Gå til innhold

Konsekvenser, skolebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at mange her inne mener at lærere ikke skal spørre etter tips, fordi vi tydeligvis burde være perfekte hele gjengen. Men, jeg innrømmer at jeg ikke er perfekt, og at jeg trenger råd. Jeg syns hel ærlig det er litt flaut å spørre kollegaer om sånne ting, jeg regner med at flere vet hvordan det føles:)

Jeg er ny som lærer, og kan slite til tider med elver som ikke sitter rolig, prater, går rundt osv. Mellomtrinnet.

Jeg ønsker å innføre konsekvenser for uakseptabel oppførsel.

Er det noen som har noen gode tips?

Jeg har tenkt på å sende D ut og be de komme inn igjen (øve seg på å oppføre seg fra de kommer inn i klasserommet).

Sitte igjen i friminuttet og gjøre ferdig det de ikke fikk gjort fordi de brukte tid på noe annet. Problemet er at jeg ikke alltid har tid til å bli der med de.

Jeg har forsøkt å belønne god adferd for hel klassen, men på enkelte fungerer det ikke, så jeg må ta i litt hardere.

De aller flest her har vel gått på skolen, så fyr løs med konsekvenser dere vet om som fungerte:)

Anonymous poster hash: 3beef...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen konsekvenser, men jeg har et lite tips.

 

Når elevene er urolige, har jeg to teknikker.

Den ene teknikken er at jeg senker stemmen slik at den kun er hørbar hvis de er stille, og konsentrerer seg.

Elevene har lært seg at når de seg jeg snakker, men hører ingenting, da forteller jeg en morsom historie. og at de da må roe ned for å høre.

Da tar det aldri mer enn 20-30 sekunder før alle elevene er stille, vandrerne har satt seg, og det blir ro i klasserommet.

 

Den andre teknikken er at elevene får beskjed om å legge seg ned på pulten mens jeg spiller av en sang, eller forteller en historie.

 

Men begge disse tingene må jeg gjøre før uroen har spredd seg, uroen må tas ved roten for at dette skal fungere.