Gå til innhold

Feita skal bli skinny bitch


Kjerringa

Anbefalte innlegg

Vel, økten er ferdig for i dag.

Jeg føler for å rose meg selv litt, når jeg ser tilbake på dette innlegget vil jeg få en god følelse.

I dag skulle jeg jogge i 60 minutter i strekk på mølla. Allerede etter 12 minutter kjente jeg at kroppen ikke var spesielt interessert i å fortsette, og jeg følte litt for å bare avslutte og gå hjem. Likevel var det en stemme inni meg som tvang meg til å fortsette. "Ok" tenkte jeg og fortsatte løpe. Prøvde tenke på andre ting, se på mennesker ute i gaten og titte inn gjennom cafevinduene. Jeg tenkte litt, planla dagen, filosoferte, tittet litt rundt meg. Plutselig hadde jeg løpt i 30 minutter.

Da kjente jeg virkelig for å stoppe. Var uvel, småkvalm og det var et slit å jogge. Mulig jeg fikk litt lite søvn i natt. Likevel pushet jeg på, jeg sa til meg selv gang på gang, at jeg ikke tilgir meg selv hvis jeg gir meg. Jeg har spist nok mat, jeg har drukket godt, så jeg kommer ikke til å besvime eller bli dårlig. Jeg satte på hihop lista mi, og digget videre mens jeg løp.

Det siste kvarteret var et mareritt. Jeg slet med å få kroppen til å fortsette. Jeg begynte telle sekunder og tenkte for meg selv at dette klarer jeg ikke. Motivasjonen minsket og jeg følte meg trett. Skal sies at beina og rumpa var ekstremt støle fra i gårs leg day, og kan ha virket innpå joggingen.

De siste 10 minuttene måtte jeg finne meg en gulerot. Så jeg lovte meg selv at hvis jeg fullfører nå, skal du slippe ta mageøvelsene. Bare dra rett hjem etter handlingen.

Og sånn gikk det. Jeg skal dog ta mageøvelsene i kveld etter en gåtur.

Det er sjeldent jeg roser meg selv, men nå følte jeg virkelig for å gi meg et klapp på skuldrene. Jeg er veldig flink til å rose og motivere andre, men når det kommer til meg selv forventer jeg å prestere. Jeg tar det som en selvfølge at jeg skal gjøre det jeg har bestemt meg for. Sånn sett er disiplinen innebygd. Har jeg "lovt" meg selv å løpe 60 min, er jeg nødt til å fullføre. Ellers får jeg ekstremt dårlig samvittighet, og en dårlig følelse. Men, har bestemt meg for å bli flinkere til å rose meg selv. For alt jeg får til, ikke bare med trening og kosthold.

I dag er jeg stolt av meg selv, og det skal jeg fortsette å være. På alle områder. :takke:

Endret av Gretten kjerring
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har faktisk lastet den ned! Tenkte jeg skulle starte å bruke den mer effektivt. Så flott, har du koblet facebook til den? Og hvordan få det til en vane å telle kalorier, og søke opp osv? Synes det virker litt slitsomt. Men er vel bare å komme i gang, så er jeg sikker på at den er et godt hjelpemiddel.

Jeg har brukt den siden 19. Aug. Akkurat nå føler jeg at jeg vet hva som skal til, så nå bruker jeg den bare hvis det er noe mat jeg ikke bruker å spise, da sjekker jeg kaloriinnholdet på myfitnesspal. Du trenger bare å scanne varen, ganske enkelt og du kommer fort inn i det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den siden 19. Aug. Akkurat nå føler jeg at jeg vet hva som skal til, så nå bruker jeg den bare hvis det er noe mat jeg ikke bruker å spise, da sjekker jeg kaloriinnholdet på myfitnesspal. Du trenger bare å scanne varen, ganske enkelt og du kommer fort inn i det :-)

Nå høres jeg sikkert veldig gammeldags ut, men hvordan scanner man varen med mobilen? Tilleggsapp eller er funksjonen inne på myfitnesspal?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres jeg sikkert veldig gammeldags ut, men hvordan scanner man varen med mobilen? Tilleggsapp eller er funksjonen inne på myfitnesspal?

Du tar bare bilde av strekoden når du er inne i appen. Da kjenner den igjen varen og har allerede kaloriinnholdet for deg

Endret av Behappy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare slenge inn at det kan være lurt å ha noen hviledager. Ser på programmet ditt at det er fult kjør med trening fra mandag til søndag, kroppen trenger hvile. Restitusjon. :)

Det er bra du lytter til kroppen, veldig viktig!

Om du startet dette fra sofaen og rett på det der er jeg mektig imponert! Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar bare bilde av strekoden når du er inne i appen. Da kjenner den igjen varen og har allerede kaloriinnholdet for deg

Ok, skal prøve! Tusen takk :)

Vil bare slenge inn at det kan være lurt å ha noen hviledager. Ser på programmet ditt at det er fult kjør med trening fra mandag til søndag, kroppen trenger hvile. Restitusjon. :)

Det er bra du lytter til kroppen, veldig viktig!

Om du startet dette fra sofaen og rett på det der er jeg mektig imponert! Heier på deg!

Mandag og onsdag er det kun løping og mageøvelser. Ikke spesielt tungt, rolig jogg. Restitusjonsløping. Burde vel egentlig hatt det tirsdag og torsdag når jeg tenker meg om. I helga trener jeg ikke, bare går tur. Fredagen er mer som en play day. Bare gjør litt forskjellige øvelser og prøver ut nye ting. Ikke ment som en hard økt, men bare for å "leke" litt useriøst.

Ja, det gjorde jeg. Tviler på at jeg vil klare holde dette gående hver eneste uke, men prøver i hvertfall klare 4 dager i uka. Vil roe ned litt mer når vekta stabiliserer seg. Men skal i hvertfall ikke havne i sofaen igjen. Tok mange uker før jeg klart få stumpen i gir og lage meg en plan. Tusen takk forresten! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg ikke i humør til å foreta meg noe. Jeg må innrømme at jeg var så lat at jeg ikke engang orket trening. Ble en sofa kveld. Likevel skeiet jeg ikke ut med brownies, som jeg hadde planlagt. Jeg spist litt ost og kjeks.

Fikk dårlig samvittighet fordi jeg ikke trente i går som planlagt, men er ikke verre enn at jeg trener i dag og i morgen. Så blir heller torsdag og søndag hviledager denne uken! Tenkte kanskje ta meg en liten topptur på søndag hvis været holder seg.

I dag skal jeg fokusere på pullups. Planen er å få til 3 innen jul. Ellers blir det rygg, bryst og armer i dag. Samt litt løping. Jeg skal ikke skeie ut med noe godt i dag heller. Jeg forbeholdet det lørdagen denne uken. Har ikke vært spesielt fysen på noe godt denne uken heller, så har ikke behov for to dager med utskeielser. Får besøk i helga, så skal heller lage noe ekstra deilig til middag.

God helg til de som leser!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også treg i dag, men bevisstheten er til stede. Mannen koste seg med krabbe, loff og majones i kveld, jeg spiste bare krabbe og litt lett popcorn (og en flaske vin...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også treg i dag, men bevisstheten er til stede. Mannen koste seg med krabbe, loff og majones i kveld, jeg spiste bare krabbe og litt lett popcorn (og en flaske vin...)

Så flott at du klarte motstå fristelsene, og tok litt "lettere" valg. Man må unne seg litt vin, det er jo fredag! Du er flink. Klapp på skulderen til deg!

Jeg var på spillkveld med noen venner, og da ble det servert vafler. Jeg spist to! Ikke nok med at jeg spiste to, men jeg hadde også smør og sukker på den ene og syltetøy på den andre. Får håpe treningen i dag og i morgen spiser opp de kaloriene :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

https://www.youtube.com/playlist?list=PL92D2975B05E8F321 - Råd, tips, etc.

Jeg vet jeg nevner FitnessBlender ofte, men de har hjulpet meg på alle måter, både angående motivasjon, kosthold, treningsøkter, planlegging, etc.

Her er deres nettside, der du får masse god info + videoer som også ligger på YT. De har også 8 ukers trenings og kostholdsplaner. Men du kan også lage egne selv.

Videoene er helt gratise.

http://www.fitnessblender.com/

Jeg er evig takknemlig.

Forresten: Lykke til! :D Det er en spennende tid i vente.

Endret av lillelarve
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.youtube.com/playlist?list=PL92D2975B05E8F321 - Råd, tips, etc.

Jeg vet jeg nevner FitnessBlender ofte, men de har hjulpet meg på alle måter, både angående motivasjon, kosthold, treningsøkter, planlegging, etc.

Her er deres nettside, der du får masse god info + videoer som også ligger på YT. De har også 8 ukers trenings og kostholdsplaner. Men du kan også lage egne selv.

Videoene er helt gratise.

http://www.fitnessblender.com/

Jeg er evig takknemlig.

Forresten: Lykke til! :D Det er en spennende tid i vente.

Åh, så fantastisk! Tusen takk :hug:

Ja! Kjenner energien bare bobler i kroppen! Denne uken har jeg hatt 5 økter (nettopp ferdig med dagens) og jeg har lyst til å reise på treningssenteret i kveld også. Kjenner at avhengigheten er i ferd med å komme tilbake. Før sofaslitingen begynte for 2 år siden var jeg kanskje litt ekstrem, men når jeg først kommer i gang er det så morsomt!

Men må roe ned, vil ikke møte veggen heller. Kan jo ikke forvente at kroppen skal klare like mye som den klarte før. Er jo ikke like trent lengre. Men, jeg skal ikke gi opp. Skal prøve heller gå meg en tur i kveld, og la kroppen få hvile litt.

I dag på treningssenteret var det en del folk, men la spesielt merke til ei der. Jeg tror jeg aldri har sett ei dame med så flott rumpe noen gang. Den var helt fantastisk! Stram og spretten, men ikke for mye til at det så merkelig ut. Nå er jeg motivert til leg day på tirsdag i hvert fall :fnise:

Kostholdet går greit. Har ikke planer om å skeie ut noe spesielt i dag, egentlig mest fordi det frister ikke. Blir så slapp og uggen når jeg spiser for mye dårlig mat og snacks. Vil ikke ødelegge den følelsen av å være "lett" og "clean". Kan hende jeg unner meg noe, men blir nok ikke store greiene. Er jo lørdag, så blir vel et glass vin med noen venninner.

-----------

Kroppen er fortsatt feit, så er en lang vei til jeg er "skinny bitch" igjen. MEN, lenge til sommerferien. ;)

Ønsker alle en sprek helg! :trene:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Så flott! Det høres supert ut :laugh:

Du har rett i å hvile. Bare la den få bygge seg opp! :) Jeg har det også sånn når jeg spiser sunt - føler meg mye lettere og friskere + har mer energi i hverdagen. Det setter jeg pris på! Gleder meg til å komme tilbake til en hverdag med trening igjen. Tok første økta på flere uker i dag. Kjenner humøret stige allerede :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Det høres supert ut :laugh:

Du har rett i å hvile. Bare la den få bygge seg opp! :) Jeg har det også sånn når jeg spiser sunt - føler meg mye lettere og friskere + har mer energi i hverdagen. Det setter jeg pris på! Gleder meg til å komme tilbake til en hverdag med trening igjen. Tok første økta på flere uker i dag. Kjenner humøret stige allerede :)

Ikke sant, fantastisk deilig følelse!

- Så bra! Hva slags økt hadde du?

Ja, skal virkelig ikke mer enn en økt til for at humøret stiger. Trening og sunt kosthold bidrar i hvert fall til at jeg blir lykkeligere, og har mer overskudd til barn, jobb og hus. Hverdagen blir raskt krevende med manko på energi og overskudd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Det er det! :) I dag tok jeg en 60 minutters HIIT økt blandet med diverse styrkeøvelser for magen. Intenst og godt, men prøvde å ta det litt roligere i og med at det er en stund siden sist.

Det er utrolig, men helt sant; og så blir man (i alle fall jeg) mer konsentrert og motivert i andre sammenhenger. Ting blir lettere - f.eks. bære poser hjem fra butikken eller gå opp trappa. Jeg tenker klart, mer logisk og jeg blir mindre stresset. Jobbhverdagen blir også lettere. Jeg jobber med barn og det krever at jeg er tilstede hele tiden og kan løpe fram og tilbake. Det er mye lettere når jeg er i form til det.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det! :) I dag tok jeg en 60 minutters HIIT økt blandet med diverse styrkeøvelser for magen. Intenst og godt, men prøvde å ta det litt roligere i og med at det er en stund siden sist.

Det er utrolig, men helt sant; og så blir man (i alle fall jeg) mer konsentrert og motivert i andre sammenhenger. Ting blir lettere - f.eks. bære poser hjem fra butikken eller gå opp trappa. Jeg tenker klart, mer logisk og jeg blir mindre stresset. Jobbhverdagen blir også lettere. Jeg jobber med barn og det krever at jeg er tilstede hele tiden og kan løpe fram og tilbake. Det er mye lettere når jeg er i form til det.

:)

Sjekket ut siden du anbefalte, og jeg er imponert! Perfekt for de dagene jeg ikke har mulighet til å reise på treningssenteret. Ser rimelig tungt ut! Flink du er!

Helt enig!

--------

Siden jeg startet er dette første dagen 1 time på mølla gikk fint. Fantastisk at jeg allerede merker det på formen. I dag kunne jeg faktisk nyte musikken og tenke på andre ting. Som jeg pleide før. Terapi :) Kan jo godt være jeg hadde en ekstra god dag, men velger tro på at formen har bedret seg. Har jo fulgt programmet til punkt og prikke, og det er ganske tungt for en som ikke har trent jevnt på over 2 år. Woho!

Kjenner at energien og overskuddet allerede er i ferd med å komme. Klart det er tøft med tanke på lange arbeidsdager, barna, matlaging, diverse fritidsaktiviteter osv. Men har funnet en balanse i hverdagen jeg trives med. Har til og med klart å gå til sengs før 23. Ting er i ferd med å endre seg til det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...