fnise:

Jeg skulle vært til første kontroll i går, men ga opp etter 25 minutter på venterommet :sukk: Enten har jeg misforstått noe (de har jo ikke noe så luksuriøst som en resepsjon, må vite, så ingen å spørre), eller så har dama gitt meg feil dato. 28. januar i stedet for 28. februar. Uke 7 er jo veldig tidlig til første kontroll, har aldri hatt det før uke 11 før, så jeg ble litt overrasket. Kanskje hun bare tok feil. Uansett, har sendt en mail for å høre hva som var greia, og ikke minst for å få ny dato for å tisse i glass og sette seg på venterommet...

Jepp, det blir stas! Håper spiren sitter. Er fortsatt tidlig her, men fortsatt sent nok til å bli kvalm :/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil og være med her :)

venter forhåpentligvis en lillesøster eller lillebror rundt 17.september. har en jente på snart 3,5 fra før :hjerte:

slutta på pilla i november og hadde ikke ventetat det skulle gå så fort. Brukte 11 mnd sist.

Endret av HopsiDeisi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh... Brun utflod i dag, og prøver å ikke få noia.. kjenner jo vondter overalt i magen hele tiden :/

Hvordan går det med dere? Andre som spotter/har utflod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spottet men har mye vondt i magen og kvalmen forsvant plutselig i dag. Er litt nervøs jeg og. Ser det er noen timer siden du skrev. Skjedd noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff stakkars det er så kjipt å være redd!

Jeg har ikke vært på do på en stund, skal se senere.. tok et bad etter at jeg skrev her Sist, for jeg var så kald etter å ha vært lenge ute. Så jeg vet ikke om utfloden stoppet litt opp pga jeg badet eller fordi den faktisk er vekke...

Sjekker i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Har lenge tenkt på å melde meg inn her, men har ikke helt turt. Nå er jeg her da.. 10+3 idag. Er 28 år, og mannen er 30. Dette er vårt første barn, og angsten for å miste har vært fremtredende fra dag en. Ante ikke at det skulle være så travelt psykisk å være gravid.

Hvordan går det med deg Ninakanin? Brun utflod kan ikke være noe gøy! Har ikke opplevd det selv, men føler jeg har lest meg opp til nærmere en bachelorgrad på det, som mange andre kanskje? Veldig mange sier at de har blødd litt uten at noe galt har skjedd. Jeg krysser alle fingre for at det er sånn for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åårh angsten for å miste eller at noe er galt er til å bli sprø av..

Så føler med deg.

Samtidig bestemte jeg meg for å glede meg over graviditeten fra dag 1 selv om det gikk galt sist gang.

Jeg vil nyte det så lenge jeg kan, skulle det gå galt igjen.

Men jeg krysser alt jeg har for at det går fint, og at jeg kommer meg over 12-ukerskneiken.

Skal sjekke nå snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...