Gå til innhold

Skravletråd 2012


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Fordi livmoren ikke har flyttet seg noe særlig oppover vil det fra magen være strukturer som er "i veien". Man får rett og slett mer direkte og bedre innsyn ved å gå nedenfra.

Skjønner :) Ganske logisk egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakket såvidt med mannen om dette idag. Mulig han vil vente til ordinær ul før han blir med. Tror det hele er veldig nytt og kanskje litt skummelt for han:) Men han ville snakke mer om det når han kommer hjem igjen så det kan jo hende han ombestemmer seg:)

Litt søtt å oppleve nye og litt sårbare sider hos mannen

Jeg har jo en gutt fra før men for han er jo alt helt nytt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, da er det nok litt overveldende ja. Det var nok litt overveldende for mannen her i huset å få vite at han skal bli tobarnsfar :fnise:

Nå begynner jeg å bli småkvalm! Er sulten men blir uggen når jeg tenker på mat. Og særlig når jeg tenker på det jeg har spist til middag. Sånn var det under forrige graviditet også, ble kvalm om kvelden etter middag. Tok meg en lollipop da, det var godt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg hadde sååå dilla på lollipop sist! Yammi!

Jeg har egentlig ikke lyst på noen ting men spiser av gammel vane

Går en del i ritzkjeks og salte ting som er godt for tiden.

Ellers så holder puppene mine på å eksplodere!! De har plutselig bare hovna opp og tyter ut av bhen og er fyttirakkern så vonde og steinharde! Ser ganske bra ut men hvor skal det ende?! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :) Mine har også eksplodert ut av bh'en, men de er ikke vonde eller ømme denne gangen. Ja lollipop er kjempegodt, tok meg en til frokost også :sjenert:

I dag har jeg litt vondt i magen, våknet i 4-tiden med veldig sterke luftsmerter og det holder på enda. Håper det er noe så uskyldig som luft i magen.. man blir jo så bekymra for alt ;) hehe. Trodde jeg skulle være litt mindre på tuppa i dette svangerskapet men neida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min er også ute og kjører... Kjennes ut som mensen er rett rundt hjørnet, men det er kanskje ikke så rart for skulle jo hatt det på mandagen som kommer!

Bekymrer meg nok mer enn jeg må! Så lenge man ikke blør bør vel alt være bra? God helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen min er også ute og kjører... Kjennes ut som mensen er rett rundt hjørnet, men det er kanskje ikke så rart for skulle jo hatt det på mandagen som kommer!

Bekymrer meg nok mer enn jeg må! Så lenge man ikke blør bør vel alt være bra? God helg alle sammen

Mensmurringer er jo vanlig, så helt sikkert ikke noe å bekymre seg for :) Luftsmertene her har gått over. Så alt er nok bra i magene våre! God helg til deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skal på tidlig ul, hvor og når skal dere det? Jeg har lyst jeg og, vurderer byporten, noen som har vært der? Men ettersom jeg forstår er det innvendig ul frem til uke 12, er ikke så keen på sånne gynekolog greier må jeg innrømme.. så kanskje jeg heller venter litt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor utenfor Oslo så jeg blir å dra på en her rett i nabolaget som jeg har hørt skal ha en veldig dyktig gynekolog. Har aldri vært på byporten, desverre...

Tenker at vi blir å dra i uke 9 eller helt i begynnelsen av uke 10 (jeg reiser utenlands på kvelden den dagen jeg er 10+0).

Det blir nok innvendig UL ja. Ønsket om å få bekreftet at alt er bra tidlig er såpass stort hos meg, at det får bare gå :) Nå pleier ikke jeg ha noen store vansker med GU til vanlig heller jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i Porsgrunn, på fertilitetsklinikken :) Bare to dager igjen, håper vi får se/høre hjertebank :pls:

Ellers har kvalmen nådd nye høyder her, begynt å kaste opp også :spy: Og ikke om morgenen nødvendigvis, gjerne midt på dagen. Slitsomt, håper det ikke varer så altfor lenge det her :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke høre hjertebankene før lenger uti graviditeten, så det blir å se det på tidlig UL. Men gu' å spennende det er! :jepp: Jeg har overværet mange UL, og synes det har vært fantastisk å få være med å dele den lykken... Tenk hvor stor lykken blir når det er oss selv det gjelder! :rodmer:

Så kjedelig med oppkast Ananan! :kose: Håper det bare var noe midlertidig som går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg Ananan! Er kvalm jeg og, men ingen oppkast foreløpig :)

Porsgrunn ja, da bor du kanskje ikke så veldig langt fra meg da!

Ja jeg er enig i at det å få se den lille og se at alt er bra veier opp for selve opplevelsen av en innvendig ul. Har ikke gynekolog-skrekk akkurat, men det er ikke det morsomste jeg vet om heller :sjenert:

Jeg har så veldig mye luftsmerter i magen, til tider vondt å sitte. Noen som har noen gode råd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kan jeg prøve! Men samtidig er jeg så varm på magen fra før (har litt ekstra...) så jeg er redd for at det lille knøttet skal bli overopphetet. Er vondt akkurat rundt eller ved livmora kjennes det ut som, så jeg vet ikke helt om jeg tør. Men takk for tipset ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen.

Da kan jeg melde meg inn her. Nesten hele familien har fått den koselige beskjeden nå ( mangler bare deler av svigers, men noe får gubben gjøre )

Jeg er 29 år og dette blir min nr 2. Jeg var veldig dårlig forrige gang, som endte med 2 innleggelser. Satser på gutt denne gangen, så det ikke blir så mye østrogen;)

Er litt uggen, men mest trøtt og blir veldig fort sliten. Men mest av alt engster jeg meg for om dette skal gå bra, er jo tortur dette.

Gleder meg til følge alle her :)

Ps. Må jo få med at menstermin er 21. Januar.

Endret av Puserjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Puserjenta og :velkommen:

Ønsker deg et behagelig svangerskap og gleder meg til å følge deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vettel

Puserjenta: Vi er omtrent like langt på vei!

Jeg er 5 uker og 4 dager på vei.

Dette er IVF-barn, så skal på ultralyd på onsdag allerede.

Enn så lenge: Ømme pupper, luktsensitiv, får lyst på rare ting (kjemisk godis...), suuug etter føde men ikke matlyst.

Idag var jeg super svimmel, helsesøster på skolen målte blodtrykk som var fint, hun var litt bekymra for jeg hadde problemer med tale/tenke. Men gikk over senere på dagen, så glad jeg ikke dro hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Ok: Iq'en har forresten falt drastisk. Trodde at siden en torsdag var unnfangelse (innsetting) så er jeg fem uker og fire dager på vei? (fredag, lørdag, søndag, mandag)

If you get my point....

ps. jeg er litt sånn jinx menneske, så nå frykter jeg at det ikke er liv laga fordi jeg er så vågal og legger til ticker allerede! Redd for SA...? neeeiiidaaaaaaa.... :plystre:

Edit: Denne sider jeg er fem uker og 4 dager (http://www.babyverden.no/Gravid/Terminkalkulator/)

Mens ticker-greia sier fem uker og tre dager...hm.

Endret av Vettel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. jeg er litt sånn jinx menneske, så nå frykter jeg at det ikke er liv laga fordi jeg er så vågal og legger til ticker allerede! Redd for SA...? neeeiiidaaaaaaa.... :plystre:

Edit: Denne sider jeg er fem uker og 4 dager (http://www.babyverden.no/Gravid/Terminkalkulator/)

Mens ticker-greia sier fem uker og tre dager...hm.

Da er vi ganske like, redd for blod på,papiret hver gang jeg tisser, og det er ikke sjeldent for tiden.

Tickeren vår er fra USA og de teller anderledes enn vi i Norge. Jeg er vel 2 dager lengre enn tickeren sier, men terminen er det samme.

Så moro med ul. Skal bestille snart, må bare få ræva i gir. Det er fantastisk å se det lille hjerte banke(elsk)

Endret av Puserjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...