Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Jeg og Sambo bestemte oss for å prøve å få barn for ca 2 år siden, men det viste seg å ikke være så lett som det virket som. Det skal liksom bare være nørdvendlig og ha litt :sengekos: , så er det gjort. Men neida.

Men nå i januar var han hos privat GY å leverte prøve noe så viste at det ikke var så bra, ikke så avktive + halvparten av svømmere enn det så var normalt :( Beskjeden var : Sannsynligheten er ganske liten for at dere vil klare å få barn på egenhånd, så vi anbefaler dere å reise til haugesund :grine:

Da han var der tok han itilegg noen blodprøver. Jeg måtte ogstå ta blodprøver. Så jeg bestilte time hos fastlegen min, å fikk time 2 dager etter, for blodprøve å to dager etter underlivsundersøkelse, (celleprøve osv). I tilegg sendte hun henvisning til Haugesund Fertilitetsklinikk.

Jeg kan jo fortelle at jeg blir 23 i år, og sambo 26.

På sommeren ifjord, kjøpte vi våres første leilighet sammen, forlovet :hjerte: også våre :catmilk: :catmilk: søte puser :rodmer:

I april hadde jeg gleden av å få en positiv graviditets-test. Men gleden varte ikke lenge, da jeg hadde en SA 10 dager senere. :trist:

Dette gjorde at jeg utsatte samtale-timen vi hadde på sykehuse i juni til oktober.

Samtalen gjekk fint, vi ble godkjente. Så nå var alt igang :danse:

Medisinstart ble på dag 20 i syklusen- 25 oktober (spray) og sprøytestart- 7 november.

Uttaket ble 21 november 2012 = 9 egg :hoppe:

Innsett 23 november 2012 = 2 egg inn :)

03 desember 2012 = Positiv Graviditets-test :rodmer:

Stolt ruger, og håper spiren holder seg i 8 måneder til :pls::hjerte:

Endret av CathrineMic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Årh! Kjenner jeg begynner å bli litt utolmodig! Har enda ikke fått brev fra sykehuset.. Eneste jeg tenker på er jo baby om dagen. Ser det hele tiden føler jeg, å ikke hjelper det på at jeg drømmer så masse om det også. Å håper at jeg gjerne kan ha blitt gravid. Men vet jo inderst inne at det er så liten sannsynlighet for at det skjer, så legger jo den tanken fra meg me en gang igrunn... Jaja, vi får bare fortsette å vente å håpe på at det skjer noe snart tenker jeg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du blitt utredet engang? Kun én sædprøve fra mannen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt blodprøver, celleprøve å vanlig underligvsultralyd. Mannen har bare levert en sædprøve som ikke var så bra ja. Det var da når han leverte den di sa at vi burde få hjelp, via prøverør. så da var jeg å tok blodprøver å celleprøve noen dager etter det..

Føler ting tar så laaang tid når en venter på noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man har en dårlig sædprøve så pleier man å måtte levere enn ny, ca 3 mnd etter. Det kan være at det var en engangstilfelle.

Har du regelmessige sykluser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tok det vell gjerne mer som en selvfølge da jeg ikke blir gravid, å de får den prøven.. Ikke vet jeg, jeg var ikke med når han leverte den..

Jepp, har regelmessige sykluser, det har jeg hatt i alle år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var i samme situasjon. Fant ut at mannen hadde nedsatt kvalitet før jul og gynekologen sa at det var nesten ingen sjanse for at vi klarte det på egenhånd. Vi ble henvist til ICSI. Jeg ble ikke utredet videre av egen gynekolog siden sædprøven var så nedslående. Vi ble henvist til fertilitetsklinikk offentlig. Det tok ca. 3 uker før vi fikk brev i posten og timen var ca. 2 uker senere. Så ikke veldig lang ventetid.

Jeg ble skikkelig stressa fordi jeg ikke fikk mensen i januar. Typisk det når man skal i gang med alt at syklusen begynner å klusse. Men jeg tenkte det var fordi det var mange tanker i hodet, så tilslutt tok jeg en graviditetstest bare for å få det ut av verden. Til vår store glede så var testen positiv!!!!!!!!!!! Nå er vi 9 uker på vei. Så ikke mist håpet! Det mest fantastiske kan skje i ventetiden :)

Lykke til! Håper spiren sitter snart med hjelp eller uten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så kort tid det gjekk. Kan jeg spør hvilket sykehus du ble henvist til?

Jeg har enda ikke fått brev i posten, synes jeg kunne fått ett snart ;P hehe..

Dere klarte det selv? Det var nesten så jeg fikk ett lite håp, selvom det ikke har skjedd noe på lang tid. Men hvem vet, kansje vi skulle klart det. Ingenting hadde vært bedre enn d :D

Tenk, 9 uker på vei. Så fantastisk.. Måtte dere få en fantastisk graviditet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble henvist til Porsgrunn.

Ja tenk vi klarte det selv. Trodde det nesten ikke selv. Har ikke gått opp for meg ennå.

Lykke til :) Ikke gi opp på egenhånd selv om dere har fått beskjed om nedsatt kvalitet. Min mann hadde meget dårlig kvalitet og enda klarte vi det. Man trenger bare en celle som finner veien vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Nesten så jeg fikk ett lite håp her, om å kunne klare det på egenhånd. Får bare krysse fingrene for at det går, å om det ikke går, at vi i det minste får hjelp snart! :jepp:

Vi skal til Haugesund, så håper det ikke er lang ventetid der :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På lørdag fikk jeg brev fra sykehuset om tilkalling den 7 juni for samtale.. Skal bli godt å komme igang nå kjenner jeg :) Håper det ikke tar så lang tid fra vi har vært til samtale til ting begynner, med hormoner osv.. Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg viiiiiil at det skal bli juni nå.. Men føler det er en eeevighet til :/

Noen som vet hva vi snakker om på disse samtalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viiiiiil at det skal bli juni nå.. Men føler det er en eeevighet til :/

Noen som vet hva vi snakker om på disse samtalene?

Hvilken avdeling er dere kalt inn til? Er dere endelig godkjent for prøverør?

Første samtale, dersom man ikke er endelig godkjent, består i å fylle ut søknad. Her rekvierers også de testene som kreves for å bli godkjent. Lap av deg, nyere sædprøve av han, progesteronprøve av deg, test av dine eggreserver og test av kromosonfeil hos han. Samt en gynekologisk undersøkelse og bilder. Kort oppsummert en ganske teknisk samtale.

Dersom dere er endelig godkjent for prøverør og dette er forsamtale består timen av en prat om deres søknad og vurdering av behandlingsform. Deretter gynekologisk undersøkelse. Så en samtale med sykepleier der oppstartsdato settes, og dere går gjennom behandlingsopplegg og medisiner, samt at dere får opplæring i hvordan sprøytene settes. Dersom det er denne typen time har dere allerede fått tilsendt en del materiale om behandlingsprosessen, som dere bør sette dere godt inn i før timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, du spør godt nå :fnise: Men, det vi fikk i posten, var ett ark vi måtte fylle ut, å to "bøker" om hvordan ting fungerte osv osv, pluss mangen ark til meg å mannen, husker ikke eksakt hva de arkene var. Men det var og ett glass i pakken, som mannen skulle ha med seg på samtalen... Vet ikke helt om dette betyr at vi er godkjente eller ikke jeg?

Det er Haugesund vi har fått time til :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ehm, du spør godt nå :fnise: Men, det vi fikk i posten, var ett ark vi måtte fylle ut, å to "bøker" om hvordan ting fungerte osv osv, pluss mangen ark til meg å mannen, husker ikke eksakt hva de arkene var. Men det var og ett glass i pakken, som mannen skulle ha med seg på samtalen... Vet ikke helt om dette betyr at vi er godkjente eller ikke jeg?

Det er Haugesund vi har fått time til :))

Høres ut som forsamtale før oppstart, det er mulig Haugesund gjør dette litt annerledes enn de klinikkene jeg er kjent med, og at de slår sammen oppstartssamtale og gjennomgang av søknad. Hvis dere ikke har tatt kromosomprøve og test av eggreserver må dette gjøres før man er endelig godkjent.

Uansett vil samtalen inneholde de elementene jeg beskriver over. Glasset betyr at mannen må ta med en prøve som er maks en time gammel til timen.

Bruk tid på å sette dere godt inn i materialet dere har fått. Behandlingsopplegget kan virke litt uoversiktelig, særlig dosering av sprøyter, og hvilken dag hva skjer. Det er en stor fordel å være godt kjent med dette slik at man ikke overser noe viktig, og har de riktige spørsmålene klare til timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ta en underlivskjekk av meg når vi kommer der. Dette har jeg også gjort før. Blodprøver har vi begge også tatt. Når henvisningen ble sendt, tok jeg også celleprøve, siden det var gått 2,5 år siden sist.

Vet ikke helt va de der kromoromprøve og eggreserver er fornoe?

Kjempemasse å sette seg inn i.. Vi har heldigvis god tid til å lese på de vi har fått, å tenke igjønå hva vi skal spør om osv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ååh.. I juli skal vi på ferie, til varmere strøk.. Men vi har ikke bestemt oss ennå.

Vi har jo veldig lyst til Thailand, men der er det jo regntid i den tiden vi har ferie, så vet ikke helt hvordan det vil være å være der da? Noen som har vært i Thailand i juli? Hvordan var det mtp regn, å varmen/sol? Å hvor var dere?

Ellers kunne vi tenkt oss til Brasil også, men virker som det er regntid der også... Sukk...

Noen som har noen plasser å anbefale der ute i verden?

MÅ være fine gode sandnstrender, gode shopping muligheter, ikke så alt for dyrt,å greit med uteliv, varmt, masse sol, å lite regn.. Ellers kunne vi jo bare blitt hjemme :fnise: *Kravstor* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Ca 1 april skulle jeg fått TR, men den kom aldri, idag, 5 over tiden, tok jeg test. Det viste seg at jeg hadde blitt gravid å var 2-3 uker på vei. Jeg kan ikke fatte det, mannen kan ikke fatte det. Vi har klart å bli gravid på egenhånd. Vi har ikke tenkt på å ha sex på rett tid engang. Snakk om å vær heldig. Fy fader så glad jeg er, ikke det at det har gått helt opp for meg heller enda, men likevell :D

det jeg lurer på nå, er hva gjør jeg nå? Ringer jeg lengen på tirsdag? Hva sier man? "hei, jeg har blitt gravid å er rundt 3 uker på vei"

dette er så spennende :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...