Gå til innhold

Styrer dagene selv som student?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet mange sier det er lukrativt å være student. Du styrer dagene selv, du har mye frihet og ikke de alvorlig stor forpliktelsene. Jeg er for tiden student, mamma, kone og pendler til studiestedet hvor det er opptil flere obligatoriske oppmøter... Jeg hverken styrer studiene mine selv og får stadig beskjed om hvor mye vi som studerer må legge inn av tid på fritiden.

Jeg lurer på hva folk egentlig mener med denne lukrative delen hvor man styrer tid osv selv? Er jeg bare for ansvarsfull som stiller hver dag og streber etter gode resultater og dermed mister den følelsen av "frihet" mange snakker om?

Bare nysgjerrig på hva andre har av erfaring på dette :)

Anonymous poster hash: b23a9...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs helt på hva en studerer, hvor mye en engasjerer seg i forskjellige foreninger etc., jobb og hva man har av familieliv. Selv går jeg et studium med mye obligatorisk oppmøte. Derfor kan jeg ikke styre dagen i like stor grad som noen som ikke har det. I tillegg engasjerer jeg meg en god del i studentorganisasjoner, som vil si at disse, samt obligatorisk oppmøte skolemessig, styrer det meste av dagene, så finner jeg tid til andre ting ut ifra dette. Jeg har ikke noe familieliv, så kvelder og helger som ikke går til foreninger (eller jobb) styrer jeg som regel helt selv. 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: e0ffb...3fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sånn typisk "you don't know what you got til it's gone". Som regel føler man det er bare mye styr og mas og konstant tenking på hva man burde ha gjort og hva man burde ha lest, eksamener og oppgaver. Men når man begynner å arbeide ser man at man hadde mye mer frihet enn hva man følte.