Gå til innhold

Uuups, hamsteren vi passer døde idag.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vi passer hamsteren til min X stesønn mens de er på ferie. Fikk den på torsdag, å da synes vi at den så sjuk ut da den hadde "hovne" kinn. Dattern min sa at den bare hamstret mat der, å vi som ikke har peil på hamstere trodde at det stemte.

Hamsteren har fått mat, stell og kos disse dagene, men i ettermiddag var vi borte noen timer, å når vi kom hjem var hamsteren død.

Nå må vi ta en prat med min X og kona hans, men jeg har også ei datter som er kjempelei seg for at hamsteren døde, å hun er redd for at det er hun som får skylden for dette av sin stebror. Vi har selvsagt fortalt at det ikke er hennes skyld, å sagt at det kan hende at hamsteren ikke tålte å bli flyttet på.

Er det noen her som har erfaring med hamstere? Kan de plutselig dø, å kan grunnen være at den ikke tålte flyttingen, eller kan den ha vært syk. Tenker da på de store kinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

ja da sier man virkelig ups!

Hm... hvor gammel var hamsteren? de blir vel ikke mer enn ca. 2 år. Og da kan de dø ganske brått.

Kan godt hende at den ikke tålte flyttingen, de er jo sårbare dyr, har den stått i trekk eller noe slikt? Lett å gjøre det nå om sommeren..

Og når de har poser i kinnene, så er det bare mat! SSå det har ikke noe med saken å gjøre!

Har dere gitt den noe rar mat kanskje?

Endret av Chic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvor gammel var hamsteren? De blir ikke mer enn 2 år, så kanskje tiden var inne?

Forøvrig måtte min søsters hamster avlives og hadde samme problem. Dette er femten år siden, så jeg husker ikke detaljer, men den hadde stappet kinnposene så fulle at noe gikk galt og det satte seg fast. (Dyrlegen kunne ikke gjøre noe for den).

Ring en dyrlege og spør litt, så får dere kanskje et svar som dere alle kan akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattern min sa at de kjøpte den i våres, så den var nok ikke så gammel.

Vi har gitt den tørrmat som den fikk medbrakt, å den har ikke stått i trekk da vi ikke kan ha vinduer åpne pga fluer.

Synes det er orntlig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Dattern min sa at de kjøpte den i våres, så den var nok ikke så gammel.

Vi har gitt den tørrmat som den fikk medbrakt, å den har ikke stått i trekk da vi ikke kan ha vinduer åpne pga fluer.

Synes det er orntlig ekkelt.

og det er ingenting ellers du kan tenke deg etter det kan være?

Kan den ha blitt skremt til døde av noe?

Hadde marsvin engang som ble så skremt da en hund kom inn i rommet og begynte å snuse at den døde...

De tåler ikke så mye disse smågnagerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Huff, trist:(

MEN! Kan jeg få lov å :hoho: av overskrifta di? Som om du mistet en tallerken som knuste eller noe slikt.

Men stakkar beibi :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Hehe, slapp å finne det ut da, dyrebutikken sa det da vi kjøpte den ;)

:ler: Ok. Fryktet et øyeblikk at du lærte det "the hard way"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Vår hamster ble forøvrig nesten skremt til døde for et par dager siden. Min søster som passet den sa at hun nå forstod hvor ordlyden stiv av skrekk kom fra for hun skalv og gikk i sakte kino i flere timer. Og hun har aldri latt noen kose med henne før. Men da lå hun i halsgropa til søs i nesten to timer. Så at den dere passer kan ha blitt skremt ihjel kan være en mulighet.... :tristbla:

Men så kan det jo rett og slett være at hamsteret hadde et dårlig hjerte eller var sykt da de leverte det hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Vår hamster ble forøvrig nesten skremt til døde for et par dager siden. Min søster som passet den sa at hun nå forstod hvor ordlyden stiv av skrekk kom fra for hun skalv og gikk i sakte kino i flere timer. Og hun har aldri latt noen kose med henne før. Men da lå hun i halsgropa til søs i nesten to timer. Så at den dere passer kan ha blitt skremt ihjel kan være en mulighet.... :tristbla:

Men så kan det jo rett og slett være at hamsteret hadde et dårlig hjerte eller var sykt da de leverte det hos dere?

det husker jeg skjedde hamsteren min også! at den gikk i sakte kino i flere timer! var sikker på den skulle dø snart jeg... kan dog ikke huske at den ble skremt... hm...

edit: den døde ikke da..

Endret av Chic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
det husker jeg skjedde hamsteren min også! at den gikk i sakte kino i flere timer! var sikker på den skulle dø snart jeg... kan dog ikke huske at den ble skremt... hm...

edit: den døde ikke da..

Faktisk så vet vi ikke helt sikkert om den ble skremt eller ikke, vi bare antar at en av kattene har vært litt ivrrig til å hilse på... :sjenert:

merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og det er ingenting ellers du kan tenke deg etter det kan være?

Kan den ha blitt skremt til døde av noe?

Hadde marsvin engang som ble så skremt da en hund kom inn i rommet og begynte å snuse at den døde...

De tåler ikke så mye disse smågnagerne!

Vi har hund da. Kan hende at han har vært å snust på buret, han er jo så nysjerrig.

Skjønner nå at de ikke tåler veldig mye disse små.

Får ta en prat med eierne imorgen å fortelle hva som har skjedd.

Det går nok bra å fortelle det til de voksne, men hamsteren er en 11 år gammel gutt sin. Håper bare at han tar dette bra, å vi skal selfølgelig kjøpe ny hamster til han, men synes det virker litt for dumt å si at hamsteren din er død, men vi skal kjøpe ny altså. Det er jo et levende vesen vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, trist:(

MEN! Kan jeg få lov å :hoho: av overskrifta di? Som om du mistet en tallerken som knuste eller noe slikt.

Men stakkar beibi :grine:

Bare :hoho: i vei du.

Må nesten se det tragikomiske i situasjonen.

Her skal vi passe på dyret mens eierne er på ferie, å etter noen få dager så dør dyret.

Å som min søster sa, så var det veldig dårlig timet å dø nå som vi passer den.

Jeg føler meg ikke veldig høy i hatten nå da :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:( Lever dem bare i 2 år?

Stakkars bittesmå hjelpesløse som kan dø av skrekk!

Ja det høres helt forferdelig ut.

Å det skal sikkert ikke så mye til for at de blir redde heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

tenk deg lemen!

de ser jo ut som hamster!

Og de eksploderer jo hvert 4 år var det ikke det?

det er sånn det er med slike dyr det...

TS: mente ikke så mye mer enn å være litt moro på å erstatte hamstern som jeg sa!

Såklart, de er levende dyr, vet egentlig alt om det, hatt mange dyr...

Trenger vel kanskje ikke kjøpe nytt hamster, men si at hvis han vil ha en ny, så gjør dere det.

Og det går nok bra, han er 11 år, og de tar det vel bedre enn hva vi tror :)

Er ikke den værste alderen, selv om det blir sikkert trist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Bare :hoho: i vei du.

Må nesten se det tragikomiske i situasjonen.

Her skal vi passe på dyret mens eierne er på ferie, å etter noen få dager så dør dyret.

Å som min søster sa, så var det veldig dårlig timet å dø nå som vi passer den.

Jeg føler meg ikke veldig høy i hatten nå da :rodme:

Skjønner hvordan det er. Eller ikke helt, men vet det kan skje! På det glade 70tall skulle naboene bort, og broren min passet kaninene deres. Første morgenen lå de døde i buret begge to :( Typisk det skjer mens folk drar avgårde!

Var sikker på at cedrics siste time var kommet og, en katt jeg passer! Hadde passa han i ei uke, og først fredag viser han seg! De må slutteå gjøre opprør og kamikaze bare fordi eierne drar på ferie! :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for nyttig informasjon. Nå har jeg litt mer å gå på når det gjelder forklarin til datteren min som er kjempelei seg for dette.

Jeg skjønner godt hennes følelser rundt dette. For det første er hun lei seg for at hamsteren er død, for det andre for at den døde hjemme hos oss, og for det tredje så er hun redd for at det er hun som får skylden for at det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...