Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Ingen trening i går heller. Spiste følgende:

Frokost: en banan og et eple + yoghurt naturell + havregryn + kaffe med sk melk

Lunsj: skogsbær-skyr med mysli + litt nøttemix + et par skiver vita hjertegod ost og kokt skinke

Middag/kos: taco + litt potetgull

Øl og rødvin

Nattmat: tre kyllingpølser og vita hjertegod ost

Dagens nedtur: Null trening og mye usunt, men det er jo helga!

Dagens seier: Motsto Smash! Der var jeg flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du spiste bra i går sett i forhold til at du hadde vært ute dagen før :) ikke ti ville hester kan få meg til å spise havregryn til frokost dagen derpå! Er ekstra imponert over at du motstod Smash :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen derpå i dag, og jeg har spist alt for mye dritt. Tør nesten ikke skrive det ned, men here goes:

Frokost: banan + yoghurt naturell + havregryn + kaffe med skummet melk

Lunsj/middag: tre kyllingpølser + pommes frites + bbq-saus

Mellom: plommer og druer + tre små muffins + nøttemix

Kvelds: makaroni + smør + vita hjertegod ost + et glass skummet melk

Har bare liggi på sofaen og sovet og slappet av. Typisk søndag.

Men i morgen er det ny uke og ny trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back in the game! Visste det ikke skulle så mye til :)

I dag ble det også kjøpt godis på jobben, men jeg har bare planer om å forsyne meg av frukten, dette skal gå fint!

Driver og leter litt med tanken på å ha godtefri helt frem til jul. Tenk hvor flink jeg hadde vært da da! Nå er jeg kanskje litt redd for at det blir vanskelig å gjennomføre. Jeg og et par venninner har blant annet vår egen versjon av 4-stjerners middag, og serveres det søtsaker til dessert der, er det jo ILLE ikke å spise det - vi skal jo også gi hverandre poeng!

Så jeg har ikke helt bestemt meg ennå, men det skal i alle fall kuttes ned til et minimum. Bortsett fra de tre små muffinsene jeg spiste i går, har det vært lite eller ikkeno sukker på over en uke nå, og det er jo verdt å ta med seg. Regner jo ikke med sukker i frukt eller sukker som kan finnes i vanlig mat (uten hensikt å være søtt), men det er jo ikke der søtsuget kommer fra heller, i alle fall ikke når det gjelder meg.

Fikk også trent etter jobb i dag - en god middelstime der jeg forbrente 517 kcal ifølge pulsklokka. :)

Mat i dag:

Frokost: en banan + 1 dobbel 0 vaniljeyoghurt + havregryn + kaffe med skummet melk

Lunsj: to wasa husman med kremost naturell og kokt skinke + et med go og mager leverpostei

Mellom: et eple + noen druer

Etter trening: en banan

Middag: to pølser + wokgrønnsaker stekt i solsikkeolje + bbq-saus + yoghurt naturell

Kvelds: en neve nøttemix + tre gulrøtter + en dobbel 0 vanilje yoghurt

Ifølge vektklubben.no: ca 1500 kcal

Dagens seier: God trening, motsto sjokkis på jobb

Dagens nedtur: Er det noen?

Endret av Vofsitofsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink med både trening, positiv tenking og å fokusere på sunne valg. Men ikke bli helt "manisk", da; det ER lov å kose seg. Problemet er jo når kosen blir oftere enn hverdagsmaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink med både trening, positiv tenking og å fokusere på sunne valg. Men ikke bli helt "manisk", da; det ER lov å kose seg. Problemet er jo når kosen blir oftere enn hverdagsmaten.

Hehe, jeg er på vakt, slik at jeg ikke blir manisk :)

Jeg bare vet med meg selv at det må svært mye disiplin og tidvis avholds fra diverse matvarer for at jeg skal kunne gå ned i vekt. Har slitt veldig lenge med disse kiloene nå, og har prøvd både det ene og det andre uten hell. Derfor skal jeg nå se om det skjer noe når jeg trener mye og ligger i kaloriunderskudd daglig, all fysikk tilsier jo at det må skje noe før eller senere da! Den som lever får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God dag i dag også!

Stresser litt på jobb - har et stort prosjekt som skal inn på fredag, så jeg er går rundt og er veldig bekymra for det. Krysser bare fingrene for at alt går som det skal med det!

Fikk meg en ny middelstime etter jobb i dag :) Det var ny instruktør, og jeg synes ikke intensiteten var helt som den burde være på middelstimene ... Jaja, kanskje det kommer etter hvert.

Kjente i alle fall godt at det var middels i går også, vært veldig støl i armer og overkropp i dag. Endte på 460 kcal forbrent - godkjent, men kunne vært bedre.

Mat i dag:

Frokost: en banan + havregryn + yoghurt naturell + kaffe med sk melk

Mellom: et eple og et par druer

Lunsj: tre wasa husman med go og mager leverpostei

Mellom: et par druer

Etter trening: et eple

Middag: tikka masala med kylling, grønnsaker, saus og ris fra fryseren + resten av pølesbitene fra i går

Til sammen: ca 1380 kcal - så jeg tror jeg skal ta meg en yoghurt eller noe til Greys!

Dagens seier: Hadde en god trening, og ble ikke så utmattet som jeg pleier.

Dagens nedtur: Kanskje egentlig det samme som seieren? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vofsitofsi :goodbye:

Du er jammen flink! Må henge med litt her når jeg får tid mellom bleieskift for å plukke opp litt motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaarg, hvorfor sitter jeg og leser matoppskrifter på nett og blir bare sulten! :kjefte:

I kveld skulle egentlig jeg og en venninne på sykkeltur, men så ringte hun nettopp og sa at hun ikke får luft i dekkene på sykkelen. Kjipt! Var jo innstilt på tur, men samtidig kjenner jeg at jeg er nokså sliten. Var på trening på mandag og i går, så kanskje det er greit å ta treningsfri i dag? Ikke at jeg egentlig føler at det er helt greit men ...

Kjenner jeg er nokså støl i alle fall.

Veit i alle fall at det blir 75 minutters middelstime i morgen, så det er jo bra. Fredag vet jeg ikke helt ennå, skal til en kompis på spillkveld, men vet ikke om jeg kanskje kan dra på trening før det.

Lørdag er det fest med jobben, men tror jeg skal få til en treningsøkt på dagen før det!

Så så rent ille er det jo ikke.

Grei mat hittil i dag:

Frokost: samme bananhavregrynyoghurtblandinga som i går + kaffen med skummet melk

Mellom: et eple

Lunsj: to wasa husman, et med magerost naturell og et med kremost naturell og kokt skinke + et delicatesse sesam med makrell i tomat + te

Mellom: en naturlig lett yoplait yoghurt

Middag: tre biter hjemmelaget pizza fra fryseren + bbq-saus

noen druer

Kvelds: grønne druer + litt nøttemix

... og lander dermed på mellom 1600 og 1700 kcal (la inn den hjemmelagede pizzaen som "pitapizza" på vektklubben, aner egentlig hvordan forskjellen mellom dem er)

Dagens seier: Har spist ganske bra.

Dagens nedtur: Teit at det ikke ble sykkeltur. Hjemmelaget pizza er vel kanskje ikke det beste til middag sånn på en onsdag, men den måtte jo spises før eller senere uansett!

Endret av Vofsitofsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på den nye timeplanen til treningssenteret nå, som begynner på mandag. Føler meg som en unge i en godtebutikk omtrent! Har egentlig tre timer jeg kan tenke meg å gå på på torsdager blant annet, men det er vel litt overkill? :P

Sjanser for å variere en del og trene mye er det i alle fall. Skulle nesten ønske jeg kunne klone meg, slik at jeg kunne gå på begge sentrene også ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, nå er jeg sliten.

Ikke nok med at jeg var oppe kl. kvart på seks (det er jeg jo stort sett alltid ...) og har stresset en hel del på jobb, dro jeg også på middelstime i 75 min. Veldig slitsom time. Følte meg nesten utslitt halvveis i timen. Men så ble det plutselig bare bedre, og siste sangen hadde jeg massevis av energi! Ååå, det er så digg når det er sånn!

Etter dusj og banan var det buss hjem og middag. Nå sitter jeg i godstolen og er kjeeeempesliten, men også knallfornøyd! Pulsklokka stoppet på 911 kcal forbrent - WIN! :)

Mat i dag - svært så godkjent:

Frokost: samme bananyoghurthavregrynblandinga og kaffe med skummet melk

Lunsj: tre delicatesse knekkebrød - et med makrell i tomat, et med kremost naturell og kokt skinke og et med magerost naturell + en naturlig lett yoplait yoghurt mango + te

Mellom: et eple

Etter trening: banan

Middag: wokgrønnsaker stekt i solsikkeolje + kyllingfilet + sweet chili saus og yoghurt naturell

Sum ifølge vektklubben: drøyt 1200 kcal, så må nok spise litt mer senere, har jo forbrent nesten alt dette bare på trening ;)

Dagens seier: Dro på trening og hadde en KNALLBRA treningsøkt etter en stressende dag på jobb, der mange sikkert bare ville dratt hjem og slengt seg på sofaen :P Ooooog jeg har spist veldig sunt og bra i dag.

Dagens nedtur: Pøh, har vi ikke sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte trykke på pluss på innlegget ditt! Så flink du er! :)

Oooh, det har jeg ikke sett at går an en gang! Type "Like" som på Facebook?

Uansett - tusen hjertelig takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det helg!

Motsto fredagskosen på jobb i går også, det var sjokoladepudding og gele. Gikk helt greit :)

Så dro jeg til en kompis eller jobb og drakk øl og spiste pizza. Ble også en del chips og chilinøtter. Langt fra sunt, men har vært flink ellers i uka, så jeg håper det ikke skader så veldig mye.

Har bestemt meg for ikke å telle kalorier og registrere mat i helgene, men heller bare være bevisst, håper det er en grei plann.

Hadde først tenkt å trene i dag, men var ikke i seng før rundt halv fire i natt, så var ikke oppe før elleve i dag. Nå sitter jeg og lager quiz til jobbfest i kveld, og jeg må dra rundt halv fem. Så usikkert om det blir tid til noe trening. Satser på at det kan bli i morgen, hvis formen er god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler likevel jeg mååå logge litt mat i dag, sånn at jeg ikke tar helt av og hiver i meg alt mulig på jobbfest i kveld. Vi skal ha taco, i tillegg til at det blir masse snacks og sjokkis. Det siste skal jeg i alle fall ikke spise noe av! Kanskje litt chips.

Frokost: to wasa husman med makrell i tomat og to kokte egg + kaffe med skummet melk

Lunsj: grønne druer + nøttemix + en banan + skummet melk + en dobbel 0 vanilje yoghurt

Middag: to tacolefser med alt tilbehør

Rødvin og øl

Litt tortillachips og sørlandschips

Nattmat: to wasa husman med røkt skinke og vita hjertegod ost + et med makrell i tomat og kokt egg + tre små muffins

Endret av Vofsitofsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en veldig bra fest i dag, og jeg klarte å være måteholden både på taco og chips :) Ble nok å drikke, likevel, men formen var likevel grei i dag.

Sov veldig lenge, og så begynte det å regne, så det har ikke blitt noe trening i dag, selv om jeg hadde planer om det. Sjelden jeg får til det på søndager uansett, når jeg har drukket dagen før ...

Spiste de tre siste muffinsene til nattmat i natt. Det betyr at jeg av søte ting bare har igjen litt is i fryseren, så det er greit at det er så og si utryddet. Den isen var ikke så fryktelig god heller, så den går nok i søpla (vil ikke anbefale Please yoghurtis med sjokolade og bringebærsaus ...)

Har spist nok i dag også:

Frokost: lage pannekaker av to egg, skummet melk og fibra fullkornsmel samt havregryn - hadde på sukkerfritt blåbærsyltetøy og yoghurt naturell og drakk skummet melk til

Middag: makaroni og ost + skummet melk

Kvelds: et wasa husman med avokado og røkt skinke på + en banan + et eple

Dagens nedtur: null trening og nokså mye mat

Dagens seier: Tja, at jeg ikke har spist enda mer, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en veldig bra fest i dag, og jeg klarte å være måteholden både på taco og chips :) Ble nok å drikke, likevel, men formen var likevel grei i dag.

Sov veldig lenge, og så begynte det å regne, så det har ikke blitt noe trening i dag, selv om jeg hadde planer om det. Sjelden jeg får til det på søndager uansett, når jeg har drukket dagen før ...

Spiste de tre siste muffinsene til nattmat i natt. Det betyr at jeg av søte ting bare har igjen litt is i fryseren, så det er greit at det er så og si utryddet. Den isen var ikke så fryktelig god heller, så den går nok i søpla (vil ikke anbefale Please yoghurtis med sjokolade og bringebærsaus ...)

Har spist nok i dag også:

Frokost: lage pannekaker av to egg, skummet melk og fibra fullkornsmel samt havregryn - hadde på sukkerfritt blåbærsyltetøy og yoghurt naturell og drakk skummet melk til

Middag: makaroni og ost + skummet melk

Kvelds: et wasa husman med avokado og røkt skinke på + en banan + et eple

Dagens nedtur: null trening og nokså mye mat

Dagens seier: Tja, at jeg ikke har spist enda mer, kanskje?

"Nokså mye mat"?! Du, du har jo nesten ikke spist, jo! Til sammenligning har jeg spist to brødskiver + en yoghurt til brunsj, et halvt eple, en halv banan og en liten gulrot til mellommåltid, en porsjon lammestek med potet og ratatouille til middag, og et (lite) stykke sjokoladekake OG et (lite) stykke eplekake til dessert. Og er sulten igjen nå ... Du må spise, jenta, ellers må jeg bli streng ;) Men helt seriøst, å "sulte seg" er ikke bra! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nokså mye mat"?! Du, du har jo nesten ikke spist, jo! Til sammenligning har jeg spist to brødskiver + en yoghurt til brunsj, et halvt eple, en halv banan og en liten gulrot til mellommåltid, en porsjon lammestek med potet og ratatouille til middag, og et (lite) stykke sjokoladekake OG et (lite) stykke eplekake til dessert. Og er sulten igjen nå ... Du må spise, jenta, ellers må jeg bli streng ;) Men helt seriøst, å "sulte seg" er ikke bra! :nei:

Hoho, don't you worry!

Når jeg sto opp halv ett og bare har sittet på rumpa hele dagen, er ikke dette lite mat. Og det var en stor porsjon med makaroni og ost, det skal sies, og tre store pannekaker! Så dette er mer enn nok mat for en stillesittende dag :) Men jeg takker for omtanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...