Gå til innhold

Kan katten være alene over en helg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på det lengste dere har latt en katt være alene hjemme, min er innepus og jeg må reise på jobbtur tirsdagen morgen og er borte til torsdag kveld. Min samboer er også borte og hun som pleier å titte innom for oss er på ferie da. Har ingen familie i byen og pus liker seg ikke på kattepensjonatet..



Anonymous poster hash: 4d8a4...c74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lurer på det lengste dere har latt en katt være alene hjemme, min er innepus og jeg må reise på jobbtur tirsdagen morgen og er borte til torsdag kveld. Min samboer er også borte og hun som pleier å titte innom for oss er på ferie da. Har ingen familie i byen og pus liker seg ikke på kattepensjonatet..

Anonymous poster hash: 4d8a4...c74

Jeg har latt pusene vært alene (kun inne) hjemme 3 netter, satt ut flere store boller med vann og mat. Og ekstra doer. Null problem.

Anonymous poster hash: ea261...63d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt pusene vært alene (kun inne) hjemme 3 netter, satt ut flere store boller med vann og mat. Og ekstra doer. Null problem. Anonymous poster hash: ea261...63d

Det har vi gjort flere ganger også og det har aldri vært noe problem. Men vi "lånte" henne bort en helg og da hadde hun ikke gjort noe annet enn å fly rundt å skrike til alle døgnets tider. Så tror nok hun trivdes bedre hjemme.

Anonymous poster hash: 2ac25...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte fra min en natt og to hele dager, da satte jeg ut ekstra mat og vann, og skiftet til ren klumpesand før jeg dro. Å være borte så lenge uten at noen stikker innom og koser litt er i meste laget, men det går jo an i en krise. Da jeg kom hjem ble jeg forfulgt på do og i dusjen.



Anonymous poster hash: 0c34e...e64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte fra min en natt og to hele dager, da satte jeg ut ekstra mat og vann, og skiftet til ren klumpesand før jeg dro. Å være borte så lenge uten at noen stikker innom og koser litt er i meste laget, men det går jo an i en krise. Da jeg kom hjem ble jeg forfulgt på do og i dusjen.

Anonymous poster hash: 0c34e...e64

Mente selvsagt fotfulgt. :fnise:

Anonymous poster hash: 0c34e...e64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det går fint. Vi har latt henne være alene MAKS 3 netter. Da strekker vi den langt, og sørger for å gi henne mye oppmerksomhet når vi er hjemme. Setter ut mye mat, mange skåler vann. Har funnet ut at det er bedre enn å sende henne til noen. Hun hater å flytte hjem, og blir rastløs i mange dager etterpå. Hun er like glad i oss når vi kommer hjem, så ingen sure miner. Gamle katten min furtet i mange dager hvis jeg tro bort :P

Påpeker at hun er voksen og vant til å være alene på dagtid. Har ikke plutselig begynt å reise fra henne, men tatt en natt her og der periodevis når det behøvs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt min hjemmekatt være alene hjemme en helg (reiste fredag ettermiddag, og kom tilbake søndag kveld). Satt ut mange skåler med vann (de var nesten like fulle når jeg kom hjem), og fylte godt på med mat i skålå, samt jeg gjemte litt knotter rundt omkring, så han hadde noe å gjøre på :-)

La også frem litt leker, hadde radioen på osv så det ikke skulle være helt stille.

Har også lest at katter ikke har samme tidsperspektiv (heter det det?) som oss mennesker, og skjønner ikke helt om du har vært borte mange dager, eller bare vært på jobb..



Anonymous poster hash: 99568...119
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, vi har alltid et vindu åpen slik at de kan gå inn og ut slik de vil.

Fylle masse mat i skåla, vann drikker de uansett fra springen på do så den står på.

Tull at de ikke kan være alene i 2 døgn.

Så lenge de har mat vann og do kasse så går det bare fint :)

Anonymous poster hash: fff81...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om det er innekatt eller ikke, men katter som er vant til å være ute har ikke noe problem med å bli reist ifra... Men man må jo ha noen til å komme å skifte ut vann og fylle på mat. Vi har hatt katt hele livet mitt, og har aldri hatt katter på pensjonat eller hos venner da vi har vært på ferie i en til tre uker (sommertid, selvsagt). Har fått naboer, venner eller familie til å komme å skifte ut vann og fylle på mat i skålene som har stått på terrassen. Ikke noe problem! Og kattene har kommet så å si med en gang vi har parkert hjemme, kost litt og så har de dratt ut på vift igjen...



Anonymous poster hash: e2c0b...d40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke det an på alderen på katta? Jeg har en 5 mnd gammel katt her, og jeg merker det godt på han når han har vært alene i 12 timer. Tror han hadde dødd av kosesyke (?) om jeg hadde vært borte i 1 døgn eller 2.



Anonymous poster hash: c5f83...34f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om det er innekatt eller ikke, men katter som er vant til å være ute har ikke noe problem med å bli reist ifra... Men man må jo ha noen til å komme å skifte ut vann og fylle på mat. Vi har hatt katt hele livet mitt, og har aldri hatt katter på pensjonat eller hos venner da vi har vært på ferie i en til tre uker (sommertid, selvsagt). Har fått naboer, venner eller familie til å komme å skifte ut vann og fylle på mat i skålene som har stått på terrassen. Ikke noe problem! Og kattene har kommet så å si med en gang vi har parkert hjemme, kost litt og så har de dratt ut på vift igjen...

Anonymous poster hash: e2c0b...d40

Det kommer an på kattens personlighet, det hadde aldri fungert med mine. Har hørt om mange katter som "forsvinner" når eierne er bortreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er for lenge for en alene-innekatt. Men nå er jeg generelt imot katter som blir holdt inne hele tiden uten en artsfrende som selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lengste hittil er fra morgen til kveld, lengre enn det får jeg noen til å sjekke innom katta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Jeg har reist bort flere ganger og katten min har det helt fint. Kommer litt an på når jeg drar/kommer tilbake. Skal reise snart og er ikke hjemme før sent søndag kveld. Da får jeg en venninne til å komme innom og kose med katten så hun ikke kjeder seg sånn. Hun er veldig glad i menneskekontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få kontakt med en hyggelig tenåring som kunne tenkt seg å besøke katten et par ganger hver dag, mot noen kroner? Mat og drikke er nok ikke noe problem, verre med mangel på selskap og oppmerksomhet.



Anonymous poster hash: a707d...5db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gå inn på finn.no og under 'dyr og forverter' finner du folk som kan komme innom din katt. Det koster ca 200,-

Katten kan ikke være hjemme i 3 døgn uten tilsyn. Anonymous poster hash: 9626d...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flere ganger vært borte 2 dager og 2 netter (lørdag morgen til mandag morgen). Ikke noe problem. Vi satte ut ekstra tisse/bæsjekasser og rikelig med mat. Og drikkevannfontene.

Blir møtt av trøtte, gjespende katter (mistenker at de sover omtrent hele tiden når vi er borte, hehe). Men de er ikke sure eller fornærmet. Men trøtte... Og litt ekstra kosete.



Anonymous poster hash: 6a8e9...aac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint. Jeg har mange ganger vært borte to døgn og en sjelden gang tre døgn. Setter ut masse mat og vann før jeg drar. Men jeg har 3 katter som har selskap i hverandre når jeg er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...