Gå til innhold

slitsom svigermor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først må jeg si at jeg faktisk er veldig glad i min svigermor, hun er omsorgsfull,morsom,inkluderende og snill. MEN, hun ble alene nå i vår da det ble slutt med kjæresten hennes. Og etter det ble det slitsomt for meg og min mann, hun overøser oss med oppmerksomhet og tar kontakt hver eneste dag, vi føler begge at hun har begynt å legge seg bort i altfor mye i våre liv. Hun blir nesten fornærmet om vi ikke har tid eller prioriterer henne. Det er spesielt meg hun tar kontakt med og inviterer med på ting.

Alt dette er jo koselig, men det blir så intenst.

Hvordan kan jeg si ifra uten at det blir oppfattet negativt? Samboer har prøvd å ta det opp flere ganger men han føler ikke hun vil høre eller forstå ham. (Han er heller ikke den beste på å være klar og tydelig på hva han mener). Og nå føler jeg det blir så intenst at jeg MÅ si noe før det utvikler seg til å bli irritasjon, men vil ikke såre henne heller.. så gode tips til hvordan jeg kan ta det opp mottas med STOR takk :)

Anonymous poster hash: 8e1a8...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du ikke at du kan leve med dette for en periode da? Hun føler seg sikkert trist og ensom etter bruddet... 



Anonymous poster hash: 45340...72d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å slite på oss som par, så det kan ikke fortsette slik. Vi er begge i full jobb og har hus som vi pusser opp for fullt... vi har ikke overskudd til å ta oss av svigermor... hun har en stor omgangskrets så man skulle tro at hun hadde andre å være med. Siden vi har hendene fulle med jobb og oppussing så er det lite tid å være "kjærester" og akkurat nå blir den lille tiden spist opp av svigermor.. derfor må jeg si ifra..

Anonymous poster hash: 8e1a8...979

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å slite på oss som par, så det kan ikke fortsette slik. Vi er begge i full jobb og har hus som vi pusser opp for fullt... vi har ikke overskudd til å ta oss av svigermor... hun har en stor omgangskrets så man skulle tro at hun hadde andre å være med. Siden vi har hendene fulle med jobb og oppussing så er det lite tid å være "kjærester" og akkurat nå blir den lille tiden spist opp av svigermor.. derfor må jeg si ifra..

Anonymous poster hash: 8e1a8...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare begynne å sette grenser.

Si at det ikke passer å prate når hun ringer.

At du ikke har tid til å bli med på det ene eller det andre. 

Vær tydelig!

Det er vanskelig å si dette uten at hun blir såret, om hun er rette typen, men det er viktig at du gjør det likevel! Prisen for å ikke si noe er som du sier at det sliter på dere. 

Det er nok av barnefamiler som går fra hverandre! Ikke bli en del av den statistikken. 

 

Er du heldig får hun en ny kjæreste snart!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei☺ skjønner godt at dette er slitsomt. Men i tillegg vil jeg si at du er utrolig heldig som har en svigermor som vil ha kontakt med deg!☺

Her i gården er det ikke slik, og som jeg savner det. Men det er nok slik at det kan bli både for lite og for mye av det gode.☺ håper det ordner seg og at dere holder ut til slutt!☺

Anonymous poster hash: 60dae...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det er slitsomt når noen tar kontakt hver dag, jeg hadde ikke orkanå ha svigermor, eller mamma for den saks skyld, på telefonen hver dag. Finnes det koe du kan sysselsette henne med? Barnepass eller oppussing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store forskjeller ja... min samboer snakket med sin mor her en dag og forklarte hvorfor vi ikke besøkte de så ofte (de bor et lite stykke unna). Mine svigers er nemlig både titt og ofte i området her for å besøke broren, men stikker sjelden innom oss. Og det sårer min samboer. Dette fortalte han moren. Da bare kom det tilbake fra henne; "er det slik det skal være så skal ikke jeg tråkke ned dørene hos dere"!....

 

Ja jeg skjønner at det kan være slitsomt å ha en svigermor (eller hvem som helst for den saks skyld) gående daglig, men ta et oppgjør, snakk med henne. Fortell at i dag så passer det faktisk ikke. Tror enkelte mødre/svigermødre mangler gangsyn...



Anonymous poster hash: 28955...332
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være ærlig på en snill måte. Har hatt noe av det samme selv en periode.

 

Endte med at når han ringte sa jeg bare at beklager men vi er utslitt, vi trenger bare å slappe av uten å gjøre noen ting noen dager. Legg vekt på hvor utmattet dere er. Og foreslå at hun kan invitere den eller den personen istedenfor kanskje. For du trenger bare litt slappe av tid for å komme deg etter noen strevsomme dager på jobb/hjemmebane/kjøkkenet hva enn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...