Gå til innhold

Vil jobbe i selskap/bedrift X som jeg samarbeider med i nåværende stilling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Følger med på bedriftens hjemmeside men får relevante utlyste stillinger..

Vil så gjerne jobbe der og vet at hovedkontoret har noen relevante avdelinger og stillinger for meg men ser ikke noe ledig på hjemmesiden.

Har blitt kjent med og fått god kontakt med en KAM (key account manager) som jobber opp mot kundene og jeg er en av kundene.

Har vært i nåværende stilling i 6 år inkludert en foreldrepermisjon og vil gjerne bytte jobb og arbeidsgiver / bransje men...

Har kommet litt ut av det etter foreldrepermisjonen. Referansen fra alle min arbeidsgivere er gode (inkl.nåværende) men fra arbeidsgiveren før nåværende er ikke referansen god da jeg var i feil stilling (på det faglige).

Hvordan gå fram nå? Føler meg fastlåst.

Sender jeg åpen søknad mistenker jeg den havner i bunken.

Jeg er 44 år, sporty og har lang, høyere utdannelse. Har alltid jobbet 100%

Men føler det fastlåst etter foreldepermisjonen.

Tips til hva som er vanlig og anbefalt å gjøre når man virkelig ønsker å jobbe i en bedrift men er meget sjelden en relevant stilling å se utlyst - dessuten er det vanskelig å vite omfanget av alt som blir lyst ut: mulig noen passer men at overskriften ikke tilsier det etc.

Noen gode råd her?

: )

Anonymous poster hash: 44fad...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettverk!

 

Du sier du kjenner en KAM der godt, første steg er vel å spørre han/henne om de kan holde øynene åpne og tipse om åpninger på arbeidsplassen, og gi nærmeste ledelse ditt navn og CV om det kommer opp at de leter etter noen nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettverk!

Du sier du kjenner en KAM der godt, første steg er vel å spørre han/henne om de kan holde øynene åpne og tipse om åpninger på arbeidsplassen, og gi nærmeste ledelse ditt navn og CV om det kommer opp at de leter etter noen nye.

Takk for et svar! :-)

Jeg tenker som så at denne KAM har jeg fått god kontakt med gjennom min nåværende stilling/arbeidsgiver som har et samarbeid nå og da i løpet av et år med denne KAM fra den store bedriften jeg finner ganske attraktiv og spennende - men jeg vil jo fremstå som en utro tjener om jeg forteller ham om det..? Han samarbeider jo av og til med mine kolleger også og det st han da vet?

KAM har godt nettverk og kjenner sjefen men hvorfor skulle de like en som går bak ryggen på sin egen arbeidsgiver og sonderer?

Hva tenker dere som "kan" dette?

Jeg pleide en gang i tiden å være god på disse tingene. Jeg kan klare det igjen med litt inspirasjon herfra:-)

Anonymous poster hash: 44fad...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettverk!

Du sier du kjenner en KAM der godt, første steg er vel å spørre han/henne om de kan holde øynene åpne og tipse om åpninger på arbeidsplassen, og gi nærmeste ledelse ditt navn og CV om det kommer opp at de leter etter noen nye.

Ja, jeg kan forsøke. Takk! :-)

Er noe bekymret for at KAM vil se på meg med tvilsomme øyne når han vet jeg "ønsker meg ut" der jeg er.

Anonymous poster hash: 44fad...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et svar! :-)

Jeg tenker som så at denne KAM har jeg fått god kontakt med gjennom min nåværende stilling/arbeidsgiver som har et samarbeid nå og da i løpet av et år med denne KAM fra den store bedriften jeg finner ganske attraktiv og spennende - men jeg vil jo fremstå som en utro tjener om jeg forteller ham om det..? Han samarbeider jo av og til med mine kolleger også og det st han da vet?

KAM har godt nettverk og kjenner sjefen men hvorfor skulle de like en som går bak ryggen på sin egen arbeidsgiver og sonderer?

Hva tenker dere som "kan" dette?

Jeg pleide en gang i tiden å være god på disse tingene. Jeg kan klare det igjen med litt inspirasjon herfra:-)

Anonymous poster hash: 44fad...68b

 

Du er ikke utro, det er normalt å skifte jobb og å bruke nettverk for å gjøre det!

I min bransje er dette den vanlige måten å gjøre det på, det er rene stolleken mellom firmaene og alt går på nettverk, lite på stillingsutlysninger.

 

Du må kunne stole på denne KAMen dersom du ikke vil at dine kolleger skal vite det, men ellers så tviler jeg på noen kommer til å tenke du er illojal! Du er jo bare interessert i bedriften deres og du har jobbet mer enn lenge nok hos din nåværende arbeidsgiver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke utro, det er normalt å skifte jobb og å bruke nettverk for å gjøre det!

I min bransje er dette den vanlige måten å gjøre det på, det er rene stolleken mellom firmaene og alt går på nettverk, lite på stillingsutlysninger.

Du må kunne stole på denne KAMen dersom du ikke vil at dine kolleger skal vite det, men ellers så tviler jeg på noen kommer til å tenke du er illojal! Du er jo bare interessert i bedriften deres og du har jobbet mer enn lenge nok hos din nåværende arbeidsgiver.

Det har du rett i!

Jeg må jobbe litt med dette.

Føler jeg har grodd helt fast der jeg er (liten arbeidsplass). Eneste positive er at kontoret er i gangavstand til boligen.

Med dette store selskapet må jeg levere/hente i barnehage for så å ta offentlig transport (eller aller helst kjøpe meg en bil).

Anonymous poster hash: 44fad...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved de fleste jobbendringer, så er det noen ting man må oppgi ved forrige arbeidsplass som man satt pris på. Men du må passe på å ikke fokusere for mye på det og gro helt fast.

 

Hvis du er så sikker som du kan få blitt på at det vil være bra for deg å skifte jobb, så synes jeg du skal gjøre det :) 

 

Du må tenke på deg selv først, og så må du tenke fem år frem i tid - vil du fremdeles sitte og gjøre det samme som du gjør nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved de fleste jobbendringer, så er det noen ting man må oppgi ved forrige arbeidsplass som man satt pris på. Men du må passe på å ikke fokusere for mye på det og gro helt fast.

Hvis du er så sikker som du kan få blitt på at det vil være bra for deg å skifte jobb, så synes jeg du skal gjøre det :)

Du må tenke på deg selv først, og så må du tenke fem år frem i tid - vil du fremdeles sitte og gjøre det samme som du gjør nå?

5 år frem i tid ønsker jeg virkelig ikke å gjøre det samme eller være der jeg er nå.

Tenker pp neste gang vi er i kontakt. Ofte er det e-post og en sjelden gang mobil. Av og til ved arrangment.

Denne KAM'n er i kontakt med nærmest alle mine nåværende kolleger. Tror/håper ikke han ville ha "sladret".

Tenker nå mest på hvordan jeg skal si det og når. Vi har en god tone/stemning så kanskje noe a'la "ja du, forresten..."

Anonymous poster hash: 44fad...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved de fleste jobbendringer, så er det noen ting man må oppgi ved forrige arbeidsplass som man satt pris på. Men du må passe på å ikke fokusere for mye på det og gro helt fast.

Hvis du er så sikker som du kan få blitt på at det vil være bra for deg å skifte jobb, så synes jeg du skal gjøre det :)

Du må tenke på deg selv først, og så må du tenke fem år frem i tid - vil du fremdeles sitte og gjøre det samme som du gjør nå?

Tusen takk for innspillene dine 😊

Anonymous poster hash: 44fad...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskelig å finne riktig anledning.

Ser ikke så mange spennende stillinger lyst ut...

Er åpne søknader VIRKELIG tingen?

Anonymous poster hash: 44fad...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...