Gå til innhold

Er det vanlig å ikke få svar etter å ha søkt jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på flere jobber i det offentlig - i kommunen, men får ikke noe tilbakemelding. Så jeg synes det er litt rart og lite tillitvekkende. Har gått flere måneder siden søknadsfristen gikk ut. Det var rundt 25 søkere til stillingen, så en bør da klare å gi beskjed til dem som ikke har fått jobben. Jeg har ikke så lyst til å ringe til dem, men jeg synes bare det er rart at de i det minste ikke sender mail med f.eks. takk for søknaden og at stillingen nå er besatt eller noe sånt.

 

 



Anonymous poster hash: 6b888...11c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

useriøse arbeidsgivere svarer ikke. har vært borti det samme selv mange ganger. idioti



Anonymous poster hash: 93a62...b30
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig. Hvis man får svar får man gjerne svar et halvt år etter med beskjed om at stillingen nå er besatt. For det hadde man ikke skjønt på egenhånd :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre veldig vanlig, og jeg synes det grenser til respektløshet. Mesteparten av søknader i dag går elektronisk(enten a la webrecruiter eller epost), og det tar ikke mange minuttene å sende beskjed til de søkerene som ikke er aktuelle.



Anonymous poster hash: 3cf91...815
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok det ja... Veldig kjedelig for oss som er arbeidssøkere, men det er bare sånn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått beskjed når jeg har søkt innenfor kommunen eller staten. Private derimot har ikke svart.



Anonymous poster hash: d9e3a...d12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid fått beskjed når jeg har søkt innenfor kommunen eller staten. Private derimot har ikke svart. Anonymous poster hash: d9e3a...d12

Jeg har t.o.m opplevd å ikke høre noe etter å ha vært på jobbintervju i kommunen... Det syns jeg er useriøst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Fikk en gang beskjed etter 9 måneder om at stillingen var besatt, dette var i staten.

Og har generelt ofte opplevd å ikke høre noe etter en jobbsøknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på 2 av sånn 10 mailer som ble sendt ut til diverse malerfirma, ingen andre svarte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig å ikke få noe svar. 



Anonymous poster hash: b80d2...343
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine 12 år som yrkesaktiv og i perioder søkt jobber, er dette mer vanlig enn du ønsker. Både offentlig og privat sektor. Velkommen til arbeidslivet!

Anonymous poster hash: c2f7d...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått beskjed når jeg har søkt innenfor kommunen eller staten. Private derimot har ikke svart.

Anonymous poster hash: d9e3a...d12

Stort sett sånn har jeg også opplevd det,men svaret kommer gjerne flere måneder etterpå.

Men stort sett hører jeg ingenting. Ikke etter intervju heller. Så jeg tror det er veldig vanlig at man ikke hører noe.

Anonymous poster hash: 73147...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommunen har jeg flere uker etterpå mottatt beskjed, men samtlige av de andre jobbene jeg har søkt(f.eks. klesbutikk) har jeg ikke hørt noen ting. Det er dessverre veldig vanlig. Latskap og uten omtanke for andre som kanskje er superspente på utfallet. :P



Anonymous poster hash: 8b7bb...19f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er respektløst og unødvendig som faen for å si det mildt. Drittsekker som ikke svarer, vært greit å vite om man ikke har fått svar fordi de fortsatt leter eller fordi stillingen er besatt... Etter en stund så skjønner man det jo, men hva om man f.eks. får et jobbtilbud i mellomtiden og ikke aner om man er aktuell for andre stillinger man har søkt på. Blir pissed off

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den e-posten man får som bekreftelse på at man har søkt står det gjerne om man får svar hvis man ikke er invitert til intervju, jeg har fått nok av de e-postene for å si det sånn. Ellers så står det gjerne i stillingsannonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har søkt rundt 70-80 jobber i år. Fått svar på max 10.



Anonymous poster hash: 24707...fc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...