Gå til innhold

Praksis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg studerer sosialt arbeid på Universitetet og skal snart ut i praksis. Praksisen varer i 6 mnd. På grunn av lite praksisplasser her jeg studerer kan vi bli sendt ut av byen for å få fullført praksisperioden vår. Jeg har ikke lyst til dette, vil gjerne ha praksisplass her jeg bor. De med spesielle helsetilstander og barn blir prioritert. Derfor lurte jeg på om dere er enige i at dette er god nok grunn til å søke om og få praksisplass her jeg bor. Jeg har veldig sterk astma. Med det mener jeg at jeg ikke kan reise på hytta (som er 25 min båttur herifra) uten å bli tett, hostete, snørrete og tett. Jeg får veldig tung pust og må ha med meg medisinen min overalt. Jeg reagerer veldig sterkt på klimabytte. Var i utlandet i praksis en gang og havnet på sykehuset fordi jeg fikk en gigantisk infeksjon i lungene og sterk ørebetennelse. Jeg må ha et godt oppmøte for å bestå praksisperioden og er redd jeg får mye fravær på grunn av astmaen min om jeg må flytte. Jeg bruker lang tid om jeg må tilpasse meg et nytt klima. De er veldig strenge på at alle krav skal være oppfylt om jeg skal få være her i praksis. De har bedt studenter si opp leilighetene sine og jobbene sine. Folk blir allerede sendt langt bort. Jeg er faktisk redd jeg ikke skal bestå studiet om jeg ikke får plass her! Plassene vi kan bli sendt til er i tillegg mye kaldere enn her, og jeg reagerer ekstra sterkt på kulde. Det er ikke det at jeg aldri kan reise bort og er helt udugelig på den måten. Jeg er jo ikke sengeliggende, det er bare utrolig slitsomt å ha det slik når jeg vil være på mitt beste i praksis. Jeg vil ikke være syk og forferdelig mesteparten av tiden. Er dette en god grunn eller tror dere min søknad blir avslått? :/

Anonymous poster hash: a56c6...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skolen min er ihvertfall veldig strenge, de med barn eller tillitsverv går først i køen. Du kan prøve å få med en legeerklæring? Kan være det blir lettere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det gir deg noe fortrinn, og hvorfor skulle det egentlig det? I fremtiden kan du måtte flytte for å få jobb, du kan måtte jobbe i ulike miljøer og ulike settinger, og dette er selvsagt noe du må håndtere både som ferdig utdannet og som student. Du visste vel før du begynte at du måtte ut i praksis? Og at du ikke nødvendigvis fikk være på studiestedet? 



Anonymous poster hash: 09a1c...be5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...