Gå til innhold

Hvilke muligheter har jeg? 29 år ingen utdanning...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av den jobben jeg har nå og kunne ikke tenkt meg å ha den ut livet. Å gå tilbake til skolebenken med 16 åringer orker jeg ikke. Gikk tidligere på elektro og strøyk på 2 ganger... Jeg vil ikke tilbake dit.

Men hvilke muligheter er det? Ser etter en forholdsvis kort utdanning som gir meg en akseptabel lønn. Har bare grunnskole.

Anonymous poster hash: e697b...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må vel få tatt studiekompetansen først uansett? Hvis ikke så vet ikke jeg om noen utdanninger man kan ta utenom.. Kanskje noen andre vet?:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyvertinne, det tror jeg bare er kurs...

Nei. Man må ha bestått VGS.

Anonymous poster hash: 53928...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta fagene du mangler som privatist da? Så kan du lese hjemme, uten å gå på skole.



Anonymous poster hash: d97b2...f61
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treider fagskole har en del kortere studier som sekretær osv. De skriver dette "fullført og bestått videregående opplæring. Realkompetanse eller relevant yrkespraksis kan kompensere for manglende utdanning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange muligheter, men poenget er å finne de selv

Anonymous poster hash: 5d7e0...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke ha bestått VGS, men det er en fordel om man har gjort det.

http://www.ung.no/oss/utdanning/vidutd/61605.html

Anonymous poster hash: afc78...c8e

Jeg vet ikke helt hvorfor du har med denne linken. Det står jo kun her at det ikke kreves et bestemt utdanningsprogram, men at noen stillinger krever generell studiekompetanse. Norwegian stiller hvertfall krav om bestått VGS.

Anonymous poster hash: 53928...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller du kan ta studiekompetanse som voksenopplæring og gå videre. Det er en mulighet ihvertfall.



Anonymous poster hash: 99cfe...02c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ufattelig dette utdanningspresset det er blitt. Må ha årevis på skole og kurs i haugevis.

Hadde aldri orket dette maset. Er jaggu glad skolen tok slutt for meg etter niende.



Anonymous poster hash: 6ce4f...d9e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ufattelig dette utdanningspresset det er blitt. Må ha årevis på skole og kurs i haugevis.

Hadde aldri orket dette maset. Er jaggu glad skolen tok slutt for meg etter niende.

Anonymous poster hash: 6ce4f...d9e

Det finnes faktisk flere mennesker her på kloden som synes det er gøy å lære og å gå på skolen/universitet. :) Jeg har nettopp begynt på medisin her i Norge og jeg har aldri vært så oppspilt for noe noen gang tidligere. Dette er supergøy!

Men grunnskole er jo grunnleggende. Jeg ser ikke helt hvorfor dette er så ille. Når det kommer til press angående høyere utdanning er jeg enig med deg.

Anonymous poster hash: 53928...dc9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes faktisk flere mennesker her på kloden som synes det er gøy å lære og å gå på skolen/universitet. :) Jeg har nettopp begynt på medisin her i Norge og jeg har aldri vært så oppspilt for noe noen gang tidligere. Dette er supergøy!

Men grunnskole er jo grunnleggende. Jeg ser ikke helt hvorfor dette er så ille. Når det kommer til press angående høyere utdanning er jeg enig med deg.

Anonymous poster hash: 53928...dc9

Finnes masse folk på kloden som ikke liker skolen og universitetet også.

Er ille at man omtrent ikke får jobb fordi man MÅÅÅ ha årevis på skole. De som ikke liker skole er henvist til drittjobber pga at de med utdannelse tar alt det andre.

Forjævli at bare fordi man ikke like skole så må man ta til takke med dritt.

Anonymous poster hash: 6ce4f...d9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes masse folk på kloden som ikke liker skolen og universitetet også.

Er ille at man omtrent ikke får jobb fordi man MÅÅÅ ha årevis på skole. De som ikke liker skole er henvist til drittjobber pga at de med utdannelse tar alt det andre.

Forjævli at bare fordi man ikke like skole så må man ta til takke med dritt.

Anonymous poster hash: 6ce4f...d9e

Det er jeg helt enig med deg i, det går en inflasjon i utdannelse, og yrker som man kunne greid uten spesiell utdannelse "krever" nå utdannelse. Jeg har selv jobbet i en jobb som krevde bachelor, sammen med masse gamle damer som ikke hadde bestått vgs. Da de fikk jobben på 80 tallet, var det ingen krav til de, og det er bare den veien det går...

Til TS: du må ikke undervurdere nettverk, det kan få deg inn steder som ellers hadde vært vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Selv har jeg bare grunnskole, er 38 år, men har likevel 825000 i året. Jobber minimalt.

Det går altså an uten denne hersens båssetteren som kalles skole.



Anonymous poster hash: 6ce4f...d9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes masse folk på kloden som ikke liker skolen og universitetet også.

Er ille at man omtrent ikke får jobb fordi man MÅÅÅ ha årevis på skole. De som ikke liker skole er henvist til drittjobber pga at de med utdannelse tar alt det andre.

Forjævli at bare fordi man ikke like skole så må man ta til takke med dritt.

Anonymous poster hash: 6ce4f...d9e

Det finnes mange yrker hvor en kun trenger yrkesfag. Jeg vil ikke si at dette er drittjobber. Det finnes vel også flere "kreative" yrker som ikke trenger noe særlig utdanning.

Anonymous poster hash: 53928...dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...