Gå til innhold

Reisefølget mitt avlyste...


aurinko

Anbefalte innlegg

Ikke smart å reise alene i sør-amerika. Det kontinentet er infisert av kriminalitet. Du vil bare komme hjem igjen i en bodybag. Og de so msier noe annet har bare hatt griseflaks på sin reise.

Anonymous poster hash: 8a871...c6f

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne med å adressere denne gørra du hoster opp her, eller hvorfor jeg i det hele tatt gidder å forsøke, men la oss prøve:

I løpet av de siste 10 årene har titusenvis av norske kvinner reist alene til Sør-Amerika. To av dem har blitt drept der. To kvinner av et ukjent antall tusen. Er det hva du kaller griseflaks?

Etter din definisjon er det i såfall mye som kan kalles griseflaks. Man kan for eksempel bruke en sag uten å sage av seg fingrene eller ta et badekarbad uten å drukne. Statistikk og allmenn oppfatning av hva flaks betyr, vil tilsi at slike ting skal gå helt fint, med mindre man har ekstrem uflaks eller oppfører seg uansvarlig.

Mulig du mister poenget mitt her, men det jeg vil frem til er at det er ikke er farlig å reise til Sør-Amerika alene som kvinne, så lenge man bruker hodet og ikke er ekstremt uheldig. Tallene i drapsstatistikken snakker for seg selv, og kan umulig skremme noen fra å reise. I løpet av samme periode har fire norske kvinner blitt drept i Danmark.

Kilde: http://www.vg.no/spesial/2014/drept-i-utlandet/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten noen som har erfaringer med flighthub.com? Fant noen billige billeter til Costa Rica, og tenkte jeg kunne bestille nå siden jeg må ha en billett ut av USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er det en stund siden du postet, men hadde jeg vært deg, hadde jeg rett og slett bare reist. Les deg godt opp på forhånd om landene du skal besøke, lær noen helt elementære spanske fraser (det går fort) og la det stå til. Bruk sunn fornuft og stol på magefølelsen. Om du ikke føler deg vel, er det jo faktisk bare å dra hjem igjen! Du er jo stor jente :)



Anonymous poster hash: 9eb66...2c9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! En god venn fra folkehøgskolen jeg gikk på i fjor hadde veldig lyst til å være med! Så nå skal vi reise sammen! 😊Nå er alt av utstyr kjøpt inn, vaksiner er tatt og vi bare venter på avreisedato som er 20 januar! :)

Endret av aurinko
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! En god venn fra folkehøgskolen jeg gikk på i fjor hadde veldig lyst til å være med! Så nå skal vi reise sammen! Nå er alt av utstyr kjøpt inn, vaksiner er tatt og vi bare venter på avreisedato som er 20 januar! :)

Så utrolig gøy at det løste seg! :hoppe: Ååh virkelig ikke lenge til! Jeg er så misunnelig på deg som skal ut å reise nå :fnise: Jeg er i gang med å planlegge neste reiserute allerede, men det er over ett år til før jeg reiser :grine:

Håper du får en kjempefin tur! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig gøy at det løste seg! :hoppe: Ååh virkelig ikke lenge til! Jeg er så misunnelig på deg som skal ut å reise nå :fnise: Jeg er i gang med å planlegge neste reiserute allerede, men det er over ett år til før jeg reiser :grine:

Håper du får en kjempefin tur! :blomst:

Ja! Tusen takk for det :blomst: Gleder meg veldig nå! Hvor går reisen din hen? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Tusen takk for det :blomst: Gleder meg veldig nå! Hvor går reisen din hen? :laugh:

Min neste tur skal gjennom Mellom Amerika og så videre til Sør Amerika igjen, har planer om å reise til Mexico, Belize, Guatemala, San Salvador, Nicaragua, Costa Rica og Panama. Der etter Colombia og Ecuador :)

Muligens jeg får tid til å se Brasil og Argentina også, men det kommer helt an på pris og tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste tur skal gjennom Mellom Amerika og så videre til Sør Amerika igjen, har planer om å reise til Mexico, Belize, Guatemala, San Salvador, Nicaragua, Costa Rica og Panama. Der etter Colombia og Ecuador :)

Muligens jeg får tid til å se Brasil og Argentina også, men det kommer helt an på pris og tid!

Åh, så gøy! Samme landene som jeg skal til nå! Du får ha en god tur når den tid kommer! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller dessverre ikke 18 før i mars, hvis ikke skulle jeg tatt kontakt. God tur! :)



Anonymous poster hash: 7d122...5a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så gøy! Samme landene som jeg skal til nå! Du får ha en god tur når den tid kommer! :blomst:

! Du får gi meg tips når du er tilbake! :blomst: Masse god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis alene! Kjenne to jenter på din alder som uavhengig av hverandre har reist aleine i sør-amerika og de hadde det begge helt fantastisk. Det er mange i samme situasjon som deg så det er lett å bli kjent med folk. Hun ene har reist omtrent hele verden rundt på egenhånd.

Så lenge du er fornuftig og litt street-smart så er det bare å hoppe i det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...