Gå til innhold

Hvor skal vi reise sommeren 2015? Hjelp!


malla93

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten min har begynt å tenke på sommerferie 2015 i juli/august. Vi er begge i 20-årene og elsker nye opplevelser. Vi har sett på flere alternativer hvor vi har vurdert:
- Mexico

- Vietnam
- Hawaii
- Brasil
- Thailand (vet det er regntid her om sommeren, så er kanskje ikke så aktuelt!?)

Noen som har noen gode anbefalninger, erfaringer og tips å dele? Kanskje andre land dere vil anbefale? Vi har sett for oss minst 3 uker og reiser fra Bergen, men må ikke nødvendigvis være på samme sted hele ferien. Vi er studenter begge to så har ikke alt å rutte med. Vi ønsker mest mulig opplevelser ut fra pengene.

Håper på gode tilbakemeldinger! :-)

Endret av malla93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vanskelig å gi råd uten å vite hvilket budsjett dere har og du sier at dere ikke har alt for mye å rutte med samtidig som dere ser på steder som er langt unna og nødvendigvis koster mer enn en charter til kreta.

Jeg har vært i Mexico og i Thailand av de alternativene dere tenker på. Begge land på vinterstid da så jeg vet ikke noe om sommertiden der men mener at det er mer regntid på begge stedene.

Vet at det er mindre regn som regel rundt Hua hin, Cha am områdene i Thailand og landet har jo rimelige levekostnader, mye å oppleve og norwegian har vel ganske rimelige biletter tror jeg.

Mexico( playa del carmen) er nydelig innenfor hotellresortene med kritthvite strender og god standard.

Utenfor er det mye fattigdom og endel militærbiler med militærfolk med våpen, noe som minner en på denne narkokrigen som foregår. Selv på en rolig plass som Playa del carmen så vi slike biler på veien til og fra flyplassen. Så til Mexico vil jeg anbefale å dra med charter.Nå drar jo ikke charterselskapene dit om sommeren og det er vel på grunn av klimaet på den tiden vil jeg tro.

Ellers så flyr jo norwegian til san fransisco og orlando. Begge er jo ok steder å besøke.

De flyr også til fort lauderdale og herfra går det jo også mange cruise. Disse går jo rundt i caribien.

Kan også fly til New York. Ta noen dager der og dra videre med fly eller ta et cruise derfra til Bahamas eller Bermuda f.eks.

Hvis du sjekker costa cruises og msc cruises så kan du finne mange spennende cruise som er ganske rimelige. Disse har mange fine turer i Europa og østersjøen.

Et cruise er inkludert all mat og man får mulighet til å se mye i løpet av turen.

En vanlig charter til et land eller sted rundt middelhavet kan jo også være bra. For det første er det billigere, kortere flyreise og garantert fint vær. Og om man sjekker ut utflukter og faktisk blir med på turer så kan man oppleve mye på en gresk øy, kypros, mallorca etc. Jeg har vært på de fleste og reist rundt på hele øyene og sett mye mer enn badestranden og hotellet. Absolutt å anbefale.

Jeg har vært på mange turer rundt i verden og den mest spennende, annderledes turen vi har vært på er denne.

http://www.tema.startour.no/reiser/Asia/Kina/Den-store-kinareisen/

En fantastisk opplevelse i en helt annen verden. Vi gjorde den om sommeren i juli måned. Det regnte en dag på 14 dager , var deilig og varmt i Kina på den tiden.

I prisen er all mat, fly, hoteller og nesten alle opplevelsene inkludert. Et par show som er valgfrie. Disse er flotte og koster bare litt ekstra.men ikke mye.

Så denne turen vil jeg anbefale først om det ligger innefor budsjettet og dere virkelig vil oppleve noe nytt og annderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å gi råd uten å vite hvilket budsjett dere har og du sier at dere ikke har alt for mye å rutte med samtidig som dere ser på steder som er langt unna og nødvendigvis koster mer enn en charter til kreta.

Jeg har vært i Mexico og i Thailand av de alternativene dere tenker på. Begge land på vinterstid da så jeg vet ikke noe om sommertiden der men mener at det er mer regntid på begge stedene.

Vet at det er mindre regn som regel rundt Hua hin, Cha am områdene i Thailand og landet har jo rimelige levekostnader, mye å oppleve og norwegian har vel ganske rimelige biletter tror jeg.

Mexico( playa del carmen) er nydelig innenfor hotellresortene med kritthvite strender og god standard.

Utenfor er det mye fattigdom og endel militærbiler med militærfolk med våpen, noe som minner en på denne narkokrigen som foregår. Selv på en rolig plass som Playa del carmen så vi slike biler på veien til og fra flyplassen. Så til Mexico vil jeg anbefale å dra med charter.Nå drar jo ikke charterselskapene dit om sommeren og det er vel på grunn av klimaet på den tiden vil jeg tro.

Ellers så flyr jo norwegian til san fransisco og orlando. Begge er jo ok steder å besøke.

De flyr også til fort lauderdale og herfra går det jo også mange cruise. Disse går jo rundt i caribien.

Kan også fly til New York. Ta noen dager der og dra videre med fly eller ta et cruise derfra til Bahamas eller Bermuda f.eks.

Hvis du sjekker costa cruises og msc cruises så kan du finne mange spennende cruise som er ganske rimelige. Disse har mange fine turer i Europa og østersjøen.

Et cruise er inkludert all mat og man får mulighet til å se mye i løpet av turen.

En vanlig charter til et land eller sted rundt middelhavet kan jo også være bra. For det første er det billigere, kortere flyreise og garantert fint vær. Og om man sjekker ut utflukter og faktisk blir med på turer så kan man oppleve mye på en gresk øy, kypros, mallorca etc. Jeg har vært på de fleste og reist rundt på hele øyene og sett mye mer enn badestranden og hotellet. Absolutt å anbefale.

Jeg har vært på mange turer rundt i verden og den mest spennende, annderledes turen vi har vært på er denne.

http://www.tema.startour.no/reiser/Asia/Kina/Den-store-kinareisen/

En fantastisk opplevelse i en helt annen verden. Vi gjorde den om sommeren i juli måned. Det regnte en dag på 14 dager , var deilig og varmt i Kina på den tiden.

I prisen er all mat, fly, hoteller og nesten alle opplevelsene inkludert. Et par show som er valgfrie. Disse er flotte og koster bare litt ekstra.men ikke mye.

Så denne turen vil jeg anbefale først om det ligger innefor budsjettet og dere virkelig vil oppleve noe nytt og annderledes.

Tusen takk for utfyllende svar caroprins! :)

Vi ser for oss en flybilett til maks 8000-9000kr pr. pers og muligens et budsjett på totalt ca. 20 000 - 25 000 kr. Det vi har sett for oss har vært å bestille flybilletter tur/retur i første omgang. Foreløpig har vi ikke reisefølge, men det vi ønsker er en ferie der vi kan slappe av på hvite strender, utflukter, opplevelser og kanskje storby. Vi er begge eventyrlysten. I denne omgang ønsker vi noe litt annet enn chartertur da vi begge har vært på flere charterturer der vi har hatt mange gode opplevelser. Vi er ganske fleksibel, og kan gjerne reise fra sted til sted hvis budsjettet holder. I sommeren 14 var vi på øyhopping i Hellas noe som var veldig opplevelsesrikt.

Tematuren til Kina som du linker til virker veldig spennende og er absolutt noe vi har snakket om. Men vi kom egentlig frem til at det må bli ved en seinere anledning siden vi neste sommeren ønsker en mer selvstendig ferie hvor vi kan legge opp dagene våres på egenhånd etter hva vi ønsker å oppleve.

Når det gjelder statene så har kjæresten min reist hele landet på tvers i en 4 ukers periode. Han har derfor lyst å reise et annet sted fremfor statene, men at det kan med nød bli et alternativ.

Som nevnt tidligere er det:

-Asia

-Sør Amerika

-Mellom Amerika

Som frister aller mest. Planen er i ugangspunktet å reise siste uken i Juli 2015. Er det noen som har noen erfaringer fra tidligere ferier som dere kan dele? gjerne erfaringer med reiseruter etc. kom gjerne med tips ang. fly billetter/selskap, hoteller eller lure måter å overnatte på, vi setter pris på alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt annpå hva dere vil se og.

Jeg liker veldig godt Hong Kong, Singapore, Maylasia, Japan og Sør-Korea.
MEN det er veeeeeeeeldig varmt om sommeren, så det må dere være forberedt på, men overlevde jeg - er jeg rimelig sikker på at dere også gjør det.

Angående regntid så er det litt så som så. Det kommer veldig annpå hvor du befinner deg i landet.

Vet det er gode priser på å reise til Sør-Korea via Russland i hvert fall. Det som også er lurt, dersom dere ender i Asia, er å bestille reiser videre i Asia, fra Asia. Altså at dere bestiller feks en tur til Tokyo fra Hong Kong. Det pleier å være billigere.
Jeg har reist til alle de andre landene fra Sør-Korea selv.

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt meg ut Sardinia neste sommer. Kanskje noe å kikke på.

Om du vil ned i Karibien så kan jeg anbefale Aruba. Dit vil jeg i alle fall tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har følgende forslag. Ta flyet til Kuala Lumpur, vær her et par dager før du tar deg et innenriksfly til litt nord i landet, husker ikke hva det heter, før du setter deg på båten ut til Perhentian Island. Da går du i land med ryggsekken ut i vannet og er kommer til et naturreservat. Her kan du bære en stund, det er flere overnattingsmulighetet. Når jeg var der så svømte vi med småhai og skilpadder og badet mens apemne slang seg i palmene på stranden. Så setter du kursen mot fastlandet igjen og tar så toget gjennom Malaysia til Singapore. Super tur mye å oppleve!

Endret av fruenge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...