Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2011


Twiddel

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nettopp skrevet meg på terminlista, men skrekkblandet fryd i magen.. Det er så lenge til uke 12...! Jeg mistet en gang før O. ble født (i uke 9), så jeg er veldig redd for at det skal skje igjen. Klarer liksom ikke ta graviditeten innover meg. Har ikke så mange symptomer heller :sukk: Bekymra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*sniker seg forsiktig inn*

Vi har, etter 3 års prøving, endelig klart å bli gravid på fjerde IVF-forsøk. :strix: Jeg har foreløpig termin 9.juni, så er 6+2 i dag.

Jeg har det litt som deg aimee, at jeg ikke helt klarer å ta innover graviditeten enda, for jeg har hatt to blødninger allerede. Én svær i forrige uke. Da fikk jeg blodprøve og HCG-nivået var stigende og fint. Og så én liten på mandag, som jeg håper ''bare'' er på grunn av noen skikkelig pysete slimhinner som slo seg vrange på grunn av medisinmangel.

Jeg skal inn til UL 25.oktober og tør ikke slippe jubelen løs før jeg hører/ser et eventuelt bankende hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, da har jeg ingenting å klage på.. Ingen blødninger her i gården - heldigvis! Håper hcg-nivået ditt fortsetter å stige.

Jeg lurer på om jeg skal ta en tidlig ultralyd jeg også. Jeg tror nok, som deg, at et bankende hjerte må til for å gjøre dette virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med dere her inne jeg også! Det er veldig tidlig, er bare 4+1 i dag, men jeg håper jo at det går bra :) Etter en tidlig SA i august er nervene imidlertid litt frynsete, men så langt ser det ut til at utslaget på testene stadig blir sterkere, så da håper jeg det er et godt tegn. 12 uker virker som en evighet :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^belle^ ; Jeg har fulgt med deg en stund på avstand nå, og er kjempeglad for at det endelig ble din tur=)

Aimee: Deg fulgte jeg under første graviditet dog under et annet nick (Indo). Så gøy at vi er gravid samtidig=)

Og grattis til alle andre som har spire;)

----------------------

Huff! Fant litt lysrosa utflod når jeg gikk på do isted. Har heldigvis ikke kommet noe mer, men vil allikavel sjekke det opp med legen imorra. Er ikke noe greit å gå rundt å tenke det verste. Skal jo ikke på legen før i midten av november så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner det jo å bli en fin liten gjeng nå! Alle spirene her får vær så god å klamre seg fast :)

Kjenner at det er en litt annen ting å gå gravid gang nr 2. Forrige gang hadde jeg mye mer fokus på graviditeten, og kunne jo slappe av akkurat som jeg ville. Her er mannen på utenlandsreise denne uka, og da er det ingen bønn - men full fart fra før 7 på morgenen og til rundt 19.30 på kvelden ;) Så får jeg heller kollapse på sofaen etter junior sover, og la huset gro igjen denne uka!

Fett hår sliter jeg også med! Haha, reagerte på det forrige uke - men "godt" å høre det er en vanlig graviditetsgreie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her begynner det jo å bli en fin liten gjeng nå! Alle spirene her får vær så god å klamre seg fast :)

Kjenner at det er en litt annen ting å gå gravid gang nr 2. Forrige gang hadde jeg mye mer fokus på graviditeten, og kunne jo slappe av akkurat som jeg ville. Her er mannen på utenlandsreise denne uka, og da er det ingen bønn - men full fart fra før 7 på morgenen og til rundt 19.30 på kvelden ;) Så får jeg heller kollapse på sofaen etter junior sover, og la huset gro igjen denne uka!

Fett hår sliter jeg også med! Haha, reagerte på det forrige uke - men "godt" å høre det er en vanlig graviditetsgreie.

Jeg er helt enig! Jeg var vel kanskje litt mer opptatt av den første graviditeten enn jeg er hittill i dette svangerskapet.

Sikkert fordi vi vet mer hva vi går til? Altså, jeg synes jo at det er kjempespennende og det er mye jeg har glemt fra sist, men jeg er mer roligere nå. Og gleder meg kanskje enda mer? =)

Det synes jeg det virker som om sambo gjør også. Han har helt ut av det blå begynt å rydde både etter seg selv og etter meg :fnise:

Nå håper jeg bare at alt går som det skal og at vi kan fortelle det til hele verden om noen få uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått bestillt legetime forresten? Jeg skal 15 november, rett før jeg er 11 uker på vei.

Skal forsøke å ikke si noe på jobb før da, men det er jaggu meg vanskelig i disse julebordstider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med dere her inne jeg også! Det er veldig tidlig, er bare 4+1 i dag, men jeg håper jo at det går bra :) Etter en tidlig SA i august er nervene imidlertid litt frynsete, men så langt ser det ut til at utslaget på testene stadig blir sterkere, så da håper jeg det er et godt tegn. 12 uker virker som en evighet :filer:

Det er aldri for tidlig ;) Jeg ble med 4+2 eller noe.. Det er GODT å være med i en gruppe uansett hvor kort eller langt man har kommet. Vi kan telle ned dagene sammen til uke 12 :)

Aimee: Deg fulgte jeg under første graviditet dog under et annet nick (Indo). Så gøy at vi er gravid samtidig=)

Huff! Fant litt lysrosa utflod når jeg gikk på do isted. Har heldigvis ikke kommet noe mer, men vil allikavel sjekke det opp med legen imorra.

Neimen - heeeeei!! Nå ble jeg glad! Enda flere kjente! Det var veldig hyggelig.

Gå til legen i morgen, det er bedre å sjekke det med en gang, så slipper du å gruble..

Kjenner at det er en litt annen ting å gå gravid gang nr 2. Forrige gang hadde jeg mye mer fokus på graviditeten, og kunne jo slappe av akkurat som jeg ville. Her er mannen på utenlandsreise denne uka, og da er det ingen bønn - men full fart fra før 7 på morgenen og til rundt 19.30 på kvelden ;) Så får jeg heller kollapse på sofaen etter junior sover, og la huset gro igjen denne uka!

Hør, hør - jeg har det akkurat sånn. Tror ikke jeg rekker å tenke så mye på meg selv og magen denne gangen. Dagene flyr jo med lilletass høyt og lavt (samtidig snegler dagene mot 12 uker seg av gårde...)

Har dere fått bestillt legetime forresten? Jeg skal 15 november, rett før jeg er 11 uker på vei.

Okey, nå er jeg veeeeeldig tidlig ute, men jeg fikk faktisk plass på ABC i dag! Er veldig glad for det! Tenkte det var bedre å avbestille plasser dersom det går galt. Så nå venter jeg på brev i posten med første kontrolltime. Når er det egentlig?

Og hvor i landet bor dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske tidlig time jeg tror jeg. Skal allerede neste torsdag, da er jeg i midten av uke 8. Greit med alt som er unnagjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig kontroll. Bestilte legetime på nett og ville ha tidlig på morgenen, og da bruker det alltid å ta litt tid å få time. Men denne gangen tok det visst bare en ukes tid - så da ble det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aimee: Jeg tror faktisk at jeg venter å ser før jeg ringer legen. Kanskje jeg leverer inn en urinprøve på mandag før jobb. Nå har jeg allerede vært hjemme fra jobb noen dager så har ikke samvittighet til å være borte enda mer.

Det kom jo ikke ferskt blod, og nå har jeg googlet meg gal :sjenert: . Virker som om det er veldig normalt med litt farget utflod så tidlig i løpet. Så da satser jeg på det :jepp:

Jeg vil også ha legetime nå! *misunnelig*

Hva spiser dere andre som er kvalme? Jeg går rundt med lommene fulle av druer på jobb. Hiver innpå når ingen ser meg :ler:

MEN er i allefall ikke like kvalm som sist. Da var jeg ubrukelig da :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye til alle nykommere. :klemmer: Så morro at det er flere som tar turen innom her og skravler litt.

Jeg skal til første legetime på fredag. Da er jeg 11 uker på vei...tiden snegler seg sakte men sikkert mot 12 uker. Svigermor sier hele tiden at hun tror det er to inni der...blir jo helt nervøs av sånn, men så sier foreldrene mine at det sa hun sist også....selv om jeg ikke klarer å huske det. Har ikke tenkt meg på tidlig UL så får jo ikke avklart det med det første uansett...huff, klarer meg fint med bare en jeg altså. Har ikke plass til to egentlig heller.... :ler:

Nei, jeg får prøve å slutte å tenke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er energien blåst bort, og i dag våknet jeg skikkelig kvalm... Men det ble tidlig middag i går og ingen kveldsmat, så da jeg husket at jeg ikke hadde spist på 16 timer da jeg våknet, var det kanskje ikke så rart at jeg var litt uvel? Det hjalp i hvert fall veldig å få i seg litt frokost, så nå er jeg i bedre form!

Her er første legetime den 28. oktober (7+1 den dagen), er med i et spesialopplegg på Riksen og der får man visst tidlig time. Det blir ok å "komme i gang" og føle at ting er litt mer virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sendt søknad til ABC på Ullevål så da får jeg vente å se om jeg får svar.

Jeg har vært litt slappere i helga, så må nok passe på å spise bra for å ikke bli kvalm i dagene som kommer.

Lille jenta mi sier "hei hei" til magen, selv om hun absoulutt ikke har peiling på hva som sjuler seg der inne. Hun er 20 måneder. hehe.. Moro likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det kommet et nytt symptom som er ganske slitsomt - jeg drømmer så mye på natta, både rare og ekle drømmer. Så det medfører at jeg våkner flere ganger, og når morgenen kommer føler jeg meg nesten utslitt før dagen har begynt :sukk:

Men ellers er formen grei, og kvalmen er ikke like intens. Men deilig å ha mannen hjemme igjen slik at jeg kan ta det litt mer med ro når jeg kommer hjem fra jobb :)

Vi har ikke fortalt noe til junior om mageboeren enda, vi. Han skravler sånn i hytt og pine at da hadde nok ikke graviditeten vært hemmelig spesielt lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er junior MellonCollie?

Gutten min er bare 3 år så det er vel ingen vits i å si så mye før det begynner å synes på magen. Uansett så er det jo lenge å vente til mai for en liten pjokk, så vi kommer nok til å utsette det en stund til.

I helgen fikk foreldrene mine vite det. Mamma hadde nok hatt en mistanke, og svigerinna mi sa at tanken slo henne da hun så meg og at hun fikk en følelse på at jeg var gravid. Pappa måtte felle noen gledestårer så nyheten ble veldig godt mottatt. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior er heller ikke gammel, han ble 2 i august. Men kommer nok til å fortelle det til ham når det blir offisielt ellers, sånn at ikke folk snakker helt over hodet på ham om det :) Han er jo såpass liten at vente/tidsperspektivet ikke blir noe problem sånn sett, men hvor han plukker opp så mye rart.

Så koselig med godt mottatte nyheter :) Her vet også nærmeste familie det, noen av de har blitt så forfjamset at de til og med har glemt å si gratulerer :ler: Men vet de gleder seg alle sammen.

Har dere forresten tatt noe standpunkt ang influensavaksiner? Leste i lokalavisa at vaksinering nå starter på risikogrupper, og at gravide i 2. og 3. trimester (?) anbefales å vaksineres. Er jo ikke noe å ta stilling til helt enda, men er ikke sååå lenge til 2. trimester. Jeg vaksinerte meg ikke i fjor, pga litt skeptisk, men vet ikke helt i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker i dag, og det kjennes veldig bra! Håper bare de neste ukene går litt raskere :)

Formen er ganske bra, litt trøttere en vanlig, spesielt ettermiddag og kveld. Kjenner litt kvalme nå og da, men helst hvis jeg stresser eller er trøtt. Ellers kjenner jeg at det strekker og stikker, så det er vel livmoren som utvides. De siste dagene har puppene blitt tunge, vonde og "hovne" i mangel på bedre ord. Alt i alt trives jeg veldig godt som ny-gravid, er spent på uka som kommer, og om jeg blir mer kvalm fremover.

Nå er det ennå tidlig for min del, men jeg er rimelig sikker på at jeg ikke kommer til å ta influensavaksine. Jeg er sjelden syk, og tror jeg har godt immunforsvar. I tillegg er jeg litt skeptisk til vaksiner, og syns kanskje det er litt mye hysteri rundt influensa for tiden. Men det er min mening da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...