Gå til innhold

Mor og barn-tur


MaiTai

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en liten reiseopplevelse for meg og datteren min. Nå i høst! Er det noen som har noen tips?

Kriterier: ikke for dyrt, passer for barn, varighet ca 2-4 dager.

Nesten alt sv interesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

København har jo Tivoliet, Den blå planet og Zoo.

Har hørt de skal ha et fint julemarked også, sikkert mye gøy å se på for en 6åring også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julemarkedet i Tivoli er fantastisk flott. Og er ikke været for ille, så er resten av attraksjonene også åpne, så det går an å ta litt karuseller osv. Men det er kanskje litt sent på året? Fra 15. november så jeg.

Evt. har de Halloween-cruise med DFDS: http://www.dfdsseaways.no/minicruise/halloweentilbud/

Det er jo også masse museer og slikt i København, Ripley's, Guinnes World Records, HC Andersens verden: http://www.ripleys.com/copenhagen/



Anonymous poster hash: 5410a...453
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til Gøteborg en helg i desember med min datter på 9.

Vi tar toget fredag morgen. Så blir det shopping og slikt sålenge hun orker på fredagen. Lørdag skal vi være i Liseberg på julemarked og 'julebord' og søndag skal vi på Universum før vi tar toget hjem igjen på kvelden.

Innimellom blir det cafelunsjer, restaurantmiddager, hotellkos og andre ting hun liker.

Vi gleder oss. Dvs jeg gleder meg. Hun vet enda ikke at vi skal dra. Det er en overraskelse :)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er avhengig av sol og varme, så er disneyland paris et fint sted å reise til

Kriterier: ikke for dyrt, varighet ca 2-4 dager

Les, så svar ;)

Anonymous poster hash: d7c6c...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriterier: ikke for dyrt, varighet ca 2-4 dager

Les, så svar ;)

Anonymous poster hash: d7c6c...83c

Med litt planlegging trenger ikke disneyland paris bli så dyrt. Sas og norwegian kjører stadig kampanjer. Det samme gjør disneyland paris - spesielt i vinterhalvåret. Jeg reiste med 3 barn for rundt et år siden. Ungene bodde gratis og kom gratis inn i parken.Betalte kun overnatting for meg selv - og siden vi bodde på et disneyhotell, kom jeg gratis inn i parken. Alle 4 fikk gratis måltidskuponger til lunch og middag + gratis frokost på hotellet. Og når jeg da fikk kampanjebilletter på Norwegian, så ble ikke oppholdet så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på en liten reiseopplevelse for meg og datteren min. Nå i høst! Er det noen som har noen tips?

Kriterier: ikke for dyrt, passer for barn, varighet ca 2-4 dager.

Nesten alt sv interesse!

Disneyland Paris er en hit :) Vi var der nettopp :) Ikke for dyrt, ikke for langt og MASSE for barn :) fantastisk! Vi betalte 7500 for pakketur igjennom sembo.no. Da var det fly, hotell m/frokost og 3 dagers billetter til begge parkene inkludert.

Anonymous poster hash: 86b21...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriterier: ikke for dyrt, varighet ca 2-4 dager

Les, så svar ;)

Anonymous poster hash: d7c6c...83c

Bør kanskje ta litt selvkritkk der eller? Her kommer faktisk folk med tips som har erfaring selv på noe som faktisk ikke er så dyrt som du skulle tro. Vi har vært der nå i høst, og vi betalte ikke mye. De har mye høstkampanjer dit. Synes man skal være litt ydmyk når noen gidder å komme med tips. Aner ikke hva du ser for deg i pris, men en kort tur på 2-4 dager blir fort opp i 10 000+ om man skal reise utenlands. Innenlands kanskje maks 5000, kommer jo an på.

Anonymous poster hash: 86b21...854

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man vil ha en rimelig helgetur er faktisk 7500 ganske mye ;)

Jeg har betalt 4.000kr for vår helg i Gøteborg og da ar jeg vært ganske "råflott" i hotellvalget ;) (Toget koster ca. 1000kr tur/retur for 2 pers, også betaler vi vel rundt 1500kr natta for hotellet inkl. frokost.) Vi kunne fint funnet ett hotell til under 1000kr natta, og i såfall ville reise og oppholdt kostet oss under 3.000kr.

Jeg har tenkt å kjøpe buss/trikke kort som gjelder hele helgen slik at vi kan komme oss litt rundt og ikke trenge å gå hele tiden. Det koster 160 SEK (totalt for oss begge.)

Mat og drikke og slikt kommer naturligvis i tillegg, men det gjør det jo i Paris også :)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt dratt til London. Mye fint å se der, ta tur med toetasjers buss, se i butikker, gå på teater, ta London Eye, spis på barnevennlig restaurant (Rainforest Café v/Leicester square?), gå på det store akvariet ved London Eye. Gå på Tate Modern, gratis inngang og moderne kunst i et barnevennlig museum!

Det er alltid kjekt å se Big Ben og Westminister, dette er bygg hun kanskje kjenner igjen, og som stadig dukker opp på TV, i bøker etc.



Anonymous poster hash: 9e3f4...3f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...