Gå til innhold

Dine beste spoilere for The Walking Dead, sesong 5?


Mann 42

Anbefalte innlegg

Douglas, sant? Hun her heter Deanne. Samme etternavn både i TVserien og tegneserien; Monroe. I tegneserien heter ekteparet Douglas og Regina, i TVserien er det Deanne og Reg. Det virker som de bare har snudd litt på rollene, men at det skal være samme person.

Det ville ikke være noe nytt, akkurat. Og jeg liker at Carol nå har tatt på seg "jeg er bare en husmor, jeg"-ansiktet sitt, og later som om hun ikke er en beinhard overlever. La noen merke til den litt keitete måten hun tok av seg skarpskytterrifla på, da de leverte inn våpnene? Og det lille unnskyldende smilet? Håper det, for det var nærmest overspill. "Unnskyld meg, altså, jeg er så klønete. De får meg bare til å bære denne dumme rifla. Jeg som ikke kan skyte engang."

Men Carols beste replikk er fortsatt

"I'm not really here. And neither are you!"

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville ikke være noe nytt, akkurat. Og jeg liker at Carol nå har tatt på seg "jeg er bare en husmor, jeg"-ansiktet sitt, og later som om hun ikke er en beinhard overlever. La noen merke til den litt keitete måten hun tok av seg skarpskytterrifla på, da de leverte inn våpnene? Og det lille unnskyldende smilet? Håper det, for det var nærmest overspill. "Unnskyld meg, altså, jeg er så klønete. De får meg bare til å bære denne dumme rifla. Jeg som ikke kan skyte engang."

Men Carols beste replikk er fortsatt

"I'm not really here. And neither are you!"

Jo, jeg stusset over oppførselen hennes og lurer fælt på hvorfor. Stod det noe om det i tegneserien?

Anonymous poster hash: a084d...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg stusset over oppførselen hennes og lurer fælt på hvorfor. Stod det noe om det i tegneserien?

Anonymous poster hash: a084d...721

Carol er død i tegneserien. :)

Det er nok mest sannsynlig det at hun ikke vil avsløre hvor beinhard hun er. Playin possum (ref. til pungrotta Daryl skjøt) er det visst noe som heter. Det er nok hva Carol driver med. Det er nok ikke så dumt, sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg stusset over oppførselen hennes og lurer fælt på hvorfor. Stod det noe om det i tegneserien?

Anonymous poster hash: a084d...721

Carol dør tidlig i tegneserien, så nei.

Men Rick og gjengen driver litt maskespill til ære for de innfødte. Blant annet bruker de en sosial sammenkomst som dekkoperasjon for å få tilbake noen våpen fra lageret. Glenn blir "dritings" og begynner å krangle med kona, og deretter blir han fulgt hjem. Det er bare skuespill, og han bryter seg inn i våpenlageret gjennom et vindu og tar noen pistoler og litt ammo, for at de ikke skal være helt forsvarsløse.

Men det går seg fort til når Rick blir den nye sheriffen.

Jeg lurer på om de vil holde seg til timeplanen med alle hendelsene knyttet til "The Saviors" og Negan. Jeg håper vi snart får treffe Jesus. Han er speider for et annet samfunn ikke så langt unna. Og en ganske spesiell type, som jeg håper ikke har blitt skrevet ut av TV-serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke være noe nytt, akkurat. Og jeg liker at Carol nå har tatt på seg "jeg er bare en husmor, jeg"-ansiktet sitt, og later som om hun ikke er en beinhard overlever. La noen merke til den litt keitete måten hun tok av seg skarpskytterrifla på, da de leverte inn våpnene? Og det lille unnskyldende smilet? Håper det, for det var nærmest overspill. "Unnskyld meg, altså, jeg er så klønete. De får meg bare til å bære denne dumme rifla. Jeg som ikke kan skyte engang."

Men Carols beste replikk er fortsatt

"I'm not really here. And neither are you!"

Ja Carol løy også og mannen sin. Hun sa hun savnet han og å stelle for han. Men i virkeligheten var han jo en tyrann, hun var glad da han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carol er død i tegneserien. :)

Det er nok mest sannsynlig det at hun ikke vil avsløre hvor beinhard hun er. Playin possum (ref. til pungrotta Daryl skjøt) er det visst noe som heter. Det er nok hva Carol driver med. Det er nok ikke så dumt, sånn i tilfelle.

Jeg likte den med pungrotta. Helt sikker på at det er noe som ble tatt litt på sparket. "We brought dinner!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så noe på nett i dag om at sesongslutt denne gangen blir tåredryppende... :( Noen må vel dø igjen :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noe på nett i dag om at sesongslutt denne gangen blir tåredryppende... :( Noen må vel dø igjen :grine:

det er jo vanlig det, de har vært lenge i live de fleste i denne gruppen nå...

Anonymous poster hash: 80d1d...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Carol løy også og mannen sin. Hun sa hun savnet han og å stelle for han. Men i virkeligheten var han jo en tyrann, hun var glad da han døde.

du må lese deg opp på hvordan folk som blir utsatt for vold av partner knytter seg til dem selvom de er tyranner...

Anonymous poster hash: 80d1d...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må lese deg opp på hvordan folk som blir utsatt for vold av partner knytter seg til dem selvom de er tyranner... Anonymous poster hash: 80d1d...321

Det er ikke det AB mener daaaaaa.

Her var det snakk om at Carol gjorde seg dum og svak overfor de nye, når hun egentlig er en hardass biatch.

Djiiiseees!

Anonymous poster hash: a084d...721

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis mange som har lest tegneserien her inne, så stiller like greit spørsmålet mitt her i tillegg til riktig del av forumet.

Tenkte å kjøpe inn TWD før jeg reiser på mandag.

Føres disse hos alle bokhandlere rundt om, eller er der en forhandler som er anbefalt?

Hvordan er tegneserien lagt opp sammenlignet mot serien? Er det delt inn i "sesonger" på noe vis her også slik at jeg kan plukke med meg del en før jeg reiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis mange som har lest tegneserien her inne, så stiller like greit spørsmålet mitt her i tillegg til riktig del av forumet.

Tenkte å kjøpe inn TWD før jeg reiser på mandag.

Føres disse hos alle bokhandlere rundt om, eller er der en forhandler som er anbefalt?

Hvordan er tegneserien lagt opp sammenlignet mot serien? Er det delt inn i "sesonger" på noe vis her også slik at jeg kan plukke med meg del en før jeg reiser?

Du kan få dem i mange forskjellige varianter. Jeg har kjøpt mine på Amazon.com, ett år innbundet i slengen. Har lest dem flere ganger, selvsagt. Men jeg tror nok at det er mulig å få tak i dem flere steder. Walking Dead er jo et stort fenomen etter hvert. Amazon for mitt vedkommende var bare fordi jeg har konto der, og de leverer relativt kjapt.

Eller abonnerer jeg på comixology, som er et nettsted som selger digitale utgivelser. Leser dem på pc. Det funker nok best om du har en stor skjerm. Selv bruker jeg 42" TV som pc-skjerm, og det funker ganske bra.

Akkurat Walking Dead kommer i flere formater, og hvis du vil, kan du laste den ned fra comixology i pdf-fromat til din pc og printe det ut selv. Hvis du har liten skjerm.

Walking Dead tegneserien er inne i sitt 11. år nå. Mye å ta av, altså.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noe på nett i dag om at sesongslutt denne gangen blir tåredryppende... :( Noen må vel dø igjen :grine:

Shit happens. Mer i Walking Dead enn de fleste andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carol var fantastisk. "Jeg er flink med mennesker" "Kanskje dere har en kvinnegruppe jeg kan være med i?" "Jeg ble som en mor for dem, og de var snille nok til å beskytte meg" alt sagt med et fromt englesmil.

Little did they know...

post-68261-0-75360500-1425676805_thumb.j

Endret av LempikasPromise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, beste sitat fra episoden; "If they can't make it, we'll just have to take this place" *gåsehud fordi man vet de mener det*

post-68261-0-69851400-1425676941_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få dem i mange forskjellige varianter. Jeg har kjøpt mine på Amazon.com, ett år innbundet i slengen. Har lest dem flere ganger, selvsagt. Men jeg tror nok at det er mulig å få tak i dem flere steder. Walking Dead er jo et stort fenomen etter hvert. Amazon for mitt vedkommende var bare fordi jeg har konto der, og de leverer relativt kjapt.

Eller abonnerer jeg på comixology, som er et nettsted som selger digitale utgivelser. Leser dem på pc. Det funker nok best om du har en stor skjerm. Selv bruker jeg 42" TV som pc-skjerm, og det funker ganske bra.

Akkurat Walking Dead kommer i flere formater, og hvis du vil, kan du laste den ned fra comixology i pdf-fromat til din pc og printe det ut selv. Hvis du har liten skjerm.

Walking Dead tegneserien er inne i sitt 11. år nå. Mye å ta av, altså.

Ett søk på en bokhandel etter walking dead gir jo haugevis med treff, men synes det er veldig dårlig forklart hva som er enkelt nummer, hva som inneholder 6 nummer, og hva som inneholder flere. Det er heller ikke lett å få oversikt over hva en skal ha først.

Antar at det er enkelt nummeret, altså fra volume 1 og oppover, der hver av disse inneholder 6 blader? Hva heter så disse som inneholder flere? Hardcover har 12 og omnibus har 24?

Hvor mange blader er det på ett år?

Ble mye spørsmål her nå, beklager det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ett søk på en bokhandel etter walking dead gir jo haugevis med treff, men synes det er veldig dårlig forklart hva som er enkelt nummer, hva som inneholder 6 nummer, og hva som inneholder flere. Det er heller ikke lett å få oversikt over hva en skal ha først.

Antar at det er enkelt nummeret, altså fra volume 1 og oppover, der hver av disse inneholder 6 blader? Hva heter så disse som inneholder flere? Hardcover har 12 og omnibus har 24?

Hvor mange blader er det på ett år?

Ble mye spørsmål her nå, beklager det.

Det er litt forvirrende.

Pt kommer det ut ett nummer i måneden, så en årgang er altså 12 blader. Jeg har kjøpt en serie som er navngitt som Walking Dead Book One, og så videre, og av dem er det så langt utgitt 11 stykker, en hvert år. Så det er da 12 nummer i hardcover. Men man ser ikke uten videre hvor mange nummer det er i hver bok, for historien er delt inn i kapitler, og covere og slikt er samlet bakerst i boken.

Disse kalles også for "Walking Dead Hardcover Standard Edition Series".

Men så har du disse Omnibusgreiene som jeg ikke har satt meg inn i hva er, og diverse spesialutgivelser med covers og en del mer forseggjorte tegninger og lore.

Walking Dead Compendium er enda noe annet, og i det hele tatt, det er mye for hardcore fans å sette tenna i.

Utgivelser som bare er angitt som Walking Dead, vol, er de månedlige utgivelsene. Beegynner å nærme seg 140. De og "Standard Edition" hardcover er så vidt jeg forstår Walking Dead uten noe ekstra.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ha med meg når jeg reiser på mandag, så er avhengig av det jeg ønsker er inne i butikk ett sted.

Det jeg har funnet til nå er at Platekompaniet har inne The Walking Dead Compendium Volume 1. De skriver følgende om denne:

The Walking Dead: Compendium One samler de åtte første bøkene – eller de 48 første bladene – i én massiv paperback.

I bunn å grunn kunne jeg tenkt meg å delt det mer opp der jeg kjøpte bøkene som inneholder 6 blader i gangen, og ikke en hel samling som inneholder 48. Gjør det litt enklere å holde kontroll, ta med seg og ikke minst lese i når det er 1/6 av innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ha med meg når jeg reiser på mandag, så er avhengig av det jeg ønsker er inne i butikk ett sted.

Det jeg har funnet til nå er at Platekompaniet har inne The Walking Dead Compendium Volume 1. De skriver følgende om denne:

The Walking Dead: Compendium One samler de åtte første bøkene – eller de 48 første bladene – i én massiv paperback.

I bunn å grunn kunne jeg tenkt meg å delt det mer opp der jeg kjøpte bøkene som inneholder 6 blader i gangen, og ikke en hel samling som inneholder 48. Gjør det litt enklere å holde kontroll, ta med seg og ikke minst lese i når det er 1/6 av innholdet.

Og en massiv paperback vil ha kort levetid, relativt sett. Jeg liker at sånn greier er skikkelig innbundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken på platekompaniet som inneholder 48 blader var altfor stor og tung til å dra med seg. Har begrenset med bagasje jeg kan ha med, og da har jeg ikke tenkt å bruke 1/5 av det på en bok :)

Nå har jeg bestilt 4 bøker med 12 blader i hver, så da skal jeg komme ett stykke på vei tenker jeg. Siden de ikke kommer før jeg reiser så blir det alternative metoder å lese disse på under denne reisen, så nå har jeg de samme bladene jeg har kjøpt også på nettbrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...