Gå til innhold

Hva kan katten spise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer veldig på om det er noen som gir kattene sine annen mat enn kattemat?

Lager dere hjemmelaget mat eller eventuelt er det noe en katt faktisk kan spise som vi mennesker spiser uten at det er skadelig?

Er Nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: 9915a...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir katten min kokt kylling (uten krydder!) og litt kokt fisk av og til. De skal ikke ha for mye fisk da dette inneholder mye magnesium som kan danne krystaller i urinen.

Den tigger seg til en ostepop i ny og ne, men salt er ikke bra for katten da nyrene ikke takler mye. Så kan det hende den får en fløteskvett eller en ostebit en veldig skjelden gang :)

Ellers er kattematen du får hos vetrinær eller i dyrebutikker stort sett ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg har noen veldig dyktige tiggere i hus :fnise:

To av dem gir ikke fred før de har fått smake på rekene dersom det er ferske reker på menyen den dagen. Ikke om jeg hang etter tærne i taklampen ville jeg unngått å ha to masende katter nesten oppå tallerkenen.

Eldstemann, min funksjonshemmede hjertevenn, er en osteelsker. Favorittene hans er ekte, fransk roquefort.... og gorgonzola.

Og min funksjonshemmede hjertevenn kommer pilende så fort bena kan bære ham mens han roper høyt, - når jeg i all stillhet forsøker å åpne en boks makrell i tomat.

- han er helt besatt av makrell i tomat, og sausen er like digg som makrellen.Men han er også den som svinger seg opp på bordet og slikker i seg smulene etter et knekkebrød.

- han er en undelig liten fyr.... og han er deilig :hjerte:

Noen andre som har en blåmuggostelskende katt i hus? :klo:

Så joda, det blir fort en og annen smakebit av pålegg.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min vart heilt sprø då ho lukta pepperkaker for første gang, så ho fekk smake litt. Endte med at vi måtte passe på at katten ikkje hoppa opp på bordet og stjal pepperkaker. Det var visst veldig godt. Katten bur hos mamma og mannen hennar, sidan eg ikkje kan ha kjæledyr i leiligheten min i byen. Mannen til mamma er litt svak for dyret, så han gir ho gjerne ein liten smakebit laks eller anna middag. Ho får kattemat frå dyrebutikk eller vetrinær til vanlig, men får smake på andre ting.

Har hørt at ein ikkje bør gi melk og fløte fordi dei kan bli dårlige i magen. Men bestemor gav alltid melk og alt mulig av middagsrester, og katten vart veldig gammal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min vart heilt sprø då ho lukta pepperkaker for første gang, så ho fekk smake litt. Endte med at vi måtte passe på at katten ikkje hoppa opp på bordet og stjal pepperkaker. Det var visst veldig godt. Katten bur hos mamma og mannen hennar, sidan eg ikkje kan ha kjæledyr i leiligheten min i byen. Mannen til mamma er litt svak for dyret, så han gir ho gjerne ein liten smakebit laks eller anna middag. Ho får kattemat frå dyrebutikk eller vetrinær til vanlig, men får smake på andre ting.

Har hørt at ein ikkje bør gi melk og fløte fordi dei kan bli dårlige i magen. Men bestemor gav alltid melk og alt mulig av middagsrester, og katten vart veldig gammal!

Hehe, jeg har også en kakeelskende katt, skikkelig høykarbokatt! Må alltid passe på å legge bort vafler og boller som står på bordet.

Riktig som du sier at man ikke bør gi katter melk da ganske mange katter ikke tåler dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen veldig dyktige tiggere i hus :fnise:

To av dem gir ikke fred før de har fått smake på rekene dersom det er ferske reker på menyen den dagen. Ikke om jeg hang etter tærne i taklampen ville jeg unngått å ha to masende katter nesten oppå tallerkenen.

Eldstemann, min funksjonshemmede hjertevenn, er en osteelsker. Favorittene hans er ekte, fransk roquefort.... og gorgonzola.

Og min funksjonshemmede hjertevenn kommer pilende så fort bena kan bære ham mens han roper høyt, - når jeg i all stillhet forsøker å åpne en boks makrell i tomat.

- han er helt besatt av makrell i tomat, og sausen er like digg som makrellen.Men han er også den som svinger seg opp på bordet og slikker i seg smulene etter et knekkebrød.

- han er en undelig liten fyr.... og han er deilig :hjerte:

Noen andre som har en blåmuggostelskende katt i hus? :klo:

Så joda, det blir fort en og annen smakebit av pålegg.

Ikke blåmuggostelskende, men hadde en nydelig abyssiner som elsket all mat som var krydret. Karri var favoritten, og selv om jeg veldig godt vet at salt og katt går veldig dårlig sammen, kunne jeg ikke la være med å gi en smakebit til den. Ikke lett med tiggekatter som liker alt mulig rart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg har en merkelig katt som liker fylte oliven. Oliven fylt med paprika.

Først leke, deretter spise.



Anonymous poster hash: bb33d...b90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender min får litt kylling når jeg skal spise det til middag, eller en liten påleggsbit (leverpostei, skinke roastbiff). Ellers prøver jeg å være flink å overse tiggingen, men det er ikke alltid så lett. I tillegg er han helt vill etter Nan brød, hvis jeg har det til middag får jeg ikke fred før han også får.



Anonymous poster hash: 4c5f4...5e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke la glasset med drikkeyoghurt stå ubevoktet på et bord, da kommer det alltid en gammel snikepus bort og snuser og slikker i seg det hun får tak i. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...