Gå til innhold

Pascals konditori


Ginny

Anbefalte innlegg

Så nettopp på "Pascals konditori" på tv3, og jeg dras som vanlig litt frem og tilbake i forhold til hva jeg mener om Pascal. At han er fantastisk dyktig er det jo ingen tvil om, men han har en spesiell holdning til ting. Leste nå i tillegg i vg om en kunde som hadde et veldig konkret ønske for en kake, og det hun fikk var noe helt annet.

Helt greit at han vil gjøre ting på sin måte i sin egen bedrift, og han har jo helt klart høye krav, men burde ikke kundene være fornøyde når de går derfra?

Eller bør man bare gå til Pascal for å få noe han vanligvis lager?

Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle poste denne, den kunne vel like godt være i mat og drikke, samliv og relasjoner eller under bryllup (har lest en del om kakene hans der :P ). Det har jo vært en og annen sak om hvordan han behandler sine ansatte og, så jeg blir litt i tvil.

Liker vanligvis Pascal, han er veldig dyktig og liker han som dommer i bakeprogrammer og sånn, men det er litt merkelig..

Link til vg: http://www.vg.no/rampelys/tv/tv3/jenny-jenssen-etter-pascal-blemme-jeg-vet-ikke-om-jeg-skal-le-eller-graate/a/23407339/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har spist kake derfra og var ikke videre imponert - det ser fancy og flott ut, men utover det var ikke mye å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist kaker i cafèen hans og ble veldig fornøyd både med smak og utseende på det jeg fikk.

Det var en stor tallerken med litt forskjellige godsaker på. Akkurat passe for en slikkmunn som meg. :spise:

...men jeg liker ikke måten han er på. Han sa det selv at han ikke likte den "norske stilen", hvor sjefen

er venn med sine ansatte og har en demokratisk samarbeidsmodell. Han vil være sjefen og hans ansatte

skal gjøre som han sier (befaler)... Nei, jeg hadde ikke kunnet jobbe der. Krass autoritetsoppførsel byr meg i mot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også han er noe krass og "arrogant", men akk så deilig bakverk han lager, namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så lei disse bakeprogrammene, samme ulla alt sammen! Samme med disse dating programmene: jakten på kjærligheten, fjellflørt, singelmamma, dating i mørket, nakendating og jeg vet ikke hva, gjesp! Og alle programmer med Stian Blipp *grøss



Anonymous poster hash: bb783...e95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp på "Pascals konditori" på tv3, og jeg dras som vanlig litt frem og tilbake i forhold til hva jeg mener om Pascal. At han er fantastisk dyktig er det jo ingen tvil om, men han har en spesiell holdning til ting. Leste nå i tillegg i vg om en kunde som hadde et veldig konkret ønske for en kake, og det hun fikk var noe helt annet.

Jeg sitter med litt samme tanker. Det virker på meg som han er veldig fokusert på måten han fremstår og sin franske bakgrunn. Han har en gammeldags lederstil som først og fremst er mulig siden han leder sin egen lille bedrift med spesialisert arbeidskraft. Til sammenligning innser de fleste fra andre land som får seg lederjobb i Norge (i store, etablerte bedrifter) at de må tilpasse seg kulturen.

Inntrykket mitt fra programmene han har vært med i, samt diverse nyhetssaker, er at han er en dyktig fagmann og en uoptimal og maktsyk sjef. Historien med Jenny Jensen viser feks uholdbar kundebehandling og kommunikasjon med egne ansatte.

On a more positive note; skulle gjerne prøvd pasjonsfrukt-bryllupskaken som Pascal har blitt kjent for :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bruce Wayne

er så lei disse bakeprogrammene, samme ulla alt sammen! Samme med disse dating programmene: jakten på kjærligheten, fjellflørt, singelmamma, dating i mørket, nakendating og jeg vet ikke hva, gjesp! Og alle programmer med Stian Blipp *grøss

Anonymous poster hash: bb783...e95

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med litt samme tanker. Det virker på meg som han er veldig fokusert på måten han fremstår og sin franske bakgrunn. Han har en gammeldags lederstil som først og fremst er mulig siden han leder sin egen lille bedrift med spesialisert arbeidskraft. Til sammenligning innser de fleste fra andre land som får seg lederjobb i Norge (i store, etablerte bedrifter) at de må tilpasse seg kulturen.

Inntrykket mitt fra programmene han har vært med i, samt diverse nyhetssaker, er at han er en dyktig fagmann og en uoptimal og maktsyk sjef. Historien med Jenny Jensen viser feks uholdbar kundebehandling og kommunikasjon med egne ansatte.

On a more positive note; skulle gjerne prøvd pasjonsfrukt-bryllupskaken som Pascal har blitt kjent for :laugh:

HAN ER PSYKOPAT! :opplyser:

Anonymous poster hash: 64f82...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAN ER PSYKOPAT! :opplyser:

Anonymous poster hash: 64f82...03a

Hehe :)

Bra det ikke er bare meg som har fått det inntrykket da, at han er noe spesiell.

Jeg er litt forvirra i grunn, for han ser veldig uskyldig ut, og egentlig veldig snill. Men så er det denne smått ufine krassheten. For all del, jeg liker en sjef som er i stand til å si fra hvordan ting skal gjøres, og jeg er veldig for at han vil ha ting gjort ordentlig, det er jo tross alt hans bedrift. Men det virker ikke som et veldig positivt miljø å befinne seg i for de som arbeider for han..

Lurer på om bakverkene hans er så gode som de ser ut til. Var alltid så fascinert over kaker lagd med sukkerpasta, helt til jeg smakte sukkerpasta og innså at det var ikke mye godt. Men macaroner er godt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ham godt. :fnise: Men det var litt uheldig at han selv ikke fikk vært på jobb og sett kaken før den ble sendt ut.



Anonymous poster hash: 6ce2b...418
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste salted caramel makronene (og makronene overall, egentlig) jeg har funnet i Oslo by, men er ikke fan av hvordan ansatte blir behandlet. Ja, han er fransk, og man skal få være seg selv, men man må fortsatt følge arbeidsmiljøloven og HMS retningslinjene i det landet man driver AS. For ja, til og med i hans bransje kan man være hyggelig OG streng, og behandle ansatte med respekt. Selv lærlinger.



Anonymous poster hash: 135c4...6f6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Er episoden med kaka til Jenny Jensen sendt enda? Trodde programmet bare gikk på tirsdager, og at første episode ble sendt tirsdag som var nå, men så ikke noe skikkelig kakeblemme der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenny Jensen-programmet blir sendt som program 4 mener jeg det stod i artikkelen.

Pascal er franks, og han driver bedriften sin som de gjør i frankrike. Svært forskjellig fra den norske måten.

Jeg hadde pasjonskaken i konfirmasjonen min for hundreogørti år siden :) Den var nydelig.



Anonymous poster hash: 50dac...0ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...