Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Vi har ikke hatt annet enn ei gretten frøken som har vært litt varmere enn normalt (men ikke feber - 37.8 grader), etter tre vaksiner. :jepp: C var 64 cm og nesten 7,5 kg da vi målte henne nå på tirsdag. Store lille frøken.

Håper alt står bra til der! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det er ikke noe særlig når de små får feber og ikke i slag. Heldigvis lenge til neste ja! :)

Delphina, vesla di har jo passert mi!! :fnise:

-----

I går kveld ville ikke vesla legge seg.. mammaen syntes det egentlig var helt greit for hun ville bare kose kose og kose!! :rodmer:

God helg jenter!! Her skinner solen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenk at vesla mi nå er passert et halvt år!! :rodmer:

Vi sliter så veldig med at hun ikke tar flaske. Hun har gjort det tidligere, vet hvordan det skal gjøres, hun vet det er melk på den men vil bare ikke drikke av den! Uansett hvilken flaske det er eller om det er mme eller mm som er på flasken. Men nå er hun jo blitt så stor at istedenfor et melkemåltid kan hun jo få et grøtmåltid eller noe på glass. Det må kunne gå en gang iblandt vel..? Grøten kan jo også blandes med mm. Jeg har fått litt jobboppdrag og barnevaktene står i kø, men er ikke så lett uten mamma sin pupp... :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Tenk at vesla mi nå er passert et halvt år!! :rodmer:

Vi sliter så veldig med at hun ikke tar flaske. Hun har gjort det tidligere, vet hvordan det skal gjøres, hun vet det er melk på den men vil bare ikke drikke av den! Uansett hvilken flaske det er eller om det er mme eller mm som er på flasken. Men nå er hun jo blitt så stor at istedenfor et melkemåltid kan hun jo få et grøtmåltid eller noe på glass. Det må kunne gå en gang iblandt vel..? Grøten kan jo også blandes med mm. Jeg har fått litt jobboppdrag og barnevaktene står i kø, men er ikke så lett uten mamma sin pupp... :kgbaby:

:strix: for ei stor lita jente!

Dette med flaske har vi også problemer med, og her i gården er det også nødvendig med flaske selv om jeg ikke jobber. Skulle gjerne delt gode råd, men sitter og sliter en del her.

Håper dere har det bra. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Mam-flaske?

Baby trenger ikke suge, men "melker" flasken på samme måte som puppen ;) Fås kjøpt på mat-butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Mam-flaske?

Baby trenger ikke suge, men "melker" flasken på samme måte som puppen ;) Fås kjøpt på mat-butikken.

Den skal jeg prøve. Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg kjøpt denne flasken

Håper den slår an :)

I dag tok samboer å gå flaske, melk med litt grøt. Gikk ned på høykant. Så uten tvil, hun kan om hun bare vil!! :)

Endret av BareBea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er virkelig veslejenta mi blitt stor! Hun ruller fra mage til rygg og rygg til mage, vi har byttet til sportsdelen i vogna og hun spiser middag! :fnise: tida går så altfor fort, og jeg elsker hver fremgang hun gjør. Jeg vil ha flere sånne små babyer.. mange faktisk! :fnise::rodmer:

På fredag var hun med en venninne av meg nesten hele dagen og hun storkoste seg! Var så vidt hun ville komme til meg da jeg kom for å hente henne. Og da hadde jeg så ekstremt melkespreng så da hadde hun en kjempejobb å gjøre! :kgbaby:

Litt mer amming om nettene nå enn hva det har vært tidligere. Men ikveld har hun spist en del grøt så håper det skal hjelpe. Så våker hun kl 0630, trøtt og grinete men vil hverken sove eller spise.. var noen dager vi måtte stå opp så tidlig så er vel det som gjør det. Men for meg som er så godt vant er det tidlig, veldig tidlig! :)

Nå skal jeg ta meg et bad så skal jeg legge meg, klar for en tidlig morgen med vesla før jeg skal jobbe litt og vesla skal ha barnepass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars jenta mi er blitt forkjølet! Hun hoster som en gammel mann. Hun har heldigvis ikke noe særlig feber men er alikevel ikke i noe slag. :syk: Uvant at vi er oppe på denne tiden. :sovne: Hun har sovet i små økter i natt, ikke så lett når en er så tett. Tror jeg må prøve å heve hodeenden en smule til natten igjen. Har ikke sovet jeg heller så gleder meg til sambo står opp og tar over. Alltid han som må stå tidlig opp så idag tok jeg første økt. Deilig med kaffe var det jo! :kaffekopp: så nå skal jeg se om jeg får benyttet muligheten til å oppdatere meg i bøkene deres etter gammelt! :)

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla er fortsatt syk. Hun har ikke noe særlig feber men er litt varmere om kveld og natt. Er så usikker på når vi bør gi henne febernedsettende. Hun fikk en i natt da hadde hun 38,7. Ikveld hadde hun 38,5 da ga vi ikke for hun ga tegn til at hun ville sove og at det ikke plaget henne. Vi får se når hun våkner inatt om hun skal få en da.. huff, hun har nesten ikke stemme og jeg tror hun har vondt i halsen. Hun får saltvannspray og hostesaft. Må prøve å få opp litt slim, hører det surkler i henne. Stakkars lille jenta mi... :rodmer:

Nå skal jeg finne sengen for er en fordel å sove når hun sover for tiden.. regner med det blir en liten våkenperiode i natt også.

Jeg kjenner selv også at jeg går og brygger på noe.. jaja, vi måtte jo få det vi også til slutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den runden der har vi også hatt nå. Man går litt rundt i ei tåke når nettene blir så rotete. Går seg heldigvis til etterhvert. Lillemor her har også surklet veldig og vært nesten uten stemme. Det var tydelig at hun var bra igjen her om dagen, for da var de kjente gledeshvinene hørbare igjen. :fnise:

Vi har forresten gitt febernedsettende når hun har virket plaget av det. Har ikke hatt så mye feber som di jente da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oi her er en stund siden jeg har skrevet noe.

Påsken er over og hverdagen er tilbake.. litt godt det også ;)

Jeg ser sist jeg skrev var da vesla var begynt å bli syk. Vi dro til legen etter hvert og det viste seg at hun hadde luftveisinfeksjon og ørebetennelse. Fikk vondt i mammahjertet av at jeg ikke hadde reist til lege tidligere med henne...... :(

Så før påske var vi en uke til syden. Kjempedeilig!! Så herlig å kunne være ute uten mengder med klær og vesla storkoste seg. Flyturen gikk også veldig fint.

Påsken har vært stille og rolig. Har vært en dag på ski og vesla fikk prøve å sitte i pulk. Gikk kjempefint! :) Har også begynt å gjøre istand rom til henne. Skal bli godt å få litt orden på ting!

Nå er det på høy tid at jeg tar meg en tur innom deres bøker også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydenferie høres jo utrolig deilig ut! Heldigvis går det mot varmere dager her også, hvis vi ikke brukte opp sommeren nå rett før påske.

Godt du fant ut av det med vesla deres hos legen da. Hos oss var det visst tenner som var på vei, så vi har ei lita frøken med to små søte tenner i undermunnen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig med tenner andemor! :) Her har de enda latt vente på seg.

Vi har vært litt for sløve med rutiner, og ferie og sykdom har jo ikke akuratt gjort saken bedre. I går kveld ble kl 2330 før vi fikk henne i seng, ikveld var hun i seng før kl 21. Hun sover lite om dagen så her må vi prøve å få inn bedre rutiner. Hun hyler til når hun ligger i sengen og holder på å sovne. Spise vil hun heller ikke for da vet hun vel at hun kommer til å sovne.. Sta er hun hvertfall!!

Spiser ikke så godt enda så blir fremdeles masse amming også om natten. Virker som hun blir litt lei den samme grøten så prøver å variere litt på det. Hittil har hun bare fått smake på brødmat men kanskje på tide å innføre det som måltid.

Nå er det på tide å finne sengen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

huff tiden går så altfor fort!

Er så masse som har skjedd med vesla, hun har fått sin første tann!! Endelig poppet den ut. Har lyst til å skylde på den at vi sliter litt om kveldene. Og regner med det er flere tenner på gang så vi sliter litt enda ja.. men en liten seier til oss ikveld, vi ga oss ikke og gikk ikke ut av soverommet før hun sovnet. Og det var før kl 22!! :skratte:

Hun spiser det meste hun får servert. Har lyst til å lage mer hjemmelaget mat til henne men blir for det meste moste poteter, gulrøtter og brokkoli.. trenger litt inspirasjon..

Så nå sitter hun, hun kryper på alle fire og hun reiser seg. Og når hun står og holder seg til feks tv-benken blir hun sint fordi hun ikke kommer seg oppå tv-benken! Så hun står som regel og holder seg med en hånd og står på en fot.. så travle dager men fy så kjekt vi har det! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin tid nå med disse små. Jeg merker på jenta mi at hun er mer tilfreds nå som hun kommer seg mer rundt selv. Merker du også det på jenta di? (eller kanskje hun bare er frustrert fordi hun ikke kommer seg opp på tv-benken? :ler: )

Spiser hun bedre grøt nå? Hvis ikke vil jeg tipse deg om å blande inn litt fruktmos i grøten. Det fungerer i hvertfall veldig bra her. Den med mango og pære er favoritten til jenta mi i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det går lang tid mellom hver gang jeg skriver. Så vet ikke om jeg skal gi livstegn her eller i treningsdagboka. Er like sløv med begge :)

Vi har det hvertfall veldig bra.har vært en del syk og det tyder på barneastma men nå er vi heldigvis i en god periode :)

Foreløpig er der kommet to tenner, spiser stort sett det hun får servert med unntak av de fleste av disse glassene. Er ikke noen som har en link eller tips om mat jeg kan lage selv og fryse ned?

Hver dag er det nye ting som skal utforskes og hun er så nysgjerrig på livet. Krabber i rakettfart over gulvet. Reiser seg og setter seg lett. For en herlig tid dette er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Gøy å høre fra dere. Nå som jenta di er så stor så er det egentlig bare å gi henne det samme som dere spiser? Vi gjorde det fra rundt 8 mnd, det gikk veldig fint. :) I starten moste vi noe av det, men nå skjærer vi bare opp biter som hun spiser selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Gøy å høre fra dere. Nå som jenta di er så stor så er det egentlig bare å gi henne det samme som dere spiser? Vi gjorde det fra rundt 8 mnd, det gikk veldig fint. :) I starten moste vi noe av det, men nå skjærer vi bare opp biter som hun spiser selv.

Det var du også! Det var lenge siden jeg har "sett" deg :)

Hun spiser som regel det vi spiser. Men av og til spiser vi ting som ikke er helt greit for henne og når vi spiser seint. Hadde vært greit å ha en nødløsning, men hun spiser alltid med oss og vi har henne alltid med til bordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært dårlig til å finne igjen dagbøkene som falt ut av mine innlegg, men nå fant jeg deg heldigvis igjen :) Som nødløsning til middag pleier vi å lage omelett, eggerøre eller gi noen middagsrester fra dagen før. Tidligere lagde jeg masse fiskegryte og kyllinggryte som jeg frøs ned i små prosjoner, men nå vil hun helst ikke mates med skje lenger... Kokte i alle fall masse grønnsaker og hadde oppi kylling eller fisk og en del krydder (ikke salt, selvsagt), og moste alt i blender. Det er så koselig når de begynner å sitte ved bordet slik at man får skikkelige familiemiddager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...