Gå til innhold

Noen som har prøvd dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd dette produktet:

http://www.petworld.no/no/artiklar/dog-calmer-richo.html

Fungerer det å lure hunden på den måten? Og stopper bjeffingen? Jeg ser for meg at min hund ville blitt mer forvirra dersom jeg gikk ut utgangsdøren og hun bjeffa og plutselig kommer det min stemmes lyder fra et annet rom? Jeg vet jo ikke da men.. jeg prøver å få slutt på bjeffingen, det er ikke så enkelt.

Hva syns dere? Om det fungerer er det jo verdt 900kr, men det er litt dumt å sløse vekk 900kr dersom det ikke fungerer :/



Anonymous poster hash: dacba...ff6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er iallefall det snilleste automatiske treningsapparatet jeg har sett. Men hvorfor bjeffer hunden din? Det er ganske relevant når man prøver å redusere bjeffing.

Anonymous poster hash: 2de20...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall det snilleste automatiske treningsapparatet jeg har sett. Men hvorfor bjeffer hunden din? Det er ganske relevant når man prøver å redusere bjeffing.

Anonymous poster hash: 2de20...1af

Det er ikke bjeffing. Det er mer uling. Og det er bare når jeg drar fra henne på dagen. Jeg vet ikke hvorfor, hun lider ikke av separasjonsangst, da hun ikke gjorde dette tidligere, og ikke bestandig gjør det. Dessuten gjør hun ikke det når hun er sammen med andre hunder, og alle menneskene drar. Hvorfor er vanskelig å vite, hun gir meg ikke så tydelige svar når jeg spør... ;)

Anonymous poster hash: dacba...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hun antakelig ikke helt komfortabel med å være alene. Apparatet kan muligens hjelpe, men jeg har aldri prøvd noe sånt.

Sett henne på videoovervåking (live eller opptak) og se hvilke situasjoner hun uler/bjeffer i. Begynn alenetreningen litt på scratch, og sørg for at hunden er passelig sliten (har gått tur og fått litt hjernetrim) og dessuten har noe å holde på med mens du er borte (kong, tyggebein, leker...). Kartlegg når hun virker ukomfortabel/bråker, og sørg for å være hjemme igjen før den tid. Aldri lag noe oppstyr når du kommer hjem, si bare blidt hei til hunden og gå og ta oppvasken eller lignende.

Hunden trenger ikke ha separasjonsangst for å være ukomfortabel med å være alene, men det kan ha skjedd noe/noe er forandret, som gjør at hun er usikker nå. Da må man bare begynne på nytt igjen.

Noen hundre blir mer komfortable av å få mer eller mindre plass å være på (man kan stenge av med grinder eller lukke dører), eller å være litt unna ytterdøra og vinduer som det skjer mye utenfor, så de ikke hører så godt alt som foregår ute.

Anonymous poster hash: 2de20...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips. Alt skal prøves - med unntak av det med tyggebein. Selv om at det aldri har skjedd før, er jeg litt nervøs for at noe skal sette seg i vranghalsen eller noe sånt mens jeg er vekk... Liker å ha henne under oppsyn når hun tygger på bein.

Jeg må virkelig begynne fra scratch igjen ja.. Ser ikke fram til det, men vet det må gjøres, så det er bare å gå i gang så raskt som mulig :) jeg er forøvrig aldri borte lenger enn 3-4 timer. Det pleide å være helt fint og greit før så.



Anonymous poster hash: dacba...ff6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du heller fylle en stor kong med noe godt og legge igjen til henne, det klarer hun definitivt ikke å sette i halsen om hun så prøver. Du kan forresten trøste deg med at det sannsynligvis går raskere fremover med treningen denne gangen, enn det gjorde første gang hun ble vennet til å være alene. Jeg bruker tjenesten ustream.tv av og til, for å se hva min hund gjør alene hjemme. Gratis og lettvint :)



Anonymous poster hash: bff46...739
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...