Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Var og så Still Alice i dag. Veldig bra film! Rørende og troverdig. Jeg unner Julianne Moore den Oscar'en i natt! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på filmfestivalen i Berlin sist helg, og fikk med meg:

Flocken: Svensk film som handler om bygdesamfunnet og hvordan noen går mot alle. Noe overdrevet, tror ikke det ville vært så ille i virkeligheten, men en strek og bra ungdomsfilm.

Je suis Annemarie Schwarzenbach: Skal handle om Anne Marie Schwarzenbach. Litt for kusterisk film for min del, og etter hva regissøren fortalte etter filmen, følte jeg ikke hun fikk frem det hun ønsket; nemlig å vise ulike sider av Anne Marie.

Berlinale Shorts I: En lang rekke med kortfilmer. Kortfilmer er alltid morsomt syns jeg, men noen blir litt for sære. Det var et par stykker der som skilte seg ut i negativ forstand:

Shadowland, som kun var filming av ulikt landskap i California, og Chitrashala som var en film om bilder i et indisk hus, altså filming av bilder som han på veggen. Bildene ble riktignok levende etter et kvarters tid, men det var såpass kjedelig og sært at folk gikk. Nå skal det sies at ingen av regissørene til disse filmene møtte, så da ble det heller ingen forklaring på hva dette egentlig handlet om.

De bra kortfilmene:

Hosanna var en kortfilm fra Sør-Korea. Grusom ekkel film, men etter regissøren hadde fortalt oss litt etter filmen var det en del brikker som falt på plass og jeg må si jeg likte den.

San Cristóbal var absolutt fantastisk. Herlig leken film, glad film, samtidig som den var trist og alvrolig. Homofilkjærlighet, landsbygd, fordommer og gleder. Kjempefin kortfilm. Regissøren Omar Zúñiga Hidalgo var veldig ung, og utrolig flink. Skal følge med på han fremover. Han skal lage en lenger versjon av San Cristóbal, og han har vært med på et samarbeidsprosjekt hvor utfallet var The Color of Time, som jeg har lyst til å se.

Selma: Handler om marsjen Martin Luther King gjorde for å få til faktisk stemmerett i Alabama.

Utrolig bra film, mange gode skuespillere og fryktelig sterk. Litt for sterk for min del: satt å hulka meg gjennom to timer. Den kommer nok til Norge hvert øyeblikk tror jeg, så bare å løpe å se. Husk lommetørkle!

Cha và con và: Film fra Vietnam om, tja, litt vanskelig å si hva den handlet om så mye! Men det var i hvertfall en gutt som studerte fotografi, som forelsker seg i gutt i kompisgjengen. Utrolig fine bilder, fint å se litt om familielivet og by-landlivet i Vietnam.

Jeg vet ikke hvilken av disse filmene som kommer til Norge, bortsett fra Selma, men tror en del av de skal være mulig å se på nett.

Vel hjemme i Norge så vi i går Emperor. Handler om Japan like etter 2. verdenskrig. Det er interessant å se en film om akkurat dette, men filmen i seg selv syns jeg var litt kjedelig. Det ble litt for mye fokus på et kjærlighetsforhold, som ikke var så spennende etter min mening.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant film om en trommeslager og forholdet hans til en storbandleder med psykopatiske trekk. Filmen har nok ikke det bredeste publikum, men jeg syntes den var bra

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Interessant film om en trommeslager og forholdet hans til en storbandleder med psykopatiske trekk. Filmen har nok ikke det bredeste publikum, men jeg syntes den var bra

Du må ikke glemme å nevne at den vant noen Oscar. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...