Gå til innhold

Hva synes dere om å kjøpe brukte klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merkeklær koster jo! Men kikker man litt på finn.no osv, kan man finne mye pent brukt.

Kjøper dere brukte klær til tenåringen? Reagerer tenåringen på dette?

Anonymous poster hash: b8329...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er tenåring selv (18 så riktignok myndig). Fikk en del klær arvet opptil jeg var 15 år fra mors venninner og det var selvsagt helt flott. Kunne selv si ifra om at f.eks. denne buksen ville jeg ikke ha, slik at den heller ble gitt til noen andre.

Kjøper ikke brukte klær på nett, men går gjerne innom fretex iblant for å finne noen skatter.

 

Vet om flere på min alder (eller da jeg var 14-15) som absolutt ikke ville ha gått med arvet klær. Du får nesten snakke med tenåringen din, eventuelt argumentere for hvorfor brukte klær er bra, og se hva han/hun synes om det. 



Anonymous poster hash: ec121...f75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær som arves er kjempeflott syns jeg

Blir så sint og lei meg når jeg ser klær bli kastet, som fint kunne blitt brukt i mange år til

Men, man burde ikke tvinge barna til å gå i klær de absolutt ikke vil gå i

Jeg arvet mye klær og stort sett så likte jeg klærne. Var helt vanlige klær, ikke noe fancy merker osv

Men moren min tvang meg til å bruke en skikkelig stygg bukse, og jeg var så flau når jeg gikk til skolen med den på. Er et av de verste minnene jeg har tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte klær er fantastisk, gjerne de av høy kvalitet! Elsker klær og kjøper nesten bare brukt, gjort endel kupp, har egen stil. Er også mye mer etisk å kjøpe brukt.



Anonymous poster hash: a5b1a...8cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri brukte klær. Orker ikke ha slike klær på kroppen



Anonymous poster hash: c2453...675
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ruke rukte klær på grunn av svært sensitiv hud.

Kan heller ikke velge og vrake i nye klær.

Synes det er flott med gjenbruk, og benytter gjenbruk på andre ting enn klær/tekstiler.

Anonymous poster hash: 228cd...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kjøpe brukte klær har jeg aldri gjort, men jeg har arvet klær fra folk jeg kjenner og det synes jeg er greit :)

Anonymous poster hash: 8d03f...b8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv ofte innom Fretex og kikker. Har ingenting imot å kjøpe klær ukjente har brukt, så lenge de er vasket selvfølgelig :) Gjenbruk er bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en god måte å gi hen ikke bare fine klær, men fine verdier.

Anonymous poster hash: 48cf7...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke gratis, brukte klær heller. Feks genser som koster 1399 i butikk, skal de ofte ha 5-700kr for... Tenker da at tenåringen kan få to gensere istede for en.

Anonymous poster hash: b8329...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke er slitte/ødelagte og har en viss kvalitet så er det egentlig ikke noe særlig forskjell.

Noen av mine egne klær har jeg hatt i mange år. De hadde jo holdt like godt om jeg hadde gitt de til en annen person:) er ikke sånn at klær blir styggere eller dårligere bare det får en ny eier.

Anonymous poster hash: affc9...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke er slitte/ødelagte og har en viss kvalitet så er det egentlig ikke noe særlig forskjell.

Noen av mine egne klær har jeg hatt i mange år. De hadde jo holdt like godt om jeg hadde gitt de til en annen person:) er ikke sånn at klær blir styggere eller dårligere bare det får en ny eier.

Anonymous poster hash: affc9...d70

Jeg mener pent brukte merkeklær :)

Anonymous poster hash: b8329...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper pent brukte merkeklær til både egne barn og meg selv! :) bærekraftig - økonomisk og miljøvennlig! Nå er ikke mine barn så store at de har sterke meninger om dette enda. Hvis det blir store protester etterhvert får vi ta en forhandlingsrunde når den tid kommer, men i utg.pkt. ønsker jeg å kjøpe mest mulig (pent)brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper og selger brukte merkeklær (MeMini, NoaNoa, Aya Naya, Miniature etc.) til baby/småbarn. Er veldig interessert i barneklær, men er også økonomisk, så å kjøpe brukt er bra både for lommeboka og miljøet  :heiajente: Finner mye fint på salgssider på fb og på finn.no



Anonymous poster hash: f9b38...c5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper nesten mer brukt enn ubrukt. Det er billigere, du slipper å gå med noe som alle andre har, og det er etisk. Whats not to love?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig flott å arve klær dersom man har muligheten til det. En gang fikk mitt barn arve en del klær; jeg tror vi sparte en tusenlapp eller to på det faktisk. Dessverre har vi ikke noen vi kan arve fast fra. Men for de som har muligheten, må det jo være supert. 

 

Kanskje litt lettere når det gjelder mindre barn enn tenåringer, den ser jeg..



Anonymous poster hash: 11ad8...d0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barn ja - for der har du ansvaret og få vil bry seg. Deg selv- ja Absolutt om du vil, ser ingenting negativt ved det. En tenåring hadde jeg latt velge selv. Det er ikke en lett alder eller tid å vokse opp i, kommer mye an på han/hennes miljø og venner og hva som er vanlig. Om de bryr seg om miljø/ikke kunne brydd seg mindre om hvor klær var fra så kanskje hun/han er med på det. Om hun/han ikke føler seg vel med brukt i sitt miljø ville jeg ikke tvunget det på dem.

Anonymous poster hash: b93a5...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn ja - for der har du ansvaret og få vil bry seg. Deg selv- ja Absolutt om du vil, ser ingenting negativt ved det. En tenåring hadde jeg latt velge selv. Det er ikke en lett alder eller tid å vokse opp i, kommer mye an på han/hennes miljø og venner og hva som er vanlig. Om de bryr seg om miljø/ikke kunne brydd seg mindre om hvor klær var fra så kanskje hun/han er med på det. Om hun/han ikke føler seg vel med brukt i sitt miljø ville jeg ikke tvunget det på dem.

Anonymous poster hash: b93a5...013

Men trenger man å fortelle alle at det er brukt? Tenåringen trenger jo ikke si noe om det. Tøyet er jo plettfritt.

Anonymous poster hash: b8329...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første gangen jeg hadde på meg nye klær var når jeg var i 20årene (untatt undertøy da, så klart.). Har alltid hatt brukte klær, og skapet mitt er fortsatt fullt av brukte skatter. Mange klær på bruktbutikken har fortsatt butikkmerkelappen (altså, den orginale) på seg, så det tyder på at mye av det har blitt kastet/gitt bort/solgt uten å ha blitt brukt noe særlig. Så jeg syns det er en fin ting, og kommer til å fortsette å handle brukt så langt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arvet mye klær når jeg var liten, men kjøper aldri brukt fordi "alle" (pene) brukte klær er i størrelse small og det er absolutt ikke jeg. Men jeg og venninnene mine har byttekvelder i blant, der drar alle alltid hjem med noe nytt og fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...