Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Uff, så dumt! Men ikke mist motet! Så målrettet som du er så klarer du nok å få orden på hofta. :hug:

Godt du har trua! :) Etter over 2 år med de samme problemene uten noen særlig bedring begynner jeg nesten å miste motet. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre for å få orden på denne driten her. Nå blir det uansett ikke noe mer fysio før jeg har fått lønn i november. Månedens lønning strekker rett og slett ikke til til mer fysio, så da er det egeninnsats som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opp tidlig i dag igjen. våkna før alarmen, men like vanskelig å komme seg ut av senga i dag også. Glemte å massere i går kveld, siden jeg snakket med mamma på telefonen fram til jeg skulle legge meg.

Bein- og ryggdag i dag, det ble en skikkelig oppvarmingsrunde med egenmassasje, dynamisk tøying og øvelsesspesifikk oppvarming, før bein og rygg ble trent i supersett.

Knebøy og Frontbøy annenhvert sett i supersett med assisted pull ups. Så 5 reps knebøy -> ass. pull ups, kort pause, 5 reps frontbøy -> ass. pull ups osv.

Strakmark og vanlig mark annethvert sett i supersett med pulley row og avsluttet med leg extensions, så frykter jeg kan få litt stive lår i løpet av dagen, men krysser fingra for at jeg slipper unna.

Glemte fullstendig å pakke bag-en til Hot Mojo i dag, så vi får se når jeg kommer meg av gårde hjemover, om jeg rekker det eller ikke. Ganske surt at jeg skulle være så surrete i dag, for jeg kunne virkelig trengt en time i varm sal i dag. Instruktøren er også veldig god, så synd om jeg går glipp av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke var en katastrofe treningsmessig. Kroppen og jeg var slett ikke venner, så det ble totalt 3 økter. Nå var riktignok den ene av dem en 180 min maratonøkt på spinning, men likevel ... Vel, vel. Kroppen virker som den har hatt godt av hvile og mer søvn, så krysser fingra for at den er litt mer samarbeidsvillig denne uka.

I dag blir det forhåpentligvis litt tid på mølla før Hot Mojo-timen. Uansett en myk start på uka.

Tirsdag morgen:

Styrketrening

Tirsdag kveld:

CrossTrainer/Mølle

Ashtanga yoga

Onsdag morgen:

Styrketrening

Onsdag kveld:

Hot Mojo

Spinning

Torsdag kveld:

Gå fra jobb

Hot Mojo

Fredag morgen:

Styrketrening

Fredag kveld:

Spinning (gal instruktør, så regner med jeg kommer til å dø! :P)

Lørdag:

Styrketrening

TM

Hot Mojo

Søndag:

TM

Hot Mojo

Med så mye Hot Mojo denne uka skal jeg ikke gjøre samme tabben jeg gjorde tidligere. Nok salt og nok vann er cluet for ikke å bli dårlig. Jeg har morgensjekken denne uka, så må korte litt ned på styrkeøktene på morgenen og være litt effektiv.

Søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så tungt og jævlig Hot Mojo er ... Jeg eier ikke balanse, jeg er forferdelig stiv i hoftene om dagen, og selv enkle styrkeøvelser blir blytunge i den varmen. Timen er skikkelig elsk/hat, og akkurat i dag var det nok mest hat, men jeg kjenner jo at kroppen har så godt av det også. Jeg rakk ikke så lange stunden på mølla i dag, jeg kom litt sent av gårde fra jobb og brukte en del tid på egenmassasje først. Likevel sa pulsklokka mi at det hadde vært en anstrengende økt, så jeg er happy.

I morgen må jeg gjøre om litt på skjemaet, ettersom jeg skal på intervju etter jobb, men tar meg en treningsøkt før jeg stikker hjem etter intervjuet. Har også avlyst hot mojo på onsdag. Instruktøren anbefalte minst en dag i mellom hver hot mojo-økt, og jeg er glad for å slippe å være klissvåt før spinningtimen. Så da kjører jeg en økt på torsdag og en økt på lørdag, og kutter ut søndagsøkta også. Tre dager på rad er nok i overkant.

Dermed blir uka som følger:

Tirsdag morgen

Styrketrening bryst, skuldre og core

Tirsdag kveld:

Ellipsemaskin

Egenmasasje

Dynamisk stretch

Onsdag morgen:

Styrkertrening bein og rygg

Onsdag kveld:

Spinning

Torsdag ettermiddag:

Gå fra jobb

Hot mojo

Fredag morgen:

Styrketrening bryst, skuldre og core

Fredag kveld:

Spinning

Lørdag morgen:

Styrketrening

Hot Mojo

Lørdag formiddag:

Xycling Endurance, 90 min

Søndag:

TM/CT/Ellipsemaskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stille klokka fucker med min indre klokke. I natt våknet jeg 03:15 av meg selv, i stedet for 04:15. Tipper jeg kommer til å få igjen for det seinere i dag. Det er fint å være våken så det ikke blir så tungt å stå opp, men 03:15 var kanskje i tidligste laget.

Kort styrkeøkt i dag, brukte en del tid først på egenmassasje og tøying, før en kjapp styrkeøkt på bryst, skuldre og core. Kjører supersett for å få inn nok øvelser og sett. Grei økt, men skulle gjerne hatt tid til litt kondisjon i tillegg for å få litt mer ut av økta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kondisjonstrening tirsdag. Var helt slått ut etter intervjuet, så dro hjem i stedet. 03:15 er IKKE riktig tid å våkne på!

I går ble ikke noen styrketrening på morgenen. Jeg var alt for trøtt, og siden jeg skulle på intervju på slutten av jobbdagen sov jeg heller lenger for å være litt mer opplagt til intervjuet. Det ble en veldig god spinningøkt på slutten av dagen, så greit fornøyd likevel.

Var tidlig oppe i morges for å jobbe, så rakk ikke noen morgenøkt. Hadde litt ekstraordinært arbeid som måtte gjøres i tillegg til morgensjekken. Skulle egentlig vært på Hot Mojo i kveld, men jeg må gjøre noen ærend i forbindelse med brannrapporten som skal være inne innen 1.november, og jeg har utsatt disse ærendene i et par dager nå, men nå kan jeg rett og slett ikke utsette det lenger så da blir det en økt på egenhånd i kveld i stedet. Usikker på hva enda, får se an hvor fullt det er på treningssenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treningsuka har stort sett vært blæh, med noen unntak. Mandag var ok, onsdag var bra og denne helga har vært bra. I går ble det først styrketrening og hot mojo, og litt senere på dagen ble det 90 min xycling endurance. Lå jevnt på 70-80% gjennom 90 min, og med en litt lang oppvarming på grunn av forsinkelser på timen så ble det 1t og 45 min på spinningsykkelen.

God og støl i beina i dag, så egentlig passet ikke den planlagte cycling intervalltimen så bra, men da jeg først ble varm i beina gikk det fint likevel. Jeg kunne jo bare ikke kjøre en slapp søndagstime med en instruktør jeg kjenner, og dessuten er hun en knallgod og veldig motiverende instruktør med bra musikk så det var ikke vanskelig å bli motivert.

Satser på en bedre treningsuke til uka.

Mandag morgen:

Må opp tidlig for å ta morgensjekken uansett så satser på en liten økt på morgenen enten på ellipsemaskinen eller TM for å løsne litt i beina.

Mandag kveld:

Hot Mojo

Tirsdag morgen:

Styrketrening bein og rygg

Onsdag morgen:

Styrketrening bryst, skuldre og core

Onsdag kveld:

Spinning

Torsdag morgen:

Bein og rygg

Torsdag kveld:

Hot Mojo

Fredag morgen:

Styrketrening bryst, skuldre og core

Herfra blir det litt usikkert hva jeg får til. Moren min kommer i helga, men jeg er usikker på om hun kommer fredag eller lørdag. Kommer hun fredag blir det bare én trening fredag, så må vi se an været lørdag. Kan vi få til en tur gjør vi det, men blir været som det har vært de siste dagene må jeg prøve å få til en grytidlig treningsøkt lørdag morgen. Samme hvis mamma kommer lørdag, da blir det tidlig økt før mamma kommer. Søndag håper jeg å få trent når mamma har dratt, men usikker på når det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen trening på morgenen i dag. Systemene hadde slått seg litt vrange, så måtte sitte og fikse i stedet for å trene. Hot Mojo utgår nok også. Jeg er for støl til å få noe veldig utbytte av det, og er redd for at jeg skal gjøre det verre med å tøye på såre og vonde muskler. Man merker jo ikke tøyinga like godt i varmen, og det er fort gjort å dra på seg verre hvis man er støl fra før. Tar en time i morgen tidlig i stedet, etter styrkeøkta. Da er jeg også ferdig med morgensjekken for en ukes tid.

Siden det ikke ble noen trening i morges, og ingen hot mojo i kveld blir det nok en liten økt på crosstrainer senere i dag. Har en del å gjøre hjemme, siden moren min kommer og skal være hos meg i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsøkt ble 30 min jogging + 5 min nedtrapping på TM i går, før push up challenge, egenmassasje og stretching. Var egentlig overhodet ikke motivert før økta, men da jeg først kom i gang med løpinga gikk det i grunnen veldig greit.

Har startet med push up challenge, egentlig en 100 push up challenge, men for meg blir det nok mer en 50 push ups challenge tenker jeg. :P Kjører programmet mandag, onsdag og fredag. Onsdag og fredag blir det litt mer brysttrening + skuldre og core i tillegg, mens mandag blir det bare push up sammen med annen trening. Så får vi se da, hvor langt jeg kommer om 6 uker.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal trene framover. Kroppen er IKKE god, hofta er skikkelig kranglete, og ene kneet murrer også litt. Jeg vil jo helst kjøre knebøy og mark, men usikker på hvor godt kroppen _egentlig_ har av det, samtidig som kroppen min aldri har blitt noe nevneverdig bedre av å droppe disse øvelsene. Skulle gjerne hatt råd til spesialpt som er god på skader og vondter, men det har jeg strengt tatt ikke råd til å unne meg om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se ... Onsdag var det spinningtime, knallgod time, fikk kjørt meg skikkelig og avsluttet med Push up challenge. Igår, torsdag ble det en ok styrkeøkt på morgenen, trente ikke på kvelden pga. jobb og husarbeid.

Usannsynlig hardt å stå opp i morges, og null energi på trening. Failed big time på challenge-økta og må nok kjøre uke 1 en gang til. Var på spinning også, og hadde null å gi, så pulsen var aldri oppe i mer enn 77%, men det var nå en time med puls på mellom 60 og 77%, så totalt bortkasta var det jo ikke. (Bare nesten).

I morgen skal jeg opp og kjøre styrketrening og en tur på mølla før mamma kommer. Søndag får jeg bare se an, siden jeg ikke vet når mamma reiser enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, lørdag ble det styrketrening og en kort, men effektiv omgang på mølla. Søndag gikk mamma og jeg tur på nesten 9 km, med veksling mellom opphold og småregn. Gikk først en tur rundt Frognerparken, og på vei tilbake ønsket mamma at vi stakk på kirkegården så hun kunne besøke graven til mormor og morfar, så da ble det en ekstra liten runde før vi kom oss hjem.

På kvelden stakk mamma på kveldssang-ting og jeg benyttet sjansen til å få en liten treningsøkt. Litt umotivert ettersom vi hadde vært ute i 1,5 t tidligere på dagen, og jeg ikke skulle kjøre noen ordentlig styrketrening. Fullt på senteret var det også, fra kvart på sju til nesten åtte på søndagskvelden. Ble mye egenmassasje og tøying, litt ymse rehabøvelser med og uten strikk og 20 min jogging på mølla før det ble mer egenmassasje og tøying. Veldig godt fornøyd med at jeg fikk til en treningsøkt søndag, siden mamma ble over til i dag.

I dag blir det Push up challenge og mest sannsynlig mølle eller noe sånt, ev. spinning om jeg finner en time med ledig plass. Jeg orker ikke stå i et varmt rom og trene Hot Mojo i dag, jeg trenger å få ut litt frustrasjon og fikk et par ting å tenke på på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med intervaller på CT, Day 1, Week 1 på push up challenge, også litt mer styrke på bryst og skuldre etterpå. Helt ok økt, fikk ikke helt sortert tankene, og har fortsatt alt for mye å tenke på, men fikk ut litt av frustrasjonen fra jobb, så det hjalp jo litt sånn sett i det minste.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening på morgenen i dag. Har morgensjekk fra i dag, gjennom helga og t.o.m mandag morgen. Morgensjekken avdekket problemer på morgenen i dag, så da var det bare å sitte og jobbe i stedet, så får jeg ta styrketreninga i kveld. Ikke helt fornøyd med den, for på kvelden er det gjerne så fullt, men er jo ikke så mye å gjøre med, og penga for morgensjekken kommer godt med.

Det blir altså styrketrening rygg og bein i kveld. Håper også jeg orker en 20-30 min på mølla etterpå. I morgen blir det push up challenge igjen, med mer bryst og skuldre etterpå. Skal også på en spinningtime kl 19. Torsdag er det bein og rygg igjen, og på kvelden blir det Hot Mojo. Fredag morgen push up challenge, mer bryst og skuldre, og så er jeg litt usikker på hva det blir til på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var noe kø på treninga i går, men ikke alt for ille. Ikke verre enn at jeg kunne kjøre en litt annen rekkefølge, og at jeg lot folk få bruke dips/chins-stativet innimellom mine sett. Jeg blir skikkelig irritert på de som sier nei eller som du virkelig merker ikke har lyst til å slippe deg til og drar på det og ... Da gidder jeg ikke altså. Selv sier jeg automatisk: "Ja, selvfølgelig", og når noen spør meg om jeg har mange sett igjen tilbyr jeg alltid å trene mellom hvis jeg har mer enn ett sett igjen.

Følte jeg fikk en ganske god trening i går, selv om jeg ikke fikk pulsen så voldsomt opp under styrkedelen. Da var det greit å få en halvtime pyramider på mølla etterpå. Totalt 35 min på mølla med nedtrappinga.

I dag så ting heldigvis bedre ut under morgensjekken, så da rakk jeg trening kl 7. Push up challenge, litt mer bryst og skuldre, også 20 min PW med stigning etterpå. Fin start på dagen, og jeg sov heldigvis noe mer i natt enn natt til i går, da jeg våkna kl 2 på natta, var lysvåken fram til over 3, før jeg slumret så vidt fram til alarmen ringte. Ikke ordentlig våken, men alt for klar over at jeg ikke fikk sove igjen. Kjenner likevel at det hadde vært deilig med litt mer søvn, og skulle gjerne krøpet under dyna ...

En ting som irriterer meg litt er hvor opphengt folk er i at jeg ikke sier God morgen. Jeg hilser jo, men for meg er ikke God morgen særlig naturlig å si. Det har veldig lite med at jeg ikke synes morgener er gode, selv om jeg fleiper litt med det, men med at selv om jeg i stor grad har lagt fra meg dialekta, så er akkurat god morgen ikke naturlig for meg å si. Er jeg rar sånn sett, Wolfmoon? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i bunn og grunn tror jeg ikke det er helt naturlig på dialekten vår. Prøvde nå, men neimen om det føles helt naturlig. Og jeg tror ikke det utelukkende skyldes at kl er 12.15 :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen spinningtime i går, jeg jobba fram til kl 20, da tok jeg en veldig kjapp halvtimes intervalløkt, før jeg fikk en tekstmelding fra kollegaen min og jeg bare måtte skynde meg hjem for å hjelpe til litt til.

I morges gikk det meste galt igjen, og jeg ble sittende med jobb hjemmefra fram til nærmere 8:30. Ingen trening i morges med andre ord, og jeg må legge styrketreninga til i kveld. Dermed utgår Hot Mojo i dag også, men det kan kanskje være like greit. Humøret er ikke på topp, og heller ikke formen, så en time i varm sal frister egentlig ikke nevneverdig. Det gjør riktignok ikke en styrkeøkt i rushen heller, men det går vel på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble sittende utover kvelden i går også, og da jeg var ferdig var jeg så sliten både fysisk og mentalt at jeg ble i sofaen. Det blir styrketrening i kveld, også må jeg vel få inn litt kondisjon også. Kroppen er sliten og jeg er trøtt, men i dag SKAL jeg trene, for jeg vet at jeg har godt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg! :blomst:

God helg! :)

Det ble ikke noen trening i går, til tross for at jeg dro tidlig fra jobb. Kroppen hadde kanskje fungert, men hodet var totalt utslitt, så jeg ble i sofaen. Da ble dagens trening desto mye bedre. Kjørte helkropp da, ettersom jeg ikke trente verken torsdag eller i går. Push up challenge går fortsatt dritt, det er faen ikke mulig å kjøre et maxsett på slutten. Da kollapser jeg bare før jeg har nådd minimum. Fordømt irriterende, men nivået under er liksom alt for lett også.

Utenom det fikk jeg en herlig økt med ass. pull ups i supersett med ass. dips, tung Pure strength leg press av typen der du nærmest ligger og legger på vektskiver, roing, gående utfall og leg ext. Jeg brukte lang tid på egenmassasje, dynamisk tøying og aktivering av muskler under oppvarminga, så økta ble på over 2 timer, selv uten kondisjon.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt umotiverte 40 min på mølla som økt nr. 2 i dag. 35 min løping og 5 min nedtrapping, også et par coreøvelser til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...