Gå til innhold

Dyrlege i oslo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Pus skal snart kastreres og få en vaksine. Leste at det varierte så mye på pris her i Oslo, er det noen som vet om noen som er litt rimelige, og bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker PetVett (Ekeberg Dyreklinikk). De er ganske dyre, men har kvelds- og lørdagsåpent. Det er også utrolig god service og trivelige dyrleger og pleiere.

Vi slipper å ta fri fra jobben i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Anbefaler Stovner og Ensjø. Etter en del erfaring med dyreklinikkene i denne byen er det disse jeg har best erfaring med. Vil ikke anbefale veterinærhøyskolen, de har jeg dårlig erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Pus skal snart kastreres og få en vaksine. Leste at det varierte så mye på pris her i Oslo, er det noen som vet om noen som er litt rimelige, og bra?

Husk å få øremerket katten samtidig som du kastrerer, mange dyrleger har pakkepriser på kastrering og øremerking. De fleste dyrleger vil ikke vaksinere samtidig som kastrering siden en vaksine belaster imunnsystemet og faren for komplikasjoner (infeksjon) blir større samtidig som et kirurgisk inngrep (gjelder vel egentlig mest for hunkattene). Er altså ikke store sjansen til at det fører til ekstra risiko, men mange dyrleger vil ikke ta den risikoen. Men det er også de dyrlegene som vaksinerer samtidig som kastrrering, så dette varierer litt.

Så flott at du tar ansvar og kastrerer katten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Groruddalen dyreklinikk, på Stovner, veldig dyktige, og av de laveste prisene du finner innenfor bygrensa. Har også gode erfaringer med veterinærhøyskolen, men de er litt stivere i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groruddalen dyreklinikk, på Stovner, veldig dyktige, og av de laveste prisene du finner innenfor bygrensa. Har også gode erfaringer med veterinærhøyskolen, men de er litt stivere i pris.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Volvat Dyreklinikk. Aner egentlig ikke hvordan de ligger i pris i forhold til andre, men vi har i allefall ikke reagert på prisene. Det viktigste synes jeg uansett er at dyrlegene er flinke, så jeg går heller etter rykte enn pris. For oss er det også litt vesentlig at dyrlegen ikke ligger for langt unna, katten vår hater bilkjøring.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen dyreklinikker i Oslo som har dårlig rykte? Jeg tror alle har flinke folk. Jeg har venner som driver oppdrett og bruker dyreklinikker mye, og har aldri hørt at noen er dårlige. Det er ganske store prisforskjeller, og derfor bruker jeg Groruddalen, som er blant de billigste. Har også brukt Ensjø, som ligger nærmere der jeg bor. Flinke og hyggelige ansatte der, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale veterinærhøyskolen, de har jeg dårlig erfaring med.

Jeg har vært der på kvelden, men da er det i regi av private dyreleger og ikke lærilinger og disse har jeg ikke vært fornøyd med. Nå bruker jeg Oslo dyreklinikk på Ensjø og er godt fornøyd med dem, men jeg tror ikke de er særlig billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

har hørt mye bra om den på stovner, selv har vi bare vært på ensjø, og fy for ei sur megge hun vi var hos var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal man vel kanskje ikke henge ut noen klinikker, men jeg anbefaler absolutt ikke Ekeberg dyreklinikk iallefall. Synes ikke de er noe flinke, jeg har veldig leie erfaringer derifra. Velg en annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det noen dyreklinikker i Oslo som har dårlig rykte? Jeg tror alle har flinke folk.

Som innen alle andre bransjer er det enkelte som er flinkere enn andre. har opplevd noen dyrleger som ikke har hatt god nok kunnskap om katt. Dessuten er det en del veterinærer som ikke er flinke nok til å ooppdatere seg innen nyere veterinærmedisin.

De to som er nevnt her som enkelte har hatt dårlig erfaring med stemmer overens med det jeg har hørt av andre. Og jeg har også hørt veldig mye bra om Grorud. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har du Torill Moseng som gjør hjemmebesøk

http://www.torillmoseng.com/

Har ikke benyttet meg av muligheten selv, bor veldig nær vetrinæren til pus.

Har hørt at hun er veldig flink, og hjemmebesøk er mye mindre stressende for dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fantus

Groruddalen dyreklinikk på Stovner er veldig bra. Dyktige veterinære og ok priser. Ellers er ikke veterinærhøyskolen så ille heller syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har også vært fornøyd med Veterinærhøyskolen.

Jeg har hatt nok dårlig erfaring med dem at jeg ikke bruker dem mer. Og hvorfor betale like mye som de andre klinikkene for at en student skal ta undersøkelsen framfor en erfaren veterinær? (gjerne en student som setter de årlige vaksinene som inkl en helsesjekk). Men det er jo bra noen av dere bruker veterinærhøyskolen, så studentene har noen dyr å øve seg på, men de får ikke øve seg på mine dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...