Gå til innhold

Mai-juni 2010


Gjest litaågo

Anbefalte innlegg

Får vel melde meg inn her eg òg :)

Eg er 23 år, min sambuar er 22. Me har våre sammen i snart 5 år og har lenge prata om å få barn. Det var ikkje før 02.09-09 at p-staven vart fjerna, og me skulle gi detta eit forsøk. Det var full klaff på første forsøk og er no 4 + 3, og termin er foreløpig sett til 12.06 :)

Gratulera til alle! Kryssa alt eg har av fingra og tær for at alt skal gå bra me samtlige :)

Endret av juni2010
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litaågo
Får vel melde meg inn her eg òg :)

Eg er 23 år, min sambuar er 22. Me har våre sammen i snart 5 år og har lenge prata om å få barn. Det var ikkje før 02.09-09 at p-staven vart fjerna, og me skulle gi detta eit forsøk. Det var full klaff på første forsøk og er no 4 + 3, og termin er foreløpig sett til 12.06 :)

Gratulera til alle! Kryssa alt eg har av fingra og tær for at alt skal gå bra me samtlige :)

Det var full klaff med en gang ja! Gratulerer så mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt står bra til med alle :)

Lurte på en ting.. når vi rekner svangerskapsuker... Nå er jeg 5+2... er jeg da i uke 5 eller 6? trodde i utgangspunktet jeg var i uke 5.. men ser ett par steder står det at jeg da er i uke 6.... hva stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Håper alt står bra til med alle :)

Lurte på en ting.. når vi rekner svangerskapsuker... Nå er jeg 5+2... er jeg da i uke 5 eller 6? trodde i utgangspunktet jeg var i uke 5.. men ser ett par steder står det at jeg da er i uke 6.... hva stemmer?

Jeg sier ihvertfall at jeg er inne i min niende uke nå - er jo 8+1 i skrivende stund. Så jeg ville sagt at du er i din sjette uke nå. :)

Du er 5 uker og 2 dager på vei, men i den sjette svangerskapsuken..

Noen får rette det opp om det er feil.. hehe..

Ellers alt på topp her ihvertfall! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for kjapt svar :) enromt spennende dette her, og merker jeg mangler en del kunnskap ;) men det kommer vel etterhvert ;)

Ha en fortsatt fin kveld arhirwen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
tusen takk for kjapt svar :) enromt spennende dette her, og merker jeg mangler en del kunnskap ;) men det kommer vel etterhvert ;)

Ha en fortsatt fin kveld arhirwen :)

Den kunnskapen kommer ganske fort på plass! Hehe..

Ha en fin kveld du også! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på første svangerskapskontroll idag og fikk termin 04.05.10, så da melder jeg meg inn her.

Litt om oss: Jeg er 27, og mannen min er 33. Vi har vært gift i 2,5 år og har en gutt på 16 mnd. Det blir nøyaktig to år mellom barna. Fortalte alt av familie om graviditeten i forrige uke, så nå begynner også ryktet å spre seg blandt venner. Bare jobben jeg vil holde det hemmelig for en stund til.

Forrige svangerskap gikk veldig bra, og satser på det samme denne gangen også. Så langt føler jeg at jeg har fått litt av alle symptomene på listen, men ingen så ille at jeg kan gjøre noe med dem.

Nå er jeg helt utslitt, kvalm og vondt i hodet, så jeg skal gå og kolapse på sengen. Imorgen må jeg både hente og lever i barnehagen, så best å komme seg avgårde litt tidelig.

Gleder meg til å følge med på dere alle sammen i de neste 9 månedene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første svangerskapskontroll idag og fikk termin 04.05.10, så da melder jeg meg inn her.

Litt om oss: Jeg er 27, og mannen min er 33. Vi har vært gift i 2,5 år og har en gutt på 16 mnd. Det blir nøyaktig to år mellom barna. Fortalte alt av familie om graviditeten i forrige uke, så nå begynner også ryktet å spre seg blandt venner. Bare jobben jeg vil holde det hemmelig for en stund til.

Forrige svangerskap gikk veldig bra, og satser på det samme denne gangen også. Så langt føler jeg at jeg har fått litt av alle symptomene på listen, men ingen så ille at jeg kan gjøre noe med dem.

Nå er jeg helt utslitt, kvalm og vondt i hodet, så jeg skal gå og kolapse på sengen. Imorgen må jeg både hente og lever i barnehagen, så best å komme seg avgårde litt tidelig.

Gleder meg til å følge med på dere alle sammen i de neste 9 månedene!

Gratulerer med graviditet:) Kjekt at alle rundt deg vet om det også, det føles nok ganske trygt.

Kjekt med dere som har vært gjennom det før også. Velkommen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditet:) Kjekt at alle rundt deg vet om det også, det føles nok ganske trygt.

Kjekt med dere som har vært gjennom det før også. Velkommen:)

Ja, det føles ganske annerledes ut denne gangen. Sist fortalte jeg det ikke før jeg var 4 mnd på vei.

Så nå kan jeg være en av de erfarne som svarer på alle spørsmål fra nybegynnere :fnise: Nei da. Føles ut som om jeg har glemt det meste og kommer til å sette meg ned med alle bøkene og brosjyrene jeg fikk hos legen igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det føles ganske annerledes ut denne gangen. Sist fortalte jeg det ikke før jeg var 4 mnd på vei.

Så nå kan jeg være en av de erfarne som svarer på alle spørsmål fra nybegynnere :fnise: Nei da. Føles ut som om jeg har glemt det meste og kommer til å sette meg ned med alle bøkene og brosjyrene jeg fikk hos legen igår.

Slik jeg har forstått så kan man ha to graviditeter som er helt forskjellige, så det kan nok være smart å lese litt på det man har likevel. Uansett så er du langt foran oss når det kommer til informasjon, selv om du kanskje ikke føler det slik selv. Bare så du vet det så er det godt å ha andregangsgravide her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Jamp!

Er litt misunnelig på dere som får tidelig ultralyd (men ikke helt, da jeg vet at det ofte er triste/negative grunner for at dere får det). Fikk vite av legen at det ikke er vanlig kontroll før i uke 24. Det synes jeg er veldig trist/skummelt. Altså må vi vente helt frem til vanlig ultralyd før vi får vite om det egentlig er liv der inne. Sist jeg var gravid var jeg til kontroll hver 4. uke helt fra uke ti (mener jeg å huske). Syntes det både var koselig og beroligende, selv om de kanskje ikke strengt tatt var nødvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faerytale
Nå "tør" jeg også å være med her etter å ha sett et lite vesen med bankende hjerte på ultralyd i går! :strix:

Gratulerer! :strix: Ser du har termin 14. mai - jeg har 15. (om man regner 40+3). Det blir gøy :nigo:

Kara W: Jeg har vært på to ultralyder allerede, men det er fordi jeg betaler for dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kara W: Jeg har vært på to ultralyder allerede, men det er fordi jeg betaler for dem ;)

Jeg går forbi en ultralyd klinikk på vei til jobben, og må innrømme at jeg er veldig fristet. Men i så fall vi jeg vente til det er litt mer å se. Hvor mye betaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
Jeg går forbi en ultralyd klinikk på vei til jobben, og må innrømme at jeg er veldig fristet. Men i så fall vi jeg vente til det er litt mer å se. Hvor mye betaler du?

Vi har betalt 800,- for en ultralyd! Når jeg tenker meg om fikk vi den første gratis (men det var utvendig i uke 6 bare for å se at det var et etablert svangerskap). Forrige fredag, altså 8+2 hadde jeg innvendig - vi så alt, til og med et lite menneske i 3D :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har betalt 800,- for en ultralyd! Når jeg tenker meg om fikk vi den første gratis (men det var utvendig i uke 6 bare for å se at det var et etablert svangerskap). Forrige fredag, altså 8+2 hadde jeg innvendig - vi så alt, til og med et lite menneske i 3D :rødme:

Hvorfor velger du å ha privat UL? Jeg er bare nysgjerrig.

Jeg kunne tenkte meg UL i uke 11-13 for å kunne se om baren har Downs, selv om det er veldig små sjanser for det for jeg er jo bare 29. :fnise: Men det blir liksom en bekymring mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til en privat gynekolog og tok ultralyd hos henne. Begynte å gå hos henne i forbindelse med problemene i det første svangerskapet. Hun er kjempehyggelig og til stor støtte, så jeg har tenkt til å gå til henne innimellom. Hver annen måned kanskje. Sikkert ikke nødvendig, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å evt. gå til privat UL bare for å få konstatert liv. Jeg synes det er veldig lenge å vente til halveis i svangerskapet før man i det helt tatt vet om det er noe der inne.

Sist jeg gikk gravid var det mange flere kontroller, og da lyttet de på hjerterytmen fra kontrollen i uke 16. Jeg har tenkt til å ringe helsestasjonen og høre om det er mulig å komme inn til en ekstra kontroll, hvis ikke blir det nok en ultralyd på meg.

Ellers har formen idag vært sånn -> :spy:, men en del slik -> :sleeping: , og ellers et utvalg av vondter og andre plager :sukk: Håper dere andre har hatt en bedre dag enn meg!

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
Hvorfor velger du å ha privat UL? Jeg er bare nysgjerrig.

Det er en veldig god grunn til det, men jeg vil ikke legge den ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...