Gå til innhold

Crazy valp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er valpen vår 8 måneder. Men fortsatt har han sånne raptusser. Eller vet ikke om det kan kalles raptuss lenger. Han er snill som et lam som oftest, men plutselig kan han begynne å knurre og bjeffe og glefse. Dette skjer visst han kjeder seg eller visst vi feks skal ta på sele. Jeg blir gal, skal de ikke slutte å bite så fælt nå da??

Anonymous poster hash: a5acf...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene, og jeg føler sterkt med deg. Om det er til noe trøst er valpen vår (8mnd) akkuratt lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si noe mer konkret om i hvilke situasjoner han begynner å knurre og glefse? Hvordan har dere reagert i slike situasjoner og med håndtering generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg står på badet og ordner meg, sitter i sofaen begynner han å bjeffe og bite etter bein og armer. Pleier å kjefte på han og sette han i buret til han roer seg. Men det får gjerne en tre ganger i buret før han roer seg.

Også når vi skal på tur og ta på sele/bånd så blir han utålmodig og begynner å bite, bjeffe og glefse.

Ts

Anonymous poster hash: a5acf...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjefting har lite for seg. Når det gjelder å ta på sele så ville jeg ignorert når han begynte slik. Dvs, snu deg bort, se i taket og ignorer. Han får ikke på sele og gå tur når han oppfører seg slik. Ikke kjeft. Når han roer seg, kan du forsøke å ta på selen igjen. Da vil han antagelig begynne igjen, da gjør du det samme. Ha tålmodighet, ikke kjeft og ignorer til han er rolig nok til å kunne ta på sele.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjefting har lite for seg. Når det gjelder å ta på sele så ville jeg ignorert når han begynte slik. Dvs, snu deg bort, se i taket og ignorer. Han får ikke på sele og gå tur når han oppfører seg slik. Ikke kjeft. Når han roer seg, kan du forsøke å ta på selen igjen. Da vil han antagelig begynne igjen, da gjør du det samme. Ha tålmodighet, ikke kjeft og ignorer til han er rolig nok til å kunne ta på sele.

Helt enig med denne! Kjeft er unødvendig. Jeg anbefaler boka 100% positiv hverdagslydighet :)

Anonymous poster hash: 17a0a...904

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt vålpefære,har ei labrador jente på 6 år og også er sånn, hun kan bli helt rabiat til tider bjeffe ,hoppe og "angripe" er bare og overse eller be hunden sitte så bryter du utbruddet enkelt å greit .Bare husk gi ros når hunden setter seg ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar han har veeldig lyst ut og girer seg opp når selen kommer frem også har det blitt en vanesak av det. Vi hadde samme problemet. Noen tips: Ta frem selen, la han se den og legg den tilbake. Gjør dette ofte, så blir selen bare en helt random ting og "gire seg opp"-assosiasjonen går bort. Hvis han begynner å tulle når dere skal ha den på så legg den bort. Ingen tur så lenge han er bajas, da belønnes oppførselen. Prøv igjen når han roer seg. Kan fort ta litt tid å komme seg ut av huset :fnise: Men fint å få avlært dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...