Gå til innhold

"Mistet" katt


Mona32

Anbefalte innlegg

Vi har en katt som vi har "mistet". Det er 9 mnd gammel katt som vi har fått via omplasseringen. Den har hele tiden vært VELDIG sky, og gjemmer seg unna rundt omkring i huset. Den er blitt bedre, men det skal lite til før den gjemmer seg bort. Katten er en innekatt. Nå har det skjedd at katten har kommet seg ut, og har rett og slett gjemt seg i en skau (med masse villniss) på andre siden av gata. Vi har satt ut mat til den, og har sovet med døren åpen i håp om at den skal finne veien inn av seg selv, men det har ikke skjedd. Ser at noen har vært på maten, men vet ikke om det er vår katt eller noen andres. Er det noen som har noen gode forslag på hvordan vi skal lokke den tilbake? Den har vært borte siden fredags kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Du er sikker på at katten er i skauen og ikke har begitt seg ut på vandring til sitt forrige hjem?

Endret av Hawkeye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at katten er i skauen og ikke har begitt seg ut på vandring til sitt forrige hjem?

Ja, den var ihvertfall der for 2 døgn siden. Forrige hjem var under en trapp, 40 mil unna... Antar den ligger og gjemmer seg - livredd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Huff da! Om du leter og tramper rundt blir den kanskje enda mer redd. Jeg tror jeg ville satt meg midt i den skauen og sittet der og småpratet og puset og håpet den kom tuslende! Kan hende du må sitte kjempelange og kan hende det ikke funker, men det er kanskje verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg ville ikke satt ut mat ihvertfall. Da trenger jo pusen ikke komme hjem for å spise. Alternativet er hvis du setter maten på hustrappen, eller innenfor døra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dyrebeskyttelsen har ofte egne kattefangstbur til utlån. Du kan ta kontakt med dem for å låne et slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyrebeskyttelsen har ofte egne kattefangstbur til utlån. Du kan ta kontakt med dem for å låne et slikt?

Har de??? Det er jo perfekt!!! Håper bare de har her i byen... Fanger jeg noen andres katt, så får jeg bare prøve flere ganger, til jeg forhåpentligvis treffer på rette katt... :) Kjempetrist at katta befinner seg 50 meter unna (håper jeg), men at jeg ikke får tak i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prata med dyrebeskyttelsen, og skal få låne et bur fra dem... Nå er det bare å krysse hender og føtter, og håpe at vi klarer å fange vår katt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prata med dyrebeskyttelsen, og skal få låne et bur fra dem... Nå er det bare å krysse hender og føtter, og håpe at vi klarer å fange vår katt!!!

Krysser fingrene for deg jeg også. ;) Håper pusen dukker opp snart.

Du kan jo også skrive lapper som du legger i postkassene i området hvor du etterlyser pusen og du kan vel også henge opp plakater med bilde av pusen i nærmiljøet? Alt hjelper om noen har sett pusen din.

Endret av Kitz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er katta kommen til svars! JIPPI!!! Det var den første katta som gikk i fella, og det etter kun en times tid, og knapt det. Nå går hun bare rundt og vil ut igjen :) Skal steriliseres i neste uka, så kanskje hun blir litt roligere da...

Takker og bukker til gjesten som kom med forslage om kattefangerbur - DU ER EN ENGEL!!! Hadde vi ikke fått det tipse, tviler jeg for at vi hadde fått tak i katta!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Grattis! Etter at hun er sterilisert får du kanskje en utekatt? virker jo som hun trives ute, og noen engstlige katter blir tøffere og får mer selvtillit av utelivet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt utrolig - nå har hun stukket av igjen, og denne gangen med bånd på seg... Klarer vel ikke å fange henne to ganger i et kattefangerbur, så lettlurt er katter ikke??? Forhåpentligvis klarer vi å finne henne ved at vi ser båndet etter henne... Forbanna katt!!!

Endret av Mona32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

:ler:

Ok, litt slemt å le kanskje... Har hun vært utekatt før du fikk henne? Og kanskje hun har truffet en herremann der ute som hun har en flørt med?

Prøv å fang henne igjen, legg litt snop i buret så greier hun sikkert ikke motstå fristelsen. Og så får du holde henne inne en stund, uten å lufte i bånd og uten å sette opp dører/vinduer i rom katten oppholder seg i. Det er nok best hun blir helt trygg på huset før du lar henne gå ut igjen. Er hun trygg på huset så kommer hun hjem når hun blir engstelig eller skremt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er 9 måneder gammel og ikke sterlisert bør du få gjort det KJAPPEST MULIG! Hun er ganske helt sikkert drektig allerede(da tar dyrlegen ut fostrene samtidig, om de er små nok). Det kan være løpetiden som gjør at hun har det travelt med å komme seg ut og avgårde.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Takker og bukker til gjesten som kom med forslage om kattefangerbur - DU ER EN ENGEL!!! Hadde vi ikke fått det tipse, tviler jeg for at vi hadde fått tak i katta!!! :klem:

Så hyggelig at dere fikk fanget katten! de fangstburene er veldig smarte, har sett det en gang i bruk :)

Om hun er 9 måneder gammel og ikke sterlisert bør du få gjort det KJAPPEST MULIG! Hun er ganske helt sikkert drektig allerede(da tar dyrlegen ut fostrene samtidig, om de er små nok).  Det kan være løpetiden som gjør at hun har det travelt med å komme seg ut og avgårde.

Lykke til!

Som jeg skulle sagt det selv. katter har en enorm fruktbarhet, nesten enhver parring fører til drektighet, siden eggløsningen blir utløst av parringen.

SÅ: bestill time til kastrering med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
(da tar dyrlegen ut fostrene samtidig, om de er små nok)

Jeg vet ikke helt hva du mener med denne. Men det er ingen abortgrense for katter. I følge norsk dyrevernlovgivning er det lov å drepe kattunger inntil de er 5 dager gamle med et kakk i hodet. Hvis de er eldre må de tas med tilveterinær eller skytes.

Dyrleger utfører altså kastrering/abort helt fram til fødselen er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å passe på å holde dørene i huset lukket når du vet at pusen er flink til å stikke av? Får håpe du finner henne igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bra dere fikk fanget katta deres i det buret! :)

Hva med å passe på å holde dørene i huset lukket når du vet at pusen er flink til å stikke av? Får håpe du finner henne igjen da.

Ble ofte sint på samboeren min før, for han var ikke så flink til å passe på dører og vinduer. Han klarer alltid å få tak i kattungene våre igjen hvis de går ut, så han skjønte ikke hvorfor jeg ble så irritert. En kveld var jeg ute en tur selv og glemte (uansett hvor rart det høres ut, kattungene har vært her i 4 måneder nå) at vi hadde småtasser inne som ikke må ut enda. De ble fort spredt overalt på verandaen og plena...

Fikk de med meg inn igjen uten mye problemer da, og fikk det blikket av sambo... :sjenert:

Så å passe på dører osv er lettere sagt enn gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...