Gå til innhold

Praksiserfaring fra utdanning med i cven?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet sykepleier og holder nå på å søke jobber. Under utdanningen har jeg hatt praksis på sykehus, sykehjem og i psykiatrien, er dette noe man skriver ned under arbeidserfaring på cven?



Anonymous poster hash: badec...d0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det sier vel seg selv. Du kan jo nevne det i søknaden... at du har lært/opplevd ditt og datt fra praksisperioden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Alle sykepleiere har hatt praksis under utdanning, men det hører ikke med på en cv. Dersom du hadde en praksis som du mener er relevant for stillingen du søker på ville jeg heller nevnt det i søknaden.



Anonymous poster hash: 647dd...8f3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du og bør du gjøre. Det er jo arbeidserfaring og gjør at CV-en din ser sterkere ut. Jeg er utdannet ingeniør og skrev prosjektarbeid under arbeidserfaring da jeg søkte. Har også vært med på å selge ut nyutdannede (konsulenthus) og vi fører alltid opp prosjektarbeid/praksisarbeid under erfaring.



Anonymous poster hash: 89211...839
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, selv om de var litt motstridende.Kanskje lage en egen bolk jeg kaller praksiserfaring/arbeid da? Praksisen i utdanningen utgjør nesten halve studiet, så er jo på mange måter der jeg har opparbeidet meg erfaring til å mestre de arbeidsoppgaver og prosedyrer som følger utdanningen.



Anonymous poster hash: badec...d0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider