Gå til innhold

Silfens dødsmarsj


Silfen

Anbefalte innlegg

Det er helt galskap med zumba. Jeg skulket i dag. Ingen av de jeg går meg kunne og ikke faen om jeg leker idiot alene. Så jeg var på treningen og rodde istedet. Og lo. Lattermusklene er viktige å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treningskjappis i dag. Bare oppvarming, litt styrke og mest tøying. Og bading. Men det går under kos. :nigo:

 

 

Endret av Silfen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, bading! Jeg er bade-ute-pingle.... men jammen ser det nesten litt varmt ut der du bader. Nesten.

Jeg har funnet på (eller, ikke så veldig revolusjonær ide akkurat) ny form for trim som er veldig effektiv. Når jeg er på jobb (sykehus) så tar jeg aldri heis med mindre jeg har med pasient i seng, matvogn, større instrumenter. Blir ganske mye trappetrening ila vakta! Har og "sykle til jobb til glattholka tar meg"-prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke pingle seg ut på bading mens det ennå er varmt i været.

Trappegåing er bra. Er ikke så mye trapper her, bakker, derimot, er det nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen. Folk er gale som bedriver løping opp på disse fjellene rundt om ved hver anledning de får. Og iallfall på en søndag. Du skal holde hviledagen hellig, sies det. Jeg skulle tatt det seriøst. Men så ble jeg lokket da, med på et fjell. Riktignok ikke av de største fjellene. Noen ville kanskje kalt det bare en liten knaus, som de sprinter opp på for å ha noe å gjøre på mens middagen står og godgjør seg. Men for meg er det et fjell. Og det første fjellet jeg har vært helt oppe på siden, vel, eh ... jævlig lenge siden.

 

Så gikk vi da. Jeg og 5 folk fra treningen. Hvorav hele TRE stykker er instruktører. Allerede opp fra parkeringsplassen ble jeg jo hengende 20 meter bak, pustende og pesende mens de lo og fjollet veien oppover. Joda, det her går fint!

 

De tre fjellgeitene forsvant fort ut av syne, mens et par som forbarmet seg litt over meg innimellom og ventet. Holdt nå greit tempo hele veien, helt til jeg trynte på en knaus jeg skulle forsere. Kneet smelte i berget og jeg sa AU og jeg hører fra bak buskene "gikk det bra". Der stod de andre tydeligvis og ventet. Joda, jeg kom meg nå videre.

 

Nesten oppe hadde alle forsvunnet ute av syne. Fjellvettreglene, som jeg er sikker på har et eller annet om å ikke la folk i stikken, var glemt for lengst. Jeg hadde jo aldri vært på dette fjellet før og plutselig kom jeg til et veiskille. Jeg ropte litt forsiktig, i skogen får man jo svar men det får man tydeligvis ikke på fjellet. Så jeg tok sats og gikk. Kom opp på en liten topp og der var det jo ingen. Vel, det var en, men ikke en av mine. Så jeg står der og peser og spør nå om hun hadde sett noen. Neida. Så jeg måtte gå NED igjen. Rundt denne toppen og opp en enda større topp. Pokkers folk!

 

Neste toppen var litt bratt. Jeg kom meg nå opp og blir møtt med; var ikke sikker på om du kom deg opp her. Takk for tilliten, liksom! Og da var de faen meg klar til å gå ned igjen! Ikke pokker, 5 minutters pause har jeg fortjent og de gikk nå med på det. Skulle skutt dem hele gjengen hvis ikke. Jeg er sikker på det er jaktsesong på fjellgeiter snart.

 

Anyway, jeg måtte nå highfive meg selv. Jeg har vært på en fjelltopp, dog liten, men jeg så nå helt hjem.

 

Proof:

 

 

Endret av Silfen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Det er FARLIG å gå på tur. Som beskrevet i går.

 

Her er beviset;

 

post-210-0-83447700-1410789411_thumb.jpg

 

Og det var bare en liten trynings. Men fader heller, må vel gjøre det igjen.

Endret av Silfen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelm er vel litt overkill. Knebeskyttere og fotstabilistorer, check. Er et under at jeg ikke trynte mer enn to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, pølsen var når jeg ikke hadde VONDT etter en fjelltur. Det kan definitivt diskuteres. Eller, det kan diskuteres hvor jeg ikke har vondt. Lillefingen, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alle glede av andres smerte :cool:

Næh... jeg gjør akkurat det samme selv for tiden (inkl. å bli plaget så mye av en PT at jeg er dødskvalm etter trening) at dette er mer sympati enn skadefryd :fnise:

Hvilket fjell var det du krabbet deg opp på, Silfen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia Silfen!

Du er en morsom, sprudlende og sarkastisk dame som er god nok som du er, men om helsen svikter pga av kiloene så må de av. Skal du virkelig ha framgang er kostholdet viktig. Har du en plan for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh... jeg gjør akkurat det samme selv for tiden (inkl. å bli plaget så mye av en PT at jeg er dødskvalm etter trening) at dette er mer sympati enn skadefryd :fnise:

Hvilket fjell var det du krabbet deg opp på, Silfen?

Et lite et. :nigo:

Rollandsfjellet.

Pressplay da, tror du jeg er dum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, liten økt i dag. Kneet ble ikke med på roing og step, så det ble tredemøllegåing og styrketrening. Droppet beina der og. Det er ikke så vondt, men det er en del væske i det ser det ut til og det knitrer. Jaja. Back again tomorrow. Rolig økt med mye tøying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en sabotert time. Jeg har jo jernmangel så jeg driver og eter jern. Men jeg blir så helsikens forstoppet, jada, TMI all the way. Så i går var det luftfest i magen min som ikke ville ut, så det ble slappings på sofaen (på treningen vel og merke, etter et tappert forsøk, haha).

I dag er det dobbel. Er så jævla trøtt at jeg snart går på veggen. Trøttistrening, tredemøllegåing og styrke. Har byttet ut den ene lower back øvelsen fordi det apparatet gjør vondt. Altså, jeg er i tillegg til alt annet piss ganske hypersensitiv i huden. Spesielt på ryggen. Og det apparatet fucker med ryggen. Altså huden. Så jeg byttet til en sånn dings, som jeg ikke vet hva heter, men som du henger over på en måte og tar omvendte situps. Anyway, fader altså, helt gåen i nedre rygg. Jeg håper det blir bedre. Altså ikke støl gåen, men fucket som vanlig. Så da ser man ut som en and når man går igjen, kvakk kvakk. Drit og dra, ryggfaen!

Anyway, zumbaen ble skulket sist torsdag siden ingen av de jeg går med kunne. I dag kan de. Faens dritt. Jeg kan ikke zumba. Aaaahhh. Zumba er bare mareritt for kløner. Feil fot og feil arm uansett. Jaja, til pers må jeg vil. Kanskje jeg lærer noe innen jul. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...