Gå til innhold

Forandring fryder! (Lillelarves treningsdagbok)


Gjest lillelarve

Anbefalte innlegg

Det har jeg også troa på. :) Jeg spiser litt frukt og grønt, men sliter om ting begynner å bli overmodent. Så om jeg kunne laget jus av det så slipper jeg å kaste så mye kanskje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

Ja ikke sant; det også :) Jeg bruker å lage smoothie med overmodne frukt, men det er ofte mye går i søpla. Jeg skal prøve så hardt jeg kan å spise opp alt fremover.

Og i morgen har jeg planlagt min første ordentlige treningsøkt på en god stund! Jeg gleder meg så utrolig mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Hei hei!! :)

Den 21. september ble det en halvtimes pilatesøkt og i dag ble det en halvtimes intens HIIT- og styrkeøkt for hele kroppen! Det var tungt, men godt å komme i gang igjen!

Woho! Jeg håper jeg holder meg frisk framover. Å være syk over en uke sliter skikkelig på kroppen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I går ble det en halvtimes intens HIIT økt, og i dag er jeg snørrete og tett igjen. Så... Bestemte meg for å ikke trene før en UKE etter jeg er blitt bra. For en uflaks....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest lillelarve

Ble syk igjen, men nå, endelig, etter uker og dager med sykdom og dritt skal jeg begynne på'n igjen! Nå føler jeg at jeg begynner helt på nytt, som første gang jeg trente på ordentlig. Det er kjipt, men også en god følelse. Samtidig er jeg redd for å bli syk igjen, men jeg tviler på at jeg blir det. På tide å bli i god form igjen.

Oppdatering på livet mitt så langt:

Jeg har kommet meg godt i rutine på jobb og jeg trives, men det er utrolig slitsomt og jeg føler jeg har lite fritid og veldig lite energi. En del av årsaken til lite energi + slapphet er nok det at jeg ikke har vært aktiv på lenge + vært i helt ræva form... For å si det mildt.

Jeg blir sliten av å bære poser fra butikken, gå opp bakker, trapper, løpe etter unger, etc. Det sier litt om hvor fort jeg ble i dårlig form av dette. Jeg har vært litt deppa pga. det fordi det er så slitsomt at alt skal være så tungt. Men det må endres på. Hvis jeg ikke gjør noe nå, vil det bare fortsette å være sånn som det er. Sånn prøver jeg å tenke nå! :)

Så i dag skal jeg prøve meg på en halvtimes HIIT økt, men skal ta det litt med ro i og med at jeg ikke har trent på flere uker og jeg vil ikke ende opp på legevakta! So here we go. Nå skal jeg vente litt til før jeg setter i gang økta, og så stikker jeg innom senere!

Ønsk meg lykke til.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Da ble det en time HIIT- og abs-økt! :D Jeg føler meg så bra nå...

Jeg kunne virkelig kjenne at det er en stund siden sist. Det var tungt! Alt var tungt. Og så har jeg plutselig fått problemer med hofta, og jeg kan ikke lenger gjøre en av mine favoritt øvelser... Tror den heter "side plank toe touches". Det var uutholdelig... :( Måtte bare kutte den ut og gjøre noe annet.

Men ellers gikk det bra! Jeg presset meg så langt jeg klarte og det får holde. Får bare krysse fingrene og håpe at jeg ikke får en ny forkjølelse, hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

I dag ble det 48 minutter HIIT kardio og 100 rep squat challange (100 rep med ulike knebøy, så simpelt). :)

Fornøyd! Ble helt LAM i beina etter knebøys-øvelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Hallo på do! Her er jeg igjen :)

I dag ble det en 31 minutters inteeens HIIT kardio økt og jeg ble helt søkksvett. Stolt av meg selv, virkelig. Pusha meg selv skikkelig og det føles helt herlig nå. Pga. lite lyst til å lage mat akkurat nå spiser jeg banan, naturdiet (choco banana) og mandler. Så får jeg lage meg ordentlig mat senere, med egg og... noe godt. :)

Ha en fin kveld!

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Lørdag den 18. oktober ble det 30 minutter HIIT kardio. Deilig.... MEN, endte opp med å spise masse "dritt" resten av dagen. Ops... :/ Men sånn er det. Nå er jeg på'n igjen med min vanlige hverdag. :)

I morgen blir det styrke - overkropp + HIIT på slutten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Hallo!

I dag ble det 45 minutter HIIT og styrke - overkropp + 10 minutter med 100 rep (forskjellig typer) knebøy på slutten. Herlig!

Nå er god mat inntatt og jeg er klar for senga... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

På grunn av en lengre periode uten trening, og et par uker med dårligere mat har jeg sett tydelige forskjeller på kroppen generelt. Musklene som ble så definerte etter måneder med trening er forsvunnet og jeg kjenner meg også i generelt dårligere form. Er ikke så rart.

Her er et nytt "før-bilde", og 1. desember legger jeg ut et nytt "etter-bilde" for å vise de nye resultatene. Litt for moro skyld, og mest for å motivere meg selv. Det er morsomt å se resultater; det er en flott bonus!

2ev6t5e.jpg

Hehe, sitte-streker på magen. Woho. Forhåpentligvis kan jeg se litt magemuskler kanskje, i desember! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ble en 56 minutter intens kardio og styrke-økt for bein og rumpe. Jeg pushet meg selv 100 % og ga ikke opp selv om beina og rumpeballene skreik, hehe. Det er verdt det!! :biggrin:

Jeg er fortsatt usikker på mengden mat jeg bør innta, sånn generelt. Til nå har jeg egentlig bare hørt på kroppen og spist til jeg føler meg passe mett. Jeg spiser rundt 5 måltid per dag og prøver å variere litt også for å få et balansert kosthold. Vet ikke om jeg spiser alt riktig, men... Det får gå. :) Kroppen min reagerer ikke på det, så regner med det passer meg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Da er jeg atter en gang ferdig med en ny treningsøkt. I dag ble økta på 60 minutter delt i to deler. Først 30 min styrke - overkropp, deretter 30 min HIIT. Deilig...

:) I morgen regner jeg med det blir kardio, men får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag ble det 40 minutter HIIT + kardio og rumpe & lår. :) Deilig å være ordentlig i gang igjen...

Magemusklene er såre i dag. Framgang!! :) Nå har jeg spist to knekkebrød med majones, skinke, egg og agurk + en liten skål mandler. Drikker også melk for å få litt ekstra proteiner i meg, men mest av alt fordi jeg er så glad i melk...

Hehe... Og så skal samboer lage koteletter med poteter og grønnsaker til i kveld!!! :D mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Heisann hoppsann! I dag ble det en sein, men HERLIG styrkeøkt for hele kroppen. Ble 50 minutter til sammen, med fokus på hele kroppen. Pusha meg selv 110 % og det var virkelig verdt det! Kjentes ut som jeg hadde dusjet da jeg var ferdig. Føles godt nå.

Det er dette som gjør meg bedre! Dette er framgang og jeg gleder meg til å bli sterkere!

Har noen tips til proteinrike matvarer/retter(forutenom proteintillegg/pulver og sånt)? Jeg spiser en del av egg, mandler, kjøttpålegg, drikker melk, spiser av og til litt yoghurt og da prøver jeg å velge de sukkerfrie. Hm... Spiser nok mer proteinrik mat, men kommer ikke på alt i farta.

Trenger litt inspirasjon til mat. Er lei av bare det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelarve

Skulle være en treningsdag i dag. Men jeg har vært helt nede, mentalt, i dag... og jeg føler rett og slett ikke for å gjøre noe som helst...

Så i dag har jeg lagt opp en liten kostholdsplan med eksempler på mat jeg kan spise. Jeg har funnet ut hvor mye kroppen min trenger på en hviledag (når jeg trener spiser jeg mer). Jeg vet hvor mye mat som er for mye, etc.

Gjerne kom med tips og forbedringer... :)

f15c3802056afa64dd50db7488ceaf6a.png

Spiser jo selvsagt mer variert enn dette, men det er bare eksempel-måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Hei hei!

I dag var jeg i mye bedre humør og form generelt. Ble en 45 minutters økt (HIIT + styrke for hele kroppen). Forhåpentligvis får jeg tatt litt kardio i morgen, etterfulgt av enda en styrke-økt på lørdag og noe annet på søndag. Kanskje HIIT pilates eller noe...

:) woop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag ble det visst 35 minutter HIIT pilates :) Følte bare for å gjøre det, så da ble det sånn.

Nå skal jeg slappe av og ta helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av en lengre periode uten trening, og et par uker med dårligere mat har jeg sett tydelige forskjeller på kroppen generelt. Musklene som ble så definerte etter måneder med trening er forsvunnet og jeg kjenner meg også i generelt dårligere form. Er ikke så rart.

Her er et nytt "før-bilde", og 1. desember legger jeg ut et nytt "etter-bilde" for å vise de nye resultatene. Litt for moro skyld, og mest for å motivere meg selv. Det er morsomt å se resultater; det er en flott bonus!

2ev6t5e.jpg

Hehe, sitte-streker på magen. Woho. Forhåpentligvis kan jeg se litt magemuskler kanskje, i desember! :)

Sittestrekene ser jo ut som sixpack :D Hadde dødd for å ha magen din!! Skikkelig motivasjonsbilde (for meg)! Magen er et av problemområdene mine, så den MÅ jobbes med.

Gjør du HIIT hjemme? Jeg så litt på videoen du la ut link fra YouTube, og det ser jo veldig greit ut. Spørs om jeg ikke hadde fått naboklager hvis det plutselig blir dundring i taket deres (er jo litt hopping i videoen). "Nei, jeg bare gjør litt HIIT, det går bra her assa".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...